Jump to content

Het grote: PS3 topic.

Recommended Posts

Geplaatst:

JAPANS!?

Wat is er mis mee?

Dat is volkomen normaal als je een account hebt met een Japans adres etc, voordeel is dat sommige demo's er wel op staan die in Europa en soms Amerika niet te krijgen zijn.

Geplaatst:

Juistem. :sigaar:

Ik heb de Japanse deze middag ook gekregen, voor de USA en NL account heb ik nog niks.

Lijkt erop dat ze het per regio doen. Japan -> USA -> EU en de rest?

Geplaatst:

Ik heb inmiddels wel een mailtje van Sony ontvangen. Ze maken er weer een erg formeel verhaaltje van, maar eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ze nu een extern beveiligingsbedrijf in de arm hebben genomen om alles uit te zoeken. Ze betreuren alle ongemakken, en hopen de services 'zo snel mogelijk' weer draaiende te hebben.

Niet nieuws onder de zon. :clown:

Geplaatst: (bewerkt)

PSN zou normaal gezien volgende week woensdag weer online moeten zijn volgens Sony zelf.

Bron

Scroll naar beneden en check de laatste vraag.

Bewerkt: door Axelectric_

Juistem. :sigaar:

Ik heb de Japanse deze middag ook gekregen, voor de USA en NL account heb ik nog niks.

Lijkt erop dat ze het per regio doen. Japan -> USA -> EU en de rest?

Twee mensen vertelde me al dat ze een Nederlandse mail hadden gekregen, snap dus niet hoe ze mailtjes aan het verspreiden zijn :clown:

Ik vraag me trouwens af of Sony een vergoeding gaat geven vanwege dit allemaal, een kant denk ik het wel want PSN ligt er al een tijdje uit en persoonlijke gegevens zijn gekopieerd, andere kant denk ik ook weer niet want het is en blijft een gratis service.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Voor de USA account heb ik hem ook binnen, alleen de NL nog niet. :puh: Volgens mij versturen ze het gewoon willekeurig ofzo, of mss op alfabet.

Geplaatst:

Ja hoor, men ruikt weer geld. Het PSN is een gratis (!) service, waarom zou je dan recht hebben op een vergoeding? Waarom denken mensen daar als eerste aan?

Heb je financiële schade geleden omdat je niet online kon gamen? :7

Enkel Playstation Plus gebruikers zouden daar imo recht op hebben, omdat ze betaald hebben voor een service die niet geleverd is. Als Sony andere gebruikers (ook) tegemoet wil/gaat komen, is dat alleen maar goodwill van Sony.

Bovendien heeft Sony het ook helemaal niet over een vergoeding. Ze zijn mogelijkheden aan het bekijken om hun dankbaarheid te tonen voor het bijzondere geduld van de gamers.

Geplaatst:

Misschien zo'n mini game, maar als je niets kwijt bent hoef je ook geen vergoeding. Dat vind ik tenminste.

Ja hoor, men ruikt weer geld. Het PSN is een gratis (!) service, waarom zou je dan recht hebben op een vergoeding? Waarom denken mensen daar als eerste aan?

Enkel Playstation Plus gebruikers zouden daar imo recht op hebben, omdat ze betaald hebben voor een service die niet geleverd is. Als Sony andere gebruikers (ook) tegemoet wil/gaat komen, is dat alleen maar goodwill van Sony.

Bovendien heeft Sony het ook helemaal niet over een vergoeding. Ze zijn mogelijkheden aan het bekijken om hun dankbaarheid te tonen voor het bijzondere geduld van de gamers.

Ik weet niet of jij het door hebt, 70 miljoen gebruikers hun mailadres zijn (waarschijnlijk) gekopieerd, sommige hebben vage mailtjes van PSN gekregen dus gebruiken doen ze het blijkbaar.

Maar het nog ergere, ook van verschillende mensen hun creditcard gegevens zijn gekopieerd en er zijn verhalen dat van sommige geld is gehaald, ja, tot een bepaalde tijd kun je het terug vorderen maar dan nog.

