Jump to content

Het grote: PS3 topic.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ze denken nu nog van: 'de DVD is wel goed' maar als er over een paar jaar fims alleen maar in HD uitkomen kraaien ze wel anders! En daar komt bij dat je geen dubbel DVDs meer nodig hebt omdat alles wel op één Blue-ray schijfje past!

EDIT: Owja, en je vraagjes:

Ik heb geen PSX

Ik heb wel een PS2

Ik heb het geld voor een PS3 wel over (krap)

En ik ben zestien jaartjes oud!

Bewerkt: door Big-Loser
Geplaatst:
Ok jij vind hem dus niet duur

Paar vraagjes ?

Heb je een Psone ?

Heb je Ps2 ?

Heb je het geld er voor over (Ps3 dus) ?

Hoe oud ben je ?

Als die Blu Ray zo duur is, had Sony mischien niet die keus moeten maken, uit een onderzoek bleek dat de consument nog niet op Blu Ray of HD zit te wachten, en het voorlopig nog ff bij de DVD houd.

Heb je een Psone ? ja

Heb je Ps2 ? ja

Heb je het geld er voor over (Ps3 dus) ? ja

Hoe oud ben je ? 13

Geplaatst:
Xbox 360 + HD-DVD goedkoper dan PS3

In een gesprek met gameindustry.com heeft Microsoft onthuld dat de HD-DVD speler, de tegenhanger van Sony’s Blu-Ray disk, niet zo duur wordt als mensen denken.

Je zult namelijk goedkoper uitkomen als je een Xbox360 + HD-DVD koopt dan als je een PS3 koopt. Om even uit te rekenen: Xbox360 premium( 399euro) + HD-DVD = goedkoper dan de 20gig versie van de PS3 (met een prijskaartje van 499 euro kost) Dit betekent dat de HD-DVD-add-on maximaal 100 euro gaat kosten. Een stuk goedkoper dan de 200 euro die de speculanten eerst hadden voorspeld.

Bron

Dat argument is vanaf heden dus onzin.

Blu-Ray vind ik sowieso al overbodig. De komende 5 jaar komen er waarschijnlijk toch geen games uit die zoveel ruimte nodig hebben.

Daarnaast is het van de Xbox 360 juist handig dat je niet verplicht bent om er een HD-DVD-speler bij te kopen als je daar geen behoefte aan hebt. Als je een PS3 koopt moet je per se ook voor die Blu-Ray-speler betalen, ook als je dat helemaal niet wil.

@Mania: Je hebt dit al een keer eerder gezegt en toen heb ik ook dit geantwoord. Als je geen nieuwe argumenten weet, zeg dan gewoon niets.

Geplaatst:

Ik weet niet hoe logisch je nadenkt Piet, maar die 50 GB van BL is toch wel degelijk nodig in sommige spellen!

Even een lijstje:

Normaal next-gen spel: 7 GB (ruim geschat)

In HD kwaliteit: 15 GB.

Met oudere versie's spellen: 5 GB

Samen: 20 GB.

Prop dat maar is op een HD DVDtje :engel:

Geplaatst:

En dan vergeet je de blue-ray nog ! deze console is de goedkoopste blue-ray speler op de markt op die moment hoor. ik blijf er bij hier komt geen xbox binnen in men huis.

50 Cent: Bulletproof verkocht erg goed, terwijl die game nergens hoger kreeg dan een vijf, dus wat dat betreft is de mainstream duidelijk wel dom.

50 Cent had een grote fanbase, dus dat spel was gedoemd te verkopen. De PlayStation 3 heeft ook een grote fanbase, dus dat systeem is ook gedoemd goed te verkopen. Maar de niet-PlayStation 3-fanaten zullen de PlayStation waarschijnlijk bij de launch laten liggen, vanwege de prijs.

@meetlat: De PlayStation 3 levert volgens Sony wat je er voor betaalt. Maar dat wil niet zeggen dat het weinig geld is.

@Big-Loser: Wat Piet Herr zegt, in de komende jaren zullen ontwikkelaars echt geen 50 gigabyte schijfruimte gebruiken voor een videogame.

Bewerkt: door LucasV
Geplaatst:
@Big-Loser: Wat Piet Herr zegt, in de komende jaren zullen ontwikkelaars echt geen 50 gigabyte schijfruimte gebruiken voor een videogame.

Ik zeg ook niet dat ze van ongeveer 50 GB uitkomen. Ik zeg dat er games uitkomen die net op een DVD passen, en makkelijk op een BL. Daarbij komt ook als je die games wil weer gaan verbeteren en uitbreiden dat je over de capaciteit van de DVD heenkomt en gaat verlangen naar BL!

