ken9 Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 ik heb een eigen website en daar wil ik een forum op zetten hoe moet ik dat doen? Reageren
ken9 Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 websitemaker: dreamweaver cs4 forumsysteem? Reageren
Sprunk Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Je kunt eigenlijk kiezen tussen 2 varianten: Betaald, of Gratis. Betaald: IPB 2.3 (waar dit forum ook op draait) vBulletin Gratis: phpBB 3.0 IPB 1.3 Dit zijn gewoon softwarepakketten die je met FTP op je host zet, en klaar is kees ken9 Reageren
Thundercover Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Vergeet niet dat je webhost PHP moet ondersteunen en over MySQL-databases moet beschikken, anders kan je een forum vergeten. Met welk programma je je website maakt, maakt trouwens helemaal niks uit. Reageren
ken9 Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Gratis: phpBB 3.0 IPB 1.3 zij deze in het nederlands? welke is het overzichtelijks en makkelijk te instaleren? Reageren
Sprunk Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 phpBB3 is in het nederlands, en voor IPB1.3 kun je een Nederlandstalig taalpakket downloaden. Zelf vind ik IPB 1.3 final het meest overzichtelijk. Reageren
ken9 Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 phpBB3 is in het nederlands, en voor IPB1.3 kun je een Nederlandstalig taalpakket downloaden. Zelf vind ik IPB 1.3 final het meest overzichtelijk. waar heb je hem gedownload met nederlands taalpakket erbij? Reageren
Sprunk Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 (bewerkt) phpBB3 is in het nederlands, en voor IPB1.3 kun je een Nederlandstalig taalpakket downloaden. Zelf vind ik IPB 1.3 final het meest overzichtelijk. waar heb je hem gedownload met nederlands taalpakket erbij? Dat weet ik zo niet meer. Je moet het maar even op google zoeken. Let er dan wel op dat je een gepatchte versie hebt, want anders werkt hij niet met MySQL 5. Bewerkt: 11 mei 2009 door Sprunk Reageren
ken9 Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 phpBB3 is in het nederlands, en voor IPB1.3 kun je een Nederlandstalig taalpakket downloaden. Zelf vind ik IPB 1.3 final het meest overzichtelijk. waar heb je hem gedownload met nederlands taalpakket erbij? Dat weet ik zo niet meer. Je moet het maar even op google zoeken. Let er dan wel op dat je een gepatchte versie hebt, want anders werkt hij niet met MySQL 5. ik heb er een maar hoe moet ik hem erop gooien onder een bepaalde naam in een map of ....???? Reageren
Thundercover Geplaatst: 11 mei 2009 Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 Eerst alles uploaden in een map forum of iets dergelijks. Vervolgens het installatiebestand vanuit je browser openen en de stappen volgen. Staat allemaal in de readme bij de download, welk forumsysteem je ook neemt. Reageren
ken9 Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2009 (bewerkt) bij direct admin kun je database's installen zie ik net en er staat phpbb bij die doet het nu maar hoe krijg ik hem in het nederlands? EDIT: het is nu in het nederlands hoe kan ik de stijl veranderen??? kan iemand dat in het kort voor mij uitleggen? en heb nog een probleem kan geen topic openen vinden :s Bewerkt: 12 mei 2009 door ken9 Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 26 mei 2009 Rapport Geplaatst: 26 mei 2009 (bewerkt) EDIT: Whoops bump :$ Had t niet gezien EDIT: het is nu in het nederlands hoe kan ik de stijl veranderen??? kan iemand dat in het kort voor mij uitleggen? en heb nog een probleem kan geen topic openen vinden :s Je kunt nog geen topics openen aangezien je daar nog geen toestemming voor hebt. Ga in de ACP naar Permissies (of hoe heet t in phpBB?) en dan kun je de permissie instellen. Voor de skin zal ik even moeten kijken.... http://wiki.phpbb.nl/Stijlen << Daar kun je uitleg krijgen hoe je een skin/stijl installeert. Bewerkt: 26 mei 2009 door zamg0d1 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.