Jump to content

Nieuwe PC maar monitor geeft geen beeld


joppie

Recommended Posts

Hey,

Ik heb vandaag dan eindelijk m'n nieuwe pc binnengekregen.

Alles aangesloten, en dan gebeurt het...

Het scherm geeft een schermpje met No signal.

Dat was mijn 24 inch scherm, die ik eerst moet installeren (drivers ofzo), maar mijn oude 17 inch TFT geeft hetzelfde probleem.

Windows (Vista 64-bit) is nog niet geïnstalleerd, en als ik de cd ervan in doe speelt de drive wel maar geeft geen beeld.

Bij de videokaart en moederbord zat een cdtje met drivers ervoor maar die kan ik dan niet installeren want ik heb geen beeld.

Wat moet ik nu doen...?

PC is trouwens gekocht bij en in elkaar gezet door Azerty.

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

ja ik denk een bevieliging op het moeder board zit als hij aan staat en je stopt er een kabel in wat voor kabel dan ook dan werkt hij niet aptans bij mij was dat zo had een paar keer met het geluid dat probleem

Link to comment
Delen op andere websites

Dit lijkt me een gevalletje RMA. Ik zou hem terug sturen of de helpdesk van de webshop waar je hem gekocht hebt even bellen.

Edit: heb je een losse videokaart of eentje op het moederbord? Als je er eentje hebt die op het moederbord zit, maar ook een losse, dat zou ik de monitor op de losse aansluiten...

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Haal de kabel uit je moederbord en kijk waar hij nog meer in past. Als hij ergens in past, stop hem daar dan in.

Ok, maar welke kabel dan?

Die met die schroefjes hoeft niet meer want dat werkt toch niet...

---------------------

EDIT: Moet ik nou voor die kabel in de kast wezen of buiten de kast...

Nouja, buiten de kast hoeft niet meer want het enige wat daar zit voor het beeldscherm is die blauwe.

Bewerkt: door joppie
Link to comment
Delen op andere websites

QUOTE(djmaddox @ 8 May 2009, 23:52:35)

Haal de kabel uit je moederbord en kijk waar hij nog meer in past. Als hij ergens in past, stop hem daar dan in.

dat kan aleen als het moederboard een onboard vidoe chip heeft het is niet aan te raden want deze zijn ongloofelijk slecht voor gaming hd films zullen er ook niet better op worden

Bewerkt: door dos
Link to comment
Delen op andere websites

ik zie dat je een HD4870 hebt genomen (?) je zegt dat je de stekker van de monitor aansluit op de DVI/VGA output van het moederbord, maar heb je nog niet die van de videokaart zelf geprobeerd??

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...p;#entry1318979

dat systeem heb je genomen?, ja slimmerik je moet ook de stekker van je beeldscherm in je grafische kaart duwen, als dat niet past moet je ff zon stekkertje pakken die je vast wel bij je grafische kaart hebt gekregen

AD-ZOG-DVI-VGA.jpg

zo eentje dus, die eraan vastmaken en in je grafische kaart stoppen ( ja aan de buitenkant van je pc )

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

QUOTE(djmaddox @ 8 May 2009, 23:52:35)

Haal de kabel uit je moederbord en kijk waar hij nog meer in past. Als hij ergens in past, stop hem daar dan in.

dat kan aleen als het moederboard een onboard vidoe chip heeft het is niet aan te raden want deze zijn ongloofelijk slecht voor gaming hd films zullen er ook niet better op worden

OMG? :bonk:

Ik zeg toch kijk waar hij nog meer in past? Ik zeg niet stop hem in het moederbord!

En typ eens goed.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...p;#entry1318979

dat systeem heb je genomen?, ja slimmerik je moet ook de stekker van je beeldscherm in je grafische kaart duwen, als dat niet past moet je ff zon stekkertje pakken die je vast wel bij je grafische kaart hebt gekregen

AD-ZOG-DVI-VGA.jpg

zo eentje dus, die eraan vastmaken en in je grafische kaart stoppen ( ja aan de buitenkant van je pc )

Dit had ik ook voor na aankoop van m'n nieuwe pc. :puh: Ik behield m'n pc scherm, maar kon dan de stekker niet meer op de graka aansluiten. Even stressen, tot ik in de doos van de nieuwe graka zo'n adapter vond. :7

Dus je moet inderdaad buiten je pc zijn:

Beeldscherm kabel>>adapter>>output grafische kaart.

graphics-card-3.jpg

Waarschijnlijk heb je er zo maar één van de twee, of twee dezelfde (dat had ik ook). Je beeldschermkabel is die VGA Output, maar je hebt enkel een grijze. Dan moet je dus die adapter zoeken. ^_^

EDIT: je hebt inderdaad enkel twee grijze.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...