Jump to content

PC maakt erg veel lawaai

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi

Mijn PC maakt tegenwoordig erg veel lawaai. Hij kan al bijna concurreren met een volwassen stofzuiger. :(

Ik denk zelf dat het door al het stof komt, want de fan draait momenteel op zo'n 3000 RPM wat mij niet echt gezond lijkt ... Daarom ga ik morgen de PC een doorblazen. Kan dat met een compressor of moet ik zo'n speciaal busje lucht gaan halen? Ik heb namelijk geen zin om een heleboel onderdelen weg te blazen.

Zijn er ook nog andere middelen waarmee ik eventueel het lawaai zou kunnen reduceren?

Geplaatst:

nakijken in je bios of fancontrol aanstaat, eventueel fancontroller kopen

kan gewoon met een compressor idd, wel fans tegenhouden met een hand anders kan je ze kapot draaien.

Geplaatst:
Mijn pc maakt ook heel erg veel lawaai.

Alleen als die opstart.

En mijn pc is schoon.

Dat is de videokaart, doet bijna elke PC.

Bij het opstarten van de PC gaat de fan van de videokaart op 100% draaien.

Geplaatst:

Alleen als die opstart.

En mijn pc is schoon.

correctie: elke fan in je kast draait dan nog op ~100% omdat fanspeed dan nog niet aan staat :)

Geplaatst: (bewerkt)

Alleen als die opstart.

En mijn pc is schoon.

correctie: elke fan in je kast draait dan nog op ~100% omdat fanspeed dan nog niet aan staat :)

Hmm kan wel, ik heb 2 stille 120mm fans en een passief gekoelde Core 2 Quad processor.

Enige wat ik hoor is de videokaart.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:

Is inderdaad je ventilator!!!

En zeker niet je videokaart (Is een beetje een dom iets, een videokaart maakt amper lawaai)

Mijn PC is ook net een stofzuiger als hij een poosje niet is gestofzogen.

Wat ik altijd doe is een pen pakken, en dat op een dop voor de stofzuiger doen, zodat hij zuigt met de uit elkaar gesloopte pen :puh:

Daarna ga ik tussen de waaiertjes van de ventilator stofzuigen.

En dan issie weer dood stil :D!

Geplaatst:
Is inderdaad je ventilator!!!

En zeker niet je videokaart (Is een beetje een dom iets, een videokaart maakt amper lawaai)

Mijn PC is ook net een stofzuiger als hij een poosje niet is gestofzogen.

Wat ik altijd doe is een pen pakken, en dat op een dop voor de stofzuiger doen, zodat hij zuigt met de uit elkaar gesloopte pen :puh:

Daarna ga ik tussen de waaiertjes van de ventilator stofzuigen.

En dan issie weer dood stil :D!

een beetje mid-highend videokaart is toch bijna zeker het luidruchtigste in een kast hoor, mijne draait helaas altijd 100% en die hoor ik toch hard overal bovenuit.

Geplaatst:

Videokaart geen lawaai? ha-ha. Dat ding maakt al het lawaai in mijn PC. zeker bij het opstarten.

Geplaatst:

Met mijn Pentium 4 processor tijdens het opstarten kan ik niet eens mijn muis bewegen.

Dat kan pas na 10 a 15 minuten :7

Geplaatst:
Videokaart geen lawaai? ha-ha. Dat ding maakt al het lawaai in mijn PC. zeker bij het opstarten.

Ik ben zelf ICT'er, en heb nog nooit meegemaakt dat een videokaart lawaai maakt zodat het klinkt als een stofzuiger.

Sorry hoor, maar dat is wel erg ongeloofwaardig.

Geplaatst:

Ik ben zelf ICT'er, en heb nog nooit meegemaakt dat een videokaart lawaai maakt zodat het klinkt als een stofzuiger.

nou dan nodig ik je hierbij uit om eens bij mijn pc te komen staan, zal ik me videokaart fan eens tegenhouden en weer laten lopen, hoor je hem 100% erbovenuit komen, en dat je ICTer bent wilt nu ook weer niet zo gek veel zeggen, bedoel heb je weleens gewerkt met highend videokaarten etc? dan moet je toch wel beter weten..

Geplaatst:

Stofzuiger geluid is inderdaad eerder een CPU fan, maar een videokaart maakt wel degelijk veel lawaai bij het opstarten, vaak een "schrapend" geluid als er wat stof in zit.

Geplaatst:

Stofzuiger geluid is inderdaad eerder een CPU fan, maar een videokaart maakt wel degelijk veel lawaai bij het opstarten, vaak een "schrapend" geluid als er wat stof in zit.

Een videokaart maakt altijd wel wat lawaai, maar niet veel vind ik.

Geplaatst:
Een videokaart maakt altijd wel wat lawaai, maar niet veel vind ik.

Ligt natuurlijk aan welk model, maar mijn oude 5700FX maakte zo veel lawaai dat ik gedwongen was een aftermarket koeler te kopen. Mijn huidige 9800GT is ook niet echt stil.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...