Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, Ik wil een server kopen die ik thuis kan laten lopen. Ik wil er een website op, een TS, een COD4 server, een MTA:SA server en een SA:MP server. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen idee van hoe of wat dat moet. Ik moet er eerst een kopen, maar zit ik met een Pentium 4 al goed of moet ik een Phenom2 hebben? Dus als jullie me erover zouden informeren en eventueel een pc samen kunnen stellen zou dat mooi zijn :)

EDIT: SA:MP is nog niet helemaal zeker en MTA:SA ook niet.

Bewerkt: door djmaddox
Geplaatst:

Meestal is een snelle computer wel handig, maar bij SA:MP zeker niet noodzakelijk. De hoofdvraag is jouw internet: Is die snel genoeg. Zeker voor al die spellen.

SA:MP vraagt om een internet verbinding, die 4MB per seconde kan Uploaden voor een 100 slot server. Dus je zou 8 MB/S upload moeten hebben om 200 mensen aan te kunnen.

En volgens mij is SA:MP nog een licht systeem, TS, COD4 en MTA zullen vast wel meer vragen. Maar dat zal wel staan op de desbetreffende site.

Test je internetverbinding eens, op SpeedTest.net en kijk wat je upload is bij een server in de buurt, en bij eentje heel ver weg.

469899362.png

Dat was Amsterdam(ik woon in Heiloo, Naast alkmaar)

469897786.png

Dat was London.

469898317.png

Dat was Moscow.

Maar die TS is voor max 10 mensen en die COD4 Server is ook voor max 10 mensen.

En 100 slot is een beetje veel, Ik wil max 20 mensen in de SA:MP server en ook in de MTA:SA.

En wat vraagt die website eigenlijk?

Geplaatst:

Oei, dat is niet erg snel. Als ik jouw was zou ik eens aan je ouders vragen of ze sneller internet willen :7

Geplaatst:
Oei, dat is niet erg snel. Als ik jouw was zou ik eens aan je ouders vragen of ze sneller internet willen :7

Hoe snel zou het moeten zijn?

Dat zei ik net ook al. Volgens mij is SA:MP het lichtste systeem van allemaal, en die vraagt voor een 100 slot server 4MB/S upload. Jij hebt dus waarschijnlijk maar snelheid genoeg voor een 15 slot SA:MP server, houd er ook rekening mee dat mensen uit China al gauw een kwart tot de helft minder snelheid van je krijgen.

Wil jij echt al die vier systemen hebben, zal ik toch voor het uiterste gaan, wel boven 20 MB/S upload.

EDIT @ Hieronder:

Nou, 5 meer voor jouw dan :cab:

Bewerkt: door Remi-X

Kan iemand nog een goede PC samenstellen voor niet te veel geld die kan dienen voor een server?

EDIT: Oops dubbelpost :o sorry.

Geplaatst:

als je slim bent laat je het zetten in zon servercentrum, daar zijn de snelheden gewoon zoveel sneller, tevens ga je echt niks fatsoenlijks hosten met je 10-20 mbit lijntje wat je thuis maximaal kan hebben, op die servercentrums heb je 100-1000 mbit, hoop dat je het verschil al redelijk ziet.

En laat staan de stroomrekening die je ouders krijgen :)

Kan iemand nog een goede PC samenstellen voor niet te veel geld die kan dienen voor een server?

EDIT: Oops dubbelpost :o sorry.

As you wish...

Behuizing kan je zelf uitkiezen naar smaak.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:
Behuizing heb ik nog thuisliggen :) Voeding ook en HDD ook :puh:

Nou, dan kan dan is die CPU + moederbord misschien een leuke deal? =)

Het moederbord heeft een Intel GMA X3100 GPU ingebouwd, zal dus genoeg moeten zijn voor een monitor :puh:

Geplaatst:
Behuizing heb ik nog thuisliggen :) Voeding ook en HDD ook :puh:

Nou, dan kan dan is die CPU + moederbord misschien een leuke deal? =)

Het moederbord heeft een Intel GMA X3100 GPU ingebouwd, zal dus genoeg moeten zijn voor een monitor :puh:

Ik heb hier nog een Radeon 9800 AGP Liggen, een Radeon x1650 PCI-E en een 8600GT PCI-E en een 9500GT PCI-E :puh: En nog heel wat ouwe kaartjes.

Geplaatst:

Gast je hebt duidelijk totaal geen idee wat een beetje server inhoudt, raad je aan wat te gaan googlen, en een "thuisserver" met gameservers erop is al helemaal een no-go

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...