En ja, het klopt weliswaar wat jij zegt, maar dat zei ik ook al, Sony is niks verschuldigd naar gamers zonder PS+, maar het zou wel netjes zijn als ze het deden, alleen al om de gedachte dat hackers eerst gemakkelijk bij mailadressen en creditcard gegevens konden komen.

Bagger typo's :7

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Ik heb een abbo op DC Universe Online, ik kan nu al dik een week daar niet meer op, en ik betaal daar 30 euro voor, Ik vind dat ik daar best wel vergoeding voor mag hebben.

Geplaatst:

Ik weet niet of jij het door hebt, 70 miljoen gebruikers hun mailadres zijn (waarschijnlijk) gekopieerd, sommige hebben vage mailtjes van PSN gekregen dus gebruiken doen ze het blijkbaar.

Maar het nog ergere, ook van verschillende mensen hun creditcard gegevens zijn gekopieerd en er zijn verhalen dat van sommige geld is gehaald, ja, tot een bepaalde tijd kun je het terug vorderen maar dan nog.

En ja, het klopt weliswaar wat jij zegt, maar dat zei ik ook al, Sony is niks verschuldigd naar gamers zonder PS+, maar het zou wel netjes zijn als ze het deden, alleen al om de gedachte dat hackers eerst gemakkelijk bij mailadressen en creditcard gegevens konden komen.

Bagger typo's :7

True, maar een degelijk spamfilter of whatever zal dat wel tegenhouden lijkt me. Bovendien, wat brengen vage mailtjes iemand voor financiële schade toe? Volgens mij niks. Je zal enkel je Junkbox wat vaker moeten legen, als dat niet automatisch gebeurt. Als je een tegemoetkoming of schadevergoeding wil omdat je daar nachtenlang wakker van ligt en niet meer normaal kan functioneren op een of andere manier, dan spoor je niet imo. :7

De creditcard gegevens zijn een ander verhaal. Als er inderdaad aankopen mee gedaan worden, kun je dat terugvorderen zoals je zegt. Gaat dat niet om wat voor reden dan ook, dan vind ik het een normale zaak dat je dit bij Sony meldt, en dat Sony jou vergoed voor je geleden schade. Mits aantoonbaar dat het met deze situatie te maken heeft natuurlijk.

Sowieso, als je slim bent, en dat zijn de meeste, blokkeer je de boel en vraag je een nieuwe kaart aan.

Maar waar het mij voornamelijk om ging, is dat Sony meld te denken aan een manier om de gamers te bedanken voor hun geduld (zo staat het op de blog), er gelijk geroepen wordt dat Sony mensen gaat vergoeden en dus blijkbaar met geld over de brug gaat komen.

Laat Sony eerst is orde op zaken stellen en het PSN terug online brengen. Mocht je op wat voor manier schade geleden hebben, meldt het dan bij Sony. En als het eenmaal zover is, zal Sony ongetwijfeld zelf wel met het een of ander komen.

Ik heb een abbo op DC Universe Online, ik kan nu al dik een week daar niet meer op, en ik betaal daar 30 euro voor, Ik vind dat ik daar best wel vergoeding voor mag hebben.

Zelfde als hierboven. Niet gelijk gaan roepen om geld, als alles weer online is en werkt, zal Sony ongetwijfeld met een regeling of manier komen om mensen als jou te compenseren.

Geplaatst:

Nee dat klopt, met geld komen ze vast niet, zou ook te zot voor woorden zijn.

Als ze met iets komen, kunnen we eerder aan bv. een maand PS+ of een arcade game denken, of een aantal theme's maar echt niet met geld :schater:

Maar wat ik ermee bedoelde, er is bij de gemiddelde gamer toch wel een beetje vertrouwen verdwenen in Sony.

Zijn zelfs PS3 gamers die een Xbox 360 kopen vanwege dit, en sommige verkopen hun PS3.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...