Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey!

EDIT: De pc is opgestuurd en inmiddels ook weer terug, nieuw moederbord+processorkoeler, hetzelfde als de vorige keer
:bonk:
..

Ik zit hier met een probleem dat mn computer af en toe uitvalt. Gewoon ineens, met zo'n heel zielig geluidje valt de hele computer uit. Als je op de aan/uitschakelaar drukt gebeurt er helemaal niks. Gewoon helemaal dood. De oplossing is dan: hoofdschakelaar op '0', startknop paar keer indrukken en een menuutje later de schakelaar op '1' zetten en opnieuw proberen de pc op te starten. Dit werkt meestal weer.

Verder valt me op dat de computer erg warm wordt (althans, volgens speedfan, en dat is volgens sommigen hier ook niet echt betrouwbaar.) Als ik ook maar even een klein spel als "TmUnited Forever', dan is het net alsof er een A380 in mn kamer staat! Hieronder dan maar even een screenshotje van speedfan: (ik heb niet 'gegamed', alleen gesurft, en updates geïnstalleerd)

hogetemp.jpg

Wat me nou helemaal opvalt is dat de computer dit doet sinds een reparatie (december 2008): Opeens viel de computer uit zoals hierboven beschreven, alleen starte deze nu helemaal niet meer op. Fabrieksgarantie-> weekje kwijt, en toen kwam TNT er aan met een grote doos, en *JEEJ* daar is mn pc weer. Ik heb het reparatiedocument nu voor me liggen: Nieuw moederbord en koeling(?) geplaatst, bios geüpdate.

Nou is dit verhaal helemaal bovenaan tot nu toe 2X gebeurt. Dat is niet echt vaak, maar het lijkt me niet dat computers dit horen te doen...

Na de eerste keer heb ik mn kast opengemaakt en al het stof voorzichtig weggezogen (en de fan schoongemaakt). (Was twee maanden oud moederbord+koeler, dus was nog redelijk schoon). Maar toch gebeurde het me net weer, en blijven de temperaturen hoog.

Ik denk dus dat die temperaturen en de uitval met elkaar te maken hebben, maar zou iemand weten wat ik er aan kan doen? Ik kan hem natuurlijk ook terugsturen (zit nog steeds garantie op), maar als ik het gewoon zelf simpel kan oplossen..)

Nog even ter informatie: Geen hardware veranderd, niet ge-overclockt.

En een rapportje van everest: http://grundel.l3d.nl/Report.htm

RoL0

Bewerkt: door RoL0

Je PCU word opzich niet te heet. Een Pentium D kan wel 60/70 graden hebben. Maar als hij al 60 graden haalt terwijl je alleen surft, is het een tikkie te warm. Maar ik denk niet dat de uitval komt door de temperatuur.

Ik denk dat het iets met je voeding is. Ook omdat je de voeging uit moet zetten en de aanknop van je PC een aantal keer in moet drukken. Misschien geeft je voeding soms nét even teveel stroom af en slaat je PC uit. Ik zou eens kijken of het helpt met een andere voeding over gaat. Maar zowieso zou ik nog gebruik maken van de garantie. :Y

Bewerkt: door Sprunk

78.3??? dat is wel erg veel voor alleen internet verbruik heb je spyware of andere troep in je pc zitten? want dat haalt je cpu verbruik juist enorm omhoog en probeer het vinkje otomatic fanspeed eens? je weet maar nooit ik ben niet egt thuis op dit uitval probleem

ik weet wel dat ik sinds de aankoop van me nieuwe pc 4 maand geen virus scanner erop had zitten en laatst 1 geinstaleert en helemaal nix aan spyware of trojans of virusen en nog nergens last van :tu:

viruscanner is dus bij mij overbodig blijkt maar :puh:

:bier: tot gta

Bewerkt: door P.ZAAL

De Pentium 4 was een heethoofd, had Intels Netburst technologie en werd zo 80*c.

Houd er a.u.b rekening mee dat een Pentium D twee Pentium 4's met Netburst technologie onder zijn kap heeft, die temperaturen zijn dus vrij normaal. Wat je kunt proberen is de koeler eraf halen en er nieuwe koelpasta op doen.

Maar persoonlijk denk ik dat je voeding aan het doodgaan is.

