Jump to content

Laptop aanschaffen voor internet gebruik

Recommended Posts

Geplaatst:

Heej,

wij willen thuis graag een laptop, maar dan niet een voor de nieuwste games. Maar echt puur voor internet, uiteraard moet hij wel een beetje snel zijn... Om even bij de laptop te beginnen (zometeen heb ik namelijk nog wat vragen over het internet). Zo zijn we in een reclame folder het volgende tegengekomen:

msi wind u 100 049eu 10'' netbook

Intel® Atom processor N270 (1,6 GHz, 512 KB L2 crache, 533 MHz FSB),

WiFi b/g/n, bluetooth, 6 cell batterij, webcam, Windows XP Home.

Voor 288 euro. De specs zegt mij niet zoveel, ik weet alleen dat 2 GB werkgeheugen wel voldoende is. Want dat staat namelijk in het oranje bij de laptop foto, bedoelen ze daar overigens mee dat het is uitgebreid? Want 512 KB is toch heel erg weinig? Of is dat geen ram geheugen? Verder heeft hij 160 GB dus dat is ook ruim voldoende voor ons.

Wat betreft ons budget, we willen liever niet hoger dan 300 euro. Dus kort gezegd een redelijk snelle laptop die goed geschikt is voor internet gebruik en die wat jaartjes mee kan. Dus geen flut merk zegmaar ^^

Dan nog het volgende wat bederft internet. Het probleem is dat wij kabel- internet hebben. We willen dan ook niet kabels verleggen naar o.a. de woonkamer waar we voornamelijk de laptop willen gebruiken. Nou kwam mijn vader laatst aanzetten, dat je een soort dommel (als ik het goed schrijf) via usb kan aansluiten van kpn en dat je dan per uur als prepaid ervoor betaald, hij dacht iets van 1,50 pr uur zo hoorde hij dat laatst van een collega die dat had. Is dit misschien een goede oplossing? Want het is natuurlijk ook wel makkelijk als we deze dan ook op vakanties kunnen gebruiken :)

Alvast hartelijk dank ^_^

Geplaatst:

Als je toch een beetje een snelle internet notebook wilt moet je dus geen Atom nemen. Het is een processortje die kleiner is dan een 2 euromunt en heeft een TDP van 4 Watt. Maar is niet zo snel. Met een budget van 300 krijg je ook niet veel sneller eigenlijk, dus opzich een goede keus om voor die laptop te gaan. De meeste netbooks hebben maar 1 GB, dus 2 GB is wel een voordeel. En MSI is een goed merk.

Maar, je zult er ook echt alleen op kunnen internetten. Een beetje MSN'en en een briefje typen in Word kan ook nog wel, maar dan houd het toch echt op.

Over dat internet weet ik helaas niets. :N

Geplaatst:

Bedankt :) Net zoals je zegt msn, email en internet meer is niet nodig voor ons. Maar is het niet zo dat ram geheugen ook meetelt in snelheid? Want mijn eigen pc had tot voor kort 512 mb en heb ik later uitgebreid met 1 gb. Daardoor vond ik hem al een heel stuk sneller. Dus ja het is ook maar net wat is snel? Ik zit bijvoorbeeld nu op mijn computer (even kort gezegd de specs)

Windows XP Home

Amd Athlon 64 processor 3000+

2.01 GHz, 1,50 GB

200 GB hardeschijf

We hebben namelijk nog wel een hele oude laptop, die doet er een half uur over om zich op te starten. Dus dat is geen doen ook als je wat wil openen. Als dat bij deze laptop die ik in de folder zag ook zo is, dan hoeft het eigenlijk niet, want dat werkt gewoon niet lekker...

Geplaatst:

Wij hebben altijd goed signaal sterkte maar soms doet Internet het niet :?

Maar er is een nieuwe router op de markt :*D

Maar je moet geen slechte oude laptop want het gaat vooral om snelheid bij jullie blijkbaar 8)

Maar met 300 euro kom je (misschien) niet ver.

Geplaatst:

Ja, ram geheugen maakt wel degelijk wat uit.

Maar kunnen jullie geen draadloos netwerk maken, mits jullie een draadloze router hebben?

Dan zul je in het hele huis + tuin overal kunnen internetten, als je zo'n dongel hebt van KPN, betaal je voor zover ik weet een vast bedrag per maand en kan je door heel NL internetten.

Geplaatst:
Wij hebben altijd goed signaal sterkte maar soms doet Internet het niet :?

Maar er is een nieuwe router op de markt :*D

Maar je moet geen slechte oude laptop want het gaat vooral om snelheid bij jullie blijkbaar 8)

Maar met 300 euro kom je (misschien) niet ver.

Voor alle duidelijkheid, wij hoeven geen andere router of iets dergelijks. Kabel internet houden we gewoon liever zo. Ik bedoel dus echt zo'n dommel achtig apparaatje die je via de telefoon mast (dacht ik dat het ging) internet signaal kan opvangen waar je een tarief voor betaald (ook handig voor op vakantie dacht ik zo) :).

