Jump to content

Gran Turismo 5


End Of The Riot

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GekkieJ01

    143

  • Hayte

    126

  • End Of The Riot

    120

  • GolfG60

    115

Top Posters In This Topic

Posted Images

Na al die foto's en weet dat er driften in GT5 zit begin ik ook te twijfelen om hem te kopen. Maar kun je ook je wagen uiterlijk veranderen zoals spoiler en bumpers of alleen de kleur? En hoe werkt het tunen eigenlijk? Is het zo dat je simpelweg het duurste koopt of zit er ook nog realiteit in dat je auto slechter door de bochten gaat als je alleen voor PK's tuned?

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn, qua uiterlijk, 3 verschillende auto types in GT5. Standaard auto's, Premium auto's en 17 Premium's kunnen RM's (Race Mod) worden.

Standaard auto's kunnen alleen met kleur verandert worden (zowel velg als auto kooi ding, zeg maar), de meeste Premium's kunnen andere velgen krijgen en ook een carbon motorkap (met uitzondering van speciale auto's, zoals race auto's), en die 17 Premium auto's kan je veranderen naar RM auto's. Deze krijgt dan een racing kit erbij (kan je zelf niet kiezen), en ook gebeurt er iets intern. Overigens kan je ook bij de meeste auto's (zowel S als P) externe aerodynamische aanpassingen doen, zoals de bumpers veranderen, spoiler, zulk soort dingen.

Het tunen is érg uitgebreid, als je alleen maar voor de pk gaat zal je inderdaad wat langzamer door de bochten gaan. Daarvoor moet je betere springs kopen. Je kan óf een simpele verlaginssetje kopen, óf een complete doe-het-zelf-kit waarmee je allemaal ingewikkelde dingen die ik niet begrijp kan aanpassen. Er zit ook iets tussen in waarmee je alleen de rijhoogte en *iets anders* kan veranderen. En zo zijn er wel meer dingen, zoals verschillende uitlaten (welke ook echt het uiterlijk veranderen), en verschillende banden waarbij je moet kiezen tussen duurzaamheid en grip. Het is een échte racer, en niet NFS waarbij je de bochten door komt door tegen de muren aan te slaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, lijkt me wel lachen dan. Alleen met het uitgebreid tunen kun je bijvoorbeeld ook stijfheid van schokdempers en vering aanpassen? Ik heb wel zin om weer een nieuw racespel te kopen want het is alweer een tijd geleden dat er leuke racespellen naar mijn mening uit zijn gekomen.

Is de multiplayer ook leuk of gaat het meer om de SP? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, lijkt me wel lachen dan. Alleen met het uitgebreid tunen kun je bijvoorbeeld ook stijfheid van schokdempers en vering aanpassen? Ik heb wel zin om weer een nieuw racespel te kopen want het is alweer een tijd geleden dat er leuke racespellen naar mijn mening uit zijn gekomen.

Is de multiplayer ook leuk of gaat het meer om de SP? :puh:

Ja, dat kan je allemaal wijzigen. Ik weet zelf niet wat alles precies doet, omdat het gewoon zo uitgebreid is. Multiplayer is zeker leuk, bijvoorbeeld om samen met een paar vrienden te driften of tegen elkaar te racen. De singleplayer is natuurlijk ook belangrijk, want daar leer je alle basistechnieken en verdien je credits waarmee je nieuwe auto's kan kopen of je auto kan tunen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, lijkt me wel lachen dan. Alleen met het uitgebreid tunen kun je bijvoorbeeld ook stijfheid van schokdempers en vering aanpassen? Ik heb wel zin om weer een nieuw racespel te kopen want het is alweer een tijd geleden dat er leuke racespellen naar mijn mening uit zijn gekomen.

Is de multiplayer ook leuk of gaat het meer om de SP? :puh:

Ja, dat kan je allemaal wijzigen. Ik weet zelf niet wat alles precies doet, omdat het gewoon zo uitgebreid is. Multiplayer is zeker leuk, bijvoorbeeld om samen met een paar vrienden te driften of tegen elkaar te racen. De singleplayer is natuurlijk ook belangrijk, want daar leer je alle basistechnieken en verdien je credits waarmee je nieuwe auto's kan kopen of je auto kan tunen.

Ah oke, maar zie net dat het schademodel gewoon echt belabberd is op youtube. :7 Als ik iets belangrijk vind in racespellen is het wel de schade. En niet dat je met 400 tegen een muur kan rijden en dan vrolijk met een krasje op je bumper verder rijd. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ah oke, maar zie net dat het schademodel gewoon echt belabberd is op youtube. :7 Als ik iets belangrijk vind in racespellen is het wel de schade. En niet dat je met 400 tegen een muur kan rijden en dan vrolijk met een krasje op je bumper verder rijd. :7

Mwa, ik vind het schademodel minder belangrijk in een game als GT5. Het is de bedoeling om clean te rijden en een zo snel mogelijke rondetijd neer te zetten, niet om overal tegenaan te gaan crashen als een idioot. Zeker als je met de cockpit view rijdt, zie je er toch weinig van. Ik vind wel dat het schademodel vroeger geunlocked mocht worden in singleplayer. Als dat het enige is wat je tegenhoudt om de game te kopen, zou ik er gewoon voor gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Het schademodel wordt helemaal niet geunlocked, dat is gewoon meteen bruikbaar. Dat verandert ook totaal niet, het verschilt per auto. Zo heeft de Ferrari 458 Italia bijvoorbeeld een beter schademodel dan die van de 512BB, welke er volgens mij niet eens een van is.

Velaro is zo vriendelijk om mij niet belachelijk te laten lijken, dus, om hem een plezier te doen; ik had het fout. Kennelijk is het schademodel wél in 3 aparte stages verkrijgbaar (vanaf het begin (ongeveer), lvl 20 en lvl 40 (a-spec natuurlijk)). Al vind ik dat ik nog steeds gelijk heb, aangezien mijn vorige voorbeeld nog steeds van toepassing is.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Velaro kan ook niet rijden, hij rijd echt op Nurburgring alleen maar in de grindbak, dan weer tegen de vangrail aan en vervolgens komt ie tot stilstand op Tha-blocks kontje. Vind je het gek dat ie zo rijd, hij had niet door dat ie schade had omdat hij Cockpit View aan had staan. shiny.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Maar Velaro begrijpt niet hoe de rem werkt. Bij het Monza circuit zijn die scherpe kut bochtjes voor hem ook gewoon plekken om te off-roaden. emo.gif

En hij heeft daarnaast ook geen verstand van '' hoe omgaan met de kleur van je auto ''... alles bij hem is meestal roze. icon_cab.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...