EDIT:

Ik spot nu dat Speedfan aangeeft dat de voltage op het moederbord slechts 10.xx volt is, terwijl dat 12v moet zijn. Nu weet ik uit ervaring dat Speedfan hier niet gelijk in hoeft te hebben, maar het kan wel zo zijn. Dat zal de onstabiliteit van je systeem verklaren.

Bewerkt: door TaartJJ~!

bekijk de temperaturen ook eens met bijv everest of coretemp/realtemp, zoek ook op waar je de tjunction op moet instellen van je pentium D, want als dat niet goed staat ingesteld leest die ook de verkeerde temperaturen uit. BV speedfan leest 5 graden te hoog uit standaard voor core2duo's.

Bewerkt: door Scrtz
bekijk de temperaturen ook eens met bijv everest of coretemp/realtemp, zoek ook op waar je de tjunction op moet instellen van je pentium D, want als dat niet goed staat ingesteld leest die ook de verkeerde temperaturen uit. BV speedfan leest 5 graden te hoog uit standaard voor core2duo's.

• Everest zegt niks
  • Coretemp en realtemp zeggen dat de processor niet wordt ondersteund

Je PCU word opzich niet te heet. Een Pentium D kan wel 60/70 graden hebben. Maar als hij al 60 graden haalt terwijl je alleen surft, is het een tikkie te warm. Maar ik denk niet dat de uitval komt door de temperatuur.

Ik denk dat het iets met je voeding is. Ook omdat je de voeging uit moet zetten en de aanknop van je PC een aantal keer in moet drukken. Misschien geeft je voeding soms nét even teveel stroom af en slaat je PC uit. Ik zou eens kijken of het helpt met een andere voeding over gaat. Maar zowieso zou ik nog gebruik maken van de garantie. :Y

Dat is dan ook het enige voordeel van een 'merk'-pc :puh:

78.3??? dat is wel erg veel voor alleen internet verbruik heb je spyware of andere troep in je pc zitten? want dat haalt je cpu verbruik juist enorm omhoog en probeer het vinkje otomatic fanspeed eens? je weet maar nooit ik ben niet egt thuis op dit uitval probleem

ik weet wel dat ik sinds de aankoop van me nieuwe pc 4 maand geen virus scanner erop had zitten en laatst 1 geinstaleert en helemaal nix aan spyware of trojans of virusen en nog nergens last van :tu:

viruscanner is dus bij mij overbodig blijkt maar :puh:

:bier: tot gta

Hij is ook aan het updaten, anders is er niks aan de hand, en draait deze wel lekker. En nee, ik heb (99% zeker) geen spyware/virus. (scan met verschillende scanners, en de pc is een maandje terug geformatteerd)

Met temperatuur/fan achtige software kan ik niks. Everest/Coretemp/Realtemp werken allemaal niet. Speedfan wel (Maar die is dus weer niet betrouwbaar xD). Maar bij Speedfan werkt alleen de monitoring, ik kan geen fanspeeds aanpassen, dus de optie die je beschrijft werkt helaas ook niet. :(

-------------------------

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik denk persoonlijk ook dat het aan de voeding ligt, zoals meerdere van jullie zeggen, en dat behoort tot garantie. Wanneer ik mn nieuwe pc binnen heb zal ik maar eens contact opnemen met Medion.

RoL0

Bewerkt: door RoL0
Geplaatst:

Ik vindt het wel 'leuk' om even te melden dat mijn computer vanavond rond kwart voor zeven is overleden :bonk: Dat wordt dus een retourtje Medion XD!

Geplaatst:
Ik vindt het wel 'leuk' om even te melden dat mijn computer vanavond rond kwart voor zeven is overleden :bonk: Dat wordt dus een retourtje Medion XD!

Wat deed ie dan?

Zei ie 'KaboOoOoOoOoOoOm' of deed ie 'bzzzz' en weg was ie?

Ik denk dat je voeding is overleden, en niet heel de PC. Sectie door medion zal dat nog moeten uitwijzen. Of het moederbord heeft die 10 Vlot niet overleeft. ^_^

>>> Door Thundercover: Sekse...? Ik neem aan dat je sectie bedoelt. :puh:<<<

:muur: :$ idd. Maar wat is het verschil dan?

Bewerkt: door Sprunk

Soortgelijk resultaat alleen snap niet wat alles is .

Dit is stationair draaien net zoals de vorige

post-109562-1242078838.jpg

Bewerkt: door hjerpseth

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...