Ophion Geplaatst: 8 mei 2009 Rapport Geplaatst: 8 mei 2009 Hallo, ik ben bezig met een flash nieuws systeem waarbij een PHP script variabelen uit een Mysql database haalt, en in een XML script zet. Flash kan XML weer lezen dus dat werkt goed. Maar ik moet nu iedere keer als ik een wijziging maak in de Mysql database, de pagina van PHP refeshen anders heeft het XML script nog steeds de oude variabelen. Is er een manier om de PHP pagina te refreshen zonder dat je hem zelf moet openen? Vriendelijke groet, Jeroen. Reageren
K.O. Geplaatst: 8 mei 2009 Rapport Geplaatst: 8 mei 2009 Wat je eigenlijk dus wilt, is dat je PHP-script automatisch wordt uitgevoerd als je wijzigingen maakt in de MySQL database? Dat is volgens mij best wel lastig, maar wat je wel zou kunnen doen is het updateproces vereenvoudigen. Wat voor besturingssysteem gebruikt je server eigenlijk? Je zou een soort van snelkoppeling naar PHP's CLI kunnen maken met als argument de volledige bestandslocatie. Nog steeds niet volautomatisch, maar wel gemakkelijker. Ook zou je een soort van robot kunnen programmeren die om de zoveel tijd even je updatescript uitvoert. Dat is overigens een stuk eenvoudiger dan het klinkt; er zijn maar een paar regels code voor nodig. Is er trouwens een echte reden waarom je zo.. omslachtig doet? Met PHP bewerk je een MySQL-database, met PHP zet je de MySQL database om naar een XML versie en met Flash lees je deze weer. Waarom dan de hele MySQL database? Er zijn ook alternatieve database-technieken hoor. Ooit gehoord van XPath en XQuery? Je kunt dan gewoon een .xml bestand als database gebruiken. Deze kun je zowel met Flash als met PHP eenvoudig uitlezen en bewerken. Misschien dat dat een beter alternatief is voor jou? Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Reageren
Ophion Geplaatst: 8 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2009 Bedankt voor je hulp! Ik probeer zo veel mogelijk script talen te leren zoals HTML, CSS, XML, PHP, AS3 zodat ik later altijd kan switchen als ik voor iemand een website moet maken, en anders moet ik eerst nog die taal leren en dan werkt het nog niet perfect Ik snap de combinatie van XML PHP en AS3 en wil daar graag mee door gaan want het ziet er logisch uit en weet niet hoe het met XPath of XQuery gaat. Ik ga het toch even bekijken en kiezen wat ik nu ga doen. Vriendelijk bedankt, Jeroen. Reageren
GTA Monster Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Kleine bump en ik weet ook niet of je het nog nodig hebt, maar je kan misschien met SSH om de 90 minuten een cronjob laten draaien in het crontab die - vanzelfsprekend - om de 90 minuten (=1:30 uur) het nieuwssysteem refreshed. Je kan het ook verminderen, maar dan gebruikt je eventuele server meer resources en bandbreedte dus is dat niet echt een geschikte optie. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.