Jump to content

Vraagjes over.. HOE maak ik DIT of DAT.


Gast

Recommended Posts

Hallo :)

Ik probeer sinds een tijdje deze commands/functies te maken, dat onmogelijk is om te maken voor deze beginner atm.

Ik probeer een command /say te maken.. Ofzo, dat is dat er in het groot text te voorschijn komt in kleuren.. Bijv..

/say ~b~T~r~est

dan komt dit in het groot, in het midden van iedereens scherm, die in de server zit, te staan :

Test

Ik heb geen tutorial gevonden om dat te maken..

En om Local chats te maken..

Bijv je doet "/l hey!" dan komt er "Biesmen says: Hey!" te staan(niet in het midden van het scherm, maar op de plek van normale texten) maar dan kunnen alleen mensen het lezen die vlak bij jou zijn..

Dat is wat ik momenteel probeer te krijgen :)

Hopelijk kan iemand mij helpen..

Link to comment
Delen op andere websites

En om Local chats te maken..

Bijv je doet "/l hey!" dan komt er "Biesmen says: Hey!" te staan(niet in het midden van het scherm, maar op de plek van normale texten) maar dan kunnen alleen mensen het lezen die vlak bij jou zijn..

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
new message[128];
format(message, sizeof(message), "%s", text);
ProxDetectorP(30.0, playerid, message, COLOR_WHITE, COLOR_WHITE, COLOR_WHITE, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY);
return 1;
}

Dan plaats je deze code nog ergens onderaan je script: Klik voor de code.

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

En om Local chats te maken..

Bijv je doet "/l hey!" dan komt er "Biesmen says: Hey!" te staan(niet in het midden van het scherm, maar op de plek van normale texten) maar dan kunnen alleen mensen het lezen die vlak bij jou zijn..

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
new message[128];
format(message, sizeof(message), "%s", text);
ProxDetectorP(30.0, playerid, message, COLOR_WHITE, COLOR_WHITE, COLOR_WHITE, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY);
return 1;
}

Dan plaats je deze code nog ergens onderaan je script: Klik voor de code.

Is dat geen PM? (Private Message)?

@ Sandra

Dankjewel :)

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

Is dat geen PM? (Private Message)?

Nee. Elke tekst die wordt ingetypt in de chat word alleen verzonden naar de personen die binnen een bepaalde afstand staan. Deze code is vooral handig voor RP server waar je ook nog OOC en dat gedoe hebt.

Als je het zonder die code wilt doen (ook geen commands dan) kan je ook LimitGlobalChatRadius(30.0); gebruiken in OnGameModeInit.

Link to comment
Delen op andere websites

Is dat geen PM? (Private Message)?

Nee. Elke tekst die wordt ingetypt in de chat word alleen verzonden naar de personen die binnen een bepaalde afstand staan. Deze code is vooral handig voor RP server waar je ook nog OOC en dat gedoe hebt.

Als je het zonder die code wilt doen (ook geen commands dan) kan je ook LimitGlobalChatRadius(30.0); gebruiken in OnGameModeInit.

Oke..

Maar ik heb een prachtig probleempje..

1. Hij typt 2 keer..

Als ik lol type bijv, dan zegt hij dat 2 keer, ik heb return 0 gedaan bij de public OnPlayerText(playerid, text[]) maar dat heeft geen effect.

En ik krijg deze warning als ik compile :

..\mijnscript.pwn(572) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ProxDetectorP")
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Warning.

bij:

public ProxDetectorP(Float:radi, playerid, str[],col1,col2,col3,col4,col5)

Bewerkt: door Gast
Link to comment
Delen op andere websites

is dat niet hetzelfde effect wat je krijg als je een cellphone script heb, en je belt met iemand die naast je staat? dan krijg je de text ook 2 keer.
Dat is wel te verklaren. Als je iemand belt, hoor je jou tekst door de telefoon, maar mensen dichtbij jou in de buurt, horen je ook praten. Als je dan dicht bij iemand staat, hoor je zijn stem door de telefoon en buiten de telefoon om.
Link to comment
Delen op andere websites

Die warning kan je verhelpen door bovenaan ergens (na de includes) deze regel neer te zetten:

forward ProxDetectorP(Float:radi, playerid, str[],col1,col2,col3,col4,col5);

Dankjewel :)

Nu nog de /l command maken als dat me lukt.

Waarschijnlijk heb ik weer hulp nodig

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...