Jump to content

Bandrecorder's


Wrieh

Recommended Posts

Ik heb geen. Maar ik vind ze wel uber gaaf. Als ik het goed begrijp kan je er ook mee opnemen? Muziek opgenomen met (oudere) analoge apparatuur vind ik vaak erg gaaf klinken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt er inderdaad mee opnemen, ik heb hier nog 6 opgenomen banden die me vader heeft opgenomen, erg leuk om ze dan terug te horen. Ook een paar met me Vaders en me Opa en Oma(Me opa en oma zijn inmiddels overleden dus is heel raar) hun stem erop. Sommige banden zijn gewoon 40(!) jaar oud en klinken nog helemaal goed. Ik heb er ook 2 zelf opgenomen.

De snelheden zijn overigs erg snel/hoog vergeleken met die van de cassete. Je hebt bandrecorders van 78 Cm p/s deze zijn voor in Studio's. Ook heb je 38 Cmp/s (8x zo snel als Cassete) Deze word ook gebruikt in studio's. 19 CM P/S is vooral thuisgebruik en zit ook op mijn recorder. 9.5 CM P/S zit ook op mn recorder en is ook voor muziek 4.8 CM P/S is de gewone Cassete snelheid en zit ook op mijn recorder.

Wil je zelf een bandrecorder? Ga naar de kringloopwinkel en kijk daar is rond. Of kijk is op marktplaats. Banden zijn er ook te koop vaak 1 tot 5 euro per stuk. Je zou ze ook nieuw kunnen kopen voor 40 euro. Maar dan koop ik ze liever bij de kringloop.

Link to comment
Delen op andere websites

Cmp/s betekent centimeter per seconde? En bij een hogere heb je dan een betere kwaliteit? En het lijkt me wel leuk om mee te experimenteren. Maar je kan er gewoon een microfoon op aansluiten zonder er een versterker voor te zetten? En een gitaar dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Cmp/s betekent centimeter per seconde? En bij een hogere heb je dan een betere kwaliteit? En het lijkt me wel leuk om mee te experimenteren. Maar je kan er gewoon een microfoon op aansluiten zonder er een versterker voor te zetten? En een gitaar dan?

Gitaar weet ik niet, geen ervaring mee. Ja op de meeste bandrecorders kun je een microfoon zetten, al neem ik zelf op via Line in. ja CM p/s betekend Centimeter per seconde, hogere snelheid is inderdaad beter kwaliteit. Eigenlijk heb je met 19 Cm p/s al genoeg kwaliteit en merk je eigenlijk geen verschil met 38 cm p/s en 76 cm p/s

19 CM p/s is op een 18 CM band (Degene die ik heb) 45 minuten op een band, of op sommige 1 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk wel. Je moet ook op het ''input level'' letten dat die niet te hoog staat, want als hij op he hoogst staat krijg je geen mooie opname. Ook maak ik voor ik een opname maak de ''koppen'' schoon de koppen zijn de dingen die alles opnemen en afspelen. Als je een bandrecorder neemt zou ik btw ook ''F&F'' koppen nemen deze zijn PRAKTISCH onverwoestbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...