Over de snelheid, ja het moet wel allemaal een beetje vlot kunnen. Het hoeft geen power super snelle toestand te zijn ^_^ Als de laptop maar een beetje vlot kan opstarten en reageert, dus niet overal een half uur mee bezig is ^^

Toch bedankt voor je reactie!

Geplaatst:

En je moet vooral geen Internet Explorer gebruiken.

Dat maakt het internet nog slomer.

Gebruik Firefox of Safari.

Geplaatst: (bewerkt)

Een MSI Wind kan je prima gebruiken voor internetten, maar het scherm is alles behalve groot met z'n 8,9 inch. Je zit dan vast aan een resolutie van 800xbagger, en dat is niet bepaald de ideale resolutie om internet pagina's te bekijken. Ik had blijkbaar niet goed gelezen dat het om de 10" versie van de Wind ging. Excusé moi. Je zou de Wind prima voor tekstverwerking kunnen gebruiken, maar als je wat grotere handen dan gemiddeld hebt, krijg je gauw kramp omdat het toetsenbord kleiner dan normaal is.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Een MSI Wind kan je prima gebruiken voor internetten, maar het scherm is alles behalve groot met z'n 8,9 inch. Je zit dan vast aan een resolutie van 800xbagger, en dat is niet bepaald de ideale resolutie om internet pagina's te bekijken. Je zou de Wind prima voor tekstverwerking kunnen gebruiken, maar als je wat grotere handen dan gemiddeld hebt, krijg je gauw kramp omdat het toetsenbord kleiner dan normaal is.

Als je goed in de hoofdpost kijkt, zie je dat er msi wind u 100 049eu 10'' netbook

staat.

Geplaatst:

Nog even terugkomen op het internet, het is dat me vader er altijd tegen was. Maar ik heb hem nu zover om weten te praten, dat draadloos internet thuis misschien toch wel even wat makkelijker is. Aangezien je dan ook geen extra kosten erbij hebt met zo'n dongel/dommel. Alleen rest ons de vraag is het overstappen van vast naar draadloos internet veel gedoe? Of valt dat wel mee?

Dit is vrij gemakkelijk omdat de meeste routerleveranciers een handleiding bij hun router leveren

Bij mij was het na een klein half uur helemaal op gezet en dan na een uur Beveiligd ook

Als je alleen voor internet gaat zou ik niet een Gamerouter aanschaffen ofzoiets Hier zo'n soort zou ik jou aanraden want je moet er een met minstens 2 antennetjes kopen anders kom je nog niet ver in je huis met signaalsterkte Klik

Bewerkt: door hjerpseth
Geplaatst:

Ik heb er echt totaal geen verstand van ^_^ . Maar wij hebben nu gewoon kabel- internet met een modem en een router (moet je tevens alleen de router vervangen?). We zitten bij Caiway, maar moeten we dan niet via hun zoiets aanvragen? Want veranderd het abonnement dan niet als je draadloos wilt?

Het is een "dongel" en geen "dommel". ;)

maar om je van dat idee af te brengen...

Ik heb ook een soort dongel gehad, en ik moet zeggen het werkt voor geen meter.

Het is sloom en je mag maar een bepaald limiet gebruiken.

Als ik jou was zou ik thuis gewoon een draadloos netwerk maken.

Dat is goedkoper en je zit niet aan nog een abonnement vast.

En neej je abbonement veranderd niet als je draadloos neemt.

Want je zend gewoon het signaal draadloos door, i.p.v. door een kabeltje.

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Hier een aflevering van hardware.info TV waarin ook de Dongel van KPN in voorkomt. Kort samengevat:

- Gemiddelde snelheid tussen 2 en 4 mbit

- Overal waar je kunt bellen kun je interneppen

- Vanaf 20 euro.

Hallo, ik heb dit een maandje geleden van E-Bay af getrokken: http://www.tp-link.com/products/product_des.asp?id=112

Dit apparaatje is net zo groot als een USB-Stick en het zorgt er voor dat je PC een draadloos netwerk creeërd. Dus stel je voor dat je een PC hebt die via een kabel internet heeft, stop je dit in die PC en zend die het internet uit zodat je laptop ook internet heeft. Als je het apparaatje koopt krijg je er drivers bij, die ben je nodig om hem in zend-modus te zetten, en die drivers werken alleen op Windows XP. Ook moet de computer die zend aan staan, maar als je aan die eisen voldoed heb je in het hele huis goed signaal.

EDIT: Ik weet dat op de site bij Drivers ook Vista staat, maar het werkt toch niet, ik heb zelf alles geprobeerd om het op Vista werkend te krijgen en zonder XP lukt het simpelweg niet, mocht je Vista hebben zul je dus een ander soortgelijk apparaatje moeten nemen, of een draadloze router

Bewerkt: door T@rget

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...