Jump to content

[IPB 1.3] Het registreren lukt niet

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een forum aangemaakt met IPB 1.3. Deze host ik zelf en gaat dus niet via IPBFree. Maar als iemand zich wilt registreren krijgt deze de volgende error:

Parse error:  syntax error, unexpected T_VARIABLE in /usr/home/deb19214/domains/voetballersforum.nl/public_html/forum/sources/Register.php on line 1103

De slimmerd dat ik ben heeft even deze file opgezocht, en gekeken op die line:

Line 1098 tot 1114:

if ($ibforums->vars['new_reg_notify']) {

$date = $std->get_date( time(), 'LONG'//-- mod_sec_update_131 begin
//-- mod_sec_update_131 end );

$this->email->get_template("admin_newuser");

$this->email->build_message( array(
													'DATE'		 => $date,
													'MEMBER_NAME'  => $member['name'],
												  )
											);

$this->email->subject = "New Registration at ".$ibforums->vars['board_name'];
				$this->email->to	  = $ibforums->vars['email_in'];
				$this->email->send_mail();
			}

Kan iemand me helpen?

Geplaatst:

Ik zei dat je na het commentaar, voor ); wel een enter moet zetten. Die ); is namelijk nodig voor het afsluiten van de regel. Je code wordt dus met de security-mod:

if ($ibforums->vars['new_reg_notify']) {

$date = $std->get_date( time(), 'LONG'
//-- mod_sec_update_131 begin
, TRUE
//-- mod_sec_update_131 end 
);

$this->email->get_template("admin_newuser");

$this->email->build_message( array(
													'DATE'		 => $date,
													'MEMBER_NAME'  => $member['name'],
												  )
											);

$this->email->subject = "New Registration at ".$ibforums->vars['board_name'];
				$this->email->to	  = $ibforums->vars['email_in'];
				$this->email->send_mail();
			}

Geplaatst: (bewerkt)

Toen je dat zei dacht ik dat je na de ); bedoelde. :7

Nouja, hij doet het in ieder geval. Dank je!

Ik heb nog een vraag over IPB1.3

Wat ik wil is een Group Name Indicator op het forum, dit zorgt voor de rangen onder de leden die online. Dit gaat niet zoals bij IPBFree door te gaan naar Mod Installer en hem dan installeren. Ik kan Mod Installer namelijk niet vinden. Weet iemand hoe ik dit op de website zet?

Bewerkt: door Kloep
Geplaatst:

In IPB 1.3x heb je geen Mod Installer. Hier werkt het via het Archive In principe. Ik zal even een mod voor je opzoeken en de link geven. Meestal zit er een readme bij die je kunt gebruiken waar gedetailleerd bij staat hoe je moet installeren. Wat wel jammer is... Is dat ze meestal geen support meer geven voor de mods omdat 1.3x in 't heden al lang verouderd is. Ik kan je best helpen met mods installeren als je het niet snapt. In 2.3x kan ik het (voor mezelf) best goed. Voor 1.3 zal ik het ook wel kunnen :Y:)

Heb gezocht maar helaas niets kunnen vinden :-(

Greetz,

Zammy - DragonFly

Geplaatst:

Er is wel een mod-installer voor IPB 1.3, dus dat is sowieso onzin. IPBFree heeft die met de nodige aanpassingen (credit-systeem) geïnstalleerd. Als je een bepaalde fix voor IPB 1.3 download is die meende ik al geïnstalleerd, anders kan je even op ibforen.de (waar ook veel bugfixes e.d. staan) zoeken.

Overigens kan je die groepen-legende zelf ook wel maken, dat moet je via de skinfiles van board.php (skin_board.php meende ik) regelen. Ergens zul je de online-gebruikerslijst vinden, daar moet je even zoeken bij welke regel je het moet toevoegen.

Ik ga het in dat geval zelf toevoegen. In de skin_boards.php (bijna goed :puh:) vind twee delen:

function ActiveUsers($active) {

function active_user_links() {

Bij welke moet ik het toevoegen? xD

Iets te snel gevraagd. :puh:

Ik weet nu waar ik het moet posten, alleen ik krijg er geen kleur in. Deze wordt de standaard kleur van mijn forum. Dit is de code ik in invoerde:

<a href="LINK><color="red"><b>Administrators</b></color><br>

Geplaatst:

Er moeten nog een keer aanhalingstekens na LINK en tevens moet de link ook afgesloten worden. Misschien copy-pastfoutje, maar ik zeg het maar even. Die <br> op het eind is volgens mij onnodig?

Er moeten nog een keer aanhalingstekens na LINK en tevens moet de link ook afgesloten worden. Misschien copy-pastfoutje, maar ik zeg het maar even. Die <br> op het eind is volgens mij onnodig?

Als ik de <br> niet doe, komt de link en "Show detailed by:Laatste klik, Gebruikersnaam" op dezelfde regel, en dat wil ik niet. En hij doet het nog niet. Er is verder ook niks mis met de link, maar met de kleur.

Thundercover heeft mij op MSN verder geholpen.

Geplaatst:

My fault, de color-tag bestaat helemaal niet. :$ Gebruik één van de volgende codes:

<font color="red">TEKST</font>

<div style="color:red">TEKST</div>

Ik heb nog een vraagje. De banner die ik heb is momenteel links uitgelijnd, en ik zou hem graag gecentreerd willen hebben. Ik heb al gezocht in de files in de map Skin, maar ik kan het niet echt vinden. Weet iemand misschien waar ik dit kan veranderen?

Edit: Te vroeg gevraagd, ik heb het al. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...