Jump to content

Geheugen?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo jongens!

Ik kom hier met een vraag over geheugen ^_^ Iets waar ik bijna niets tot weinig verstand van heb.

Het zit zo:

Ik heb in mijn laptop DDR2-6400 SO-DIMMS op een kloksnelheid van 800MHz, de timings staan ingesteld op 6-6-6-18. Nu heb ik een extra SO-DIMM van 800MHz besteld, maar die timings staan wat strakker nl. op 5-5-5-18.

Wat ik nou wil weten, als ik deze er bij in heb gezet, gaan dan de timings van dat strakkere geheugen dan automatisch gewoon op 6-6-6-18 werken, of moet ik wat aanpassen in mijn laptop's beknopte bios?

Alvast bedankt. :cya:

Geplaatst:

Als het goed is pas het snellere geheugen zich aan, aan die van de langzamere reepjes. Volgens mij hoe je niks in te stellen. Mocht dit wel nodig zijn, moet je dat in de BIOS veranderen ;)

Geplaatst:
Als het goed is pas het snellere geheugen zich aan, aan die van de langzamere reepjes. Volgens mij hoe je niks in te stellen. Mocht dit wel nodig zijn, moet je dat in de BIOS veranderen ;)

Klopt. Ook als je bijvoorbeeld 667 Mhz had gekocht, gaan beide banken werken op de laagste snelheid en de laagste timings. Als je een beetje fatsoenlijke BIOS hebt, hoef je dus niks te doen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ok, ik ga zo naar Azerty om het op te halen, jullie horen straks meer ^_^

EDIT

En het werkt, timings draaien om een of andere reden op 5-6-6-18.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:

Klopt. Ook als je bijvoorbeeld 667 Mhz had gekocht, gaan beide banken werken op de laagste snelheid en de laagste timings. Als je een beetje fatsoenlijke BIOS hebt, hoef je dus niks te doen.

verbetering: hoogste timings, aangezien lager beter is :puh:

Geplaatst:

verbetering: hoogste timings, aangezien lager beter is :puh:

Ik weet vrij veel van hardware af, maar geheugen is bij mij ook een leak. Bedankt voor de correctie. ^_^

(waar staan die timings eigenlijk voor. Ik heb dat echt nooit kunnen bevatten.)

Geplaatst: (bewerkt)

@Sprunk ik heb het 6 pagina tellende artikel doorgenomen :)Klik (Engels)

EDIT: Vergeet ik het korte antwoord neer te zetten :bonk:

The memory timings are given through a series of numbers, as, for instance 2-3-2-6-T1, 3-4-4-8 or 2-2-2-5. These numbers indicate the amount of clock cycles that it takes the memory to perform a certain operation. The smaller the number, the faster the memory is.
Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:
@Sprunk ik heb het 6 pagina tellende artikel doorgenomen :)Klik (Engels)

EDIT: Vergeet ik het korte antwoord neer te zetten :bonk:

The memory timings are given through a series of numbers, as, for instance 2-3-2-6-T1, 3-4-4-8 or 2-2-2-5. These numbers indicate the amount of clock cycles that it takes the memory to perform a certain operation. The smaller the number, the faster the memory is.

yep, best makkelijk eigenlijk ;p

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...