Jay; Geplaatst: 6 mei 2009 Rapport Geplaatst: 6 mei 2009 AMSTERDAM - Het Amerikaanse Time Magazine heeft GTA-bedenkers Sam en Dan Houser in hun jaarlijkse lijst opgenomen met daarin de meest invloedrijke personen voor 2009. Dit voor het creëren van de populaire Grand Theft Auto-serie. In een artikel van Matt Selman over het werk van de broers, zegt hij dat ze een wereld hebben gemaakt die je niet meer wilt verlaten. “Wat de creatie van de Housers zo buitengewoon maakt, is dat hun games een bepaalde kijk geven op de culturele geschiedenis van Amerika”, zegt Selman, die onder meer executive producer van The Simpson is. “De Housers doen het werk van Tom Wolfe, waarbij ze de tijdgeest neerzetten van deze moderne periode, en dit doen ze net zo gedetailleerd als Balzac of Dickens." "Maar in plaats van hun werk te lezen, ben ik in Liberty City wagens aan het stelen!”, aldus Selman. Notering Sam en Dan Houser zijn door Times Magazine op plaats 43 gezet in de lijst met de honderd invloedrijkste personen voor dit jaar. Bron: www.nu.nl Toch wel opmerkelijk dat de Grand Theft Auto reeks een grote invloed heeft gehad en deze keer blijkbaar ook eens in positieve zin. Had het uiteraard niet aan zien komen maar nu ik het zo lees natuurlijk niet ander verwacht. Leek me een spannend nieuwtje dat in ieder geval een topic waard was. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 6 mei 2009 Rapport Geplaatst: 6 mei 2009 Leuk om te weten. We hebben dankzij Sammie en Dannie zelfs dit forum . Reageren
Gijsso Geplaatst: 6 mei 2009 Rapport Geplaatst: 6 mei 2009 Dit vind ik best wel een verrassend resultaat. Eindelijk iemand die niet GTA afzeikt. Lang geleden... heel lang. De gebroeders Houser hebben het hele concept en alles wat erbij hoort opgestart (heel belangrijk) maar ik vind ook wel dat de hele R* Studio's in het zonnetje mogen. Zij maken het. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 7 mei 2009 Rapport Geplaatst: 7 mei 2009 Ik vind dat ze de plek echt verdiend hebben. Ze hebben echt vette games bedacht! Inderdaad mag rockstar ook niet ontbreken bij deze verering. Ik vind het ook heel goed dat eindelijk iemand positief is over gta behalve de gamewereld Reageren
The Hulk Geplaatst: 13 mei 2009 Rapport Geplaatst: 13 mei 2009 Leuk om te weten. We hebben dankzij Sammie en Dannie zelfs dit forum . Inderdaad leuk om te weten. En valt me inderdaad ook op dat er eindelijk is mensen zijn die GTA nou niet afzeiken. Altijd als GTA in de spotlichten terecht komt gaat het altijd over negatief nieuws. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.