Crypteq Geplaatst: 10 mei 2009 Rapport Geplaatst: 10 mei 2009 Hier een aflevering van hardware.info TV waarin ook de Dongel van KPN in voorkomt. Kort samengevat:- Gemiddelde snelheid tussen 2 en 4 mbit - Overal waar je kunt bellen kun je interneppen - Vanaf 20 euro. wat ik had, had je soms best snel: 2 a 4 mbit, maar 80% van de tijd was het maar iets van 40kb/s. En voor 20 euro, kan je niet fatsoenlijk internetten, want je zit aan een bepaald limiet. en ga je over dat limiet dan betaal je iets van een euro per MB. En toentertijd hadden we een abbonement van 55 euro en je had een limiet van 2,3 GB. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 10 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 mei 2009 (bewerkt) Ik zie hele mooie opties er tussen staan. Maar als we de kans hebben gewoon het hele netwerk hier op draadloos te kunnen draaien, dan dat toch liever met zo'n router (want dat is toch het enige wat je dan moet vervangen?). Lijkt mij toch wat praktischer dan overal van die usb sticks aan te installeren. Dan ben je meteen van alle accessoires usb dingetjes af zegmaar. Ik heb overigens nog een xbox staan die gek genoeg alleen draadloos werkt, dus dan zou dat ook meteen opgelost zijn ^^ Bewerkt: 10 mei 2009 door .NightFlower Reageren
T@rget Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Je hoefd die USB Stick maar aan 1 computer te installeren, dan heeft de laptop in het hele huis internet. Neem je een draadloze router dan moet elke computer in het huis aangepast worden, om draadloos internet te kunnen ontvangen. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Je hoefd die USB Stick maar aan 1 computer te installeren, dan heeft de laptop in het hele huis internet. Neem je een draadloze router dan moet elke computer in het huis aangepast worden, om draadloos internet te kunnen ontvangen. Hoeft niet, je kan de rest van het huis gewoon via de kabel laten gaan, en tevens een draadloos signaal uitzenden. Wij hebben hier in huis 3 computers bekabeld, en 2 laptops op ons draadloos netwerk. Reageren
.NightFlower Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Je hoefd die USB Stick maar aan 1 computer te installeren, dan heeft de laptop in het hele huis internet. Neem je een draadloze router dan moet elke computer in het huis aangepast worden, om draadloos internet te kunnen ontvangen. Maar is dat signaal dan wel sterk genoeg? Want daar twijfel ik over als je beneden met de laptop zit en je hebt boven die draadloze usb. Kan me moeilijk voorstellen dat 20 euro een goed signaal geeft, aangezien we bij onze oude laptop ook zo'n soort dingetje hebben, zodat we vroeger (tegenwoordig heeft iedereen beveiligd) nog wel eens mee konden liften maar als het bijv de buurman was dan viel het signaal ook vaak weg. Maargoed, om even terug te komen op die router voor draadloos, is dat nou het enige wat je moet aanschaffen? En wat moet je dan aanpassen aan alle computers? Reageren
T@rget Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Bij mij thuis is het een prima signaal als de USB stick boven in de computer zit heb ik beneden in de keuken aan de andere kant van het huis signaal. Reageren
Limbolander Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Bij mij thuis is het een prima signaal als de USB stick boven in de computer zit heb ik beneden in de keuken aan de andere kant van het huis signaal. dat ligt meer aan je router dan aan je USB stick. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.