Geplaatst:

Eer de tijd is aangebroken dat er bijna niet meer gebruikt wordt gemaakt van DVD's en de meeste films op BL komen zijn die BL-Players ook sterk in prijs gedaalt. Neem een voorbeeld aan LCD-TV's, die zijn nu ook voor veel minder als eerst te krijgen. :Y

De PS3 is een leuk apparaatje, maar het blijft erg prijzig.. :N

Geplaatst:

ik kan niet snappen dat iedereen over die prijs zit te zeuren

ten tijden dat de PS2 uitkwam was de PS2 omgerekend 520 euro...veel geld

nu komt de PS3 en die is 600 Euro...als je die 2 vergelijkt dan zie je dat je goedkoop uitbent!

als je een computer gaat maken die alles krijgt wat in een PS3 zit kom je over de 1200 euro uit...dus is het in verhouding niet duur!

50 Cent: Bulletproof verkocht erg goed, terwijl die game nergens hoger kreeg dan een vijf, dus wat dat betreft is de mainstream duidelijk wel dom.

Dat misschien niet maar je hebt ook films op bluray bijv.

Maar 50GB is ook double-layer dus de meeste games zullen gebruik maken van een enkele laag dus zal er nog niet veel plaats overblijven.

Bewerkt: door Mania-92

nu komt de PS3 en die is 600 Euro...als je die 2 vergelijkt dan zie je dat je goedkoop uitbent!

als je een computer gaat maken die alles krijgt wat in een PS3 zit kom je over de 1200 euro uit...dus is het in verhouding niet duur!

Je kan zoiezo de prijs van de PS2 niet vergelijken met een PS3, vroeger kostte iets anders duurder/goedkoper dan dat het nu kost. De economische situatie in die tijd kon anders zijn dan dat die nu is, €600 voor een console is gewoon duur. Daarbuiten kan je met een computer van 1200 Euro 1200 keer zoveel doen als op een PS3..

Bewerkt: door Jowx
Geplaatst:

Je kan zoiezo de prijs van de PS2 niet vergelijken met een PS3, vroeger kostte iets anders duurder/goedkoper dan dat het nu kost. De economische situatie in die tijd kon anders zijn dan dat die nu is, €600 voor een console is gewoon duur.

De playstation is meer dan een console.

1. Een console natuurlijk.

2. Een bluray, dvd speler.

etc

Geplaatst:

etc

Maar waar gaat het uiteindelijk om? Om de games, als ik een dvd speler wil kopen ga ik geen ps3 kopen, zo ook met een blu ray speler.. Ik koop een PS3 om te gamen, de rest is allemaal leuk en aardig maar gebruik je in verhouding te weinig voor de dure prijs. :)

Geplaatst:

etc

Maar waar gaat het uiteindelijk om? Om de games, als ik een dvd speler wil kopen ga ik geen ps3 kopen, zo ook met een blu ray speler.. Ik koop een PS3 om te gamen, de rest is allemaal leuk en aardig maar gebruik je in verhouding te weinig voor de dure prijs. :)

Wie zegt dat ik dat niet gebruik? :t

En iedereen die rond november een bleu-ray speler wilt is met de PS3 veel goedkoper uit.

Ik zeg ook niet dat ze van ongeveer 50 GB uitkomen. Ik zeg dat er games uitkomen die net op een DVD passen, en makkelijk op een BL. Daarbij komt ook als je die games wil weer gaan verbeteren en uitbreiden dat je over de capaciteit van de DVD heenkomt en gaat verlangen naar BL!

DVD-9 zal meer dan voldoende zijn voor de games van de toekomst. DVD kan ook genoeg gigabyte bieden, dat laat de Xbox 360 zien. Ik denk juist dat die overige schijfcapiciteit op Blue-Ray helemaal nutteloos is. Het wordt toch niet benut. In theorie klinken de plannen van Sony wat betreft Blu-Ray helemaal geweldig. Maar in praktijk is het toch weer een andere koek.

Als Sony met een gewone DVD-drive was gekomen, dan was de PlayStation 3 probably al in de lente verkrijgbaar, had Microsoft niet twee keer vrij spel, koste de console zo'n 100 euro minder. Maar ze hebben flink zitten investeren en kunnen nu niet meer achteruit.

Als Blue-Ray faalt, de PlayStation 3 faalt, is Sony falliet.

Maar waar gaat het uiteindelijk om? Om de games, als ik een dvd speler wil kopen ga ik geen ps3 kopen, zo ook met een blu ray speler.. Ik koop een PS3 om te gamen, de rest is allemaal leuk en aardig maar gebruik je in verhouding te weinig voor de dure prijs.

Inderdaad. Ik wil geen console, die meer is dan een console. Daar heb ik een PC voor.

Het is toch even 600 euro voor een spelcomputer, dat is veel, dat haal ik niet even uit mijn zak, dat haalt de mainstream ook niet zomaar uit zijn zak.

Bewerkt: door LucasV

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...