Jump to content

Liedje gezocht

Recommended Posts

Geplaatst:

Binnenkort (lees: een week of 7) ga ik samen met een aantal klasgenoten optreden tijdens de uitreiking van certificaten. We zijn in totaal met 6 mensen en 2 daarvan spelen piano, 2 spelen gitaar, ik drum en de 6e zingt. We weten alleen geen liedje waarin we dus al deze instrumenten kunnen gebruiken. Nou zouden we voor de piano gewoon kunnen doen dat een van de 2 akkoorden speelt en een ander de melodie, dus dat is geen issue. Ook met de gitaar spelers is het niet echt een probleem, als het liedje meerdere gitaren is spelen ze allebei gewoon gitaar en halen we er eventueel nog een bas gitarist bij, en anders kan een van de 2 bassen.

Maar nu mijn vraag dus:

Weet iemand een (het liefst bekend) nummer waar dus al deze instrumenten in voor komen?

Geplaatst:

Uhm, misschien kun je je inspiratie uit het Youtube Symphonie orkest halen. Daar zitten deze instrumenten allemaal wel in volgens mij. Misschien kun je ook liedjes combineren of zoiets.

Geplaatst: (bewerkt)
Binnenkort (lees: een week of 7) ga ik samen met een aantal klasgenoten optreden tijdens de uitreiking van certificaten. We zijn in totaal met 6 mensen en 2 daarvan spelen piano, 2 spelen gitaar, ik drum en de 6e zingt. We weten alleen geen liedje waarin we dus al deze instrumenten kunnen gebruiken. Nou zouden we voor de piano gewoon kunnen doen dat een van de 2 akkoorden speelt en een ander de melodie, dus dat is geen issue. Ook met de gitaar spelers is het niet echt een probleem, als het liedje meerdere gitaren is spelen ze allebei gewoon gitaar en halen we er eventueel nog een bas gitarist bij, en anders kan een van de 2 bassen.

Maar nu mijn vraag dus:

Weet iemand een (het liefst bekend) nummer waar dus al deze instrumenten in voor komen?

Nirvana - Come as you are? 't Is maar een idee, gitaar en bass zal sowieso geen probleem worden en met de piano het melodie spelen zal ook geen probleem zijn. En daarbij is het opzich niet verschrikkelijk moeilijk om te zingen. :puh:

Bewerkt: door BaasB
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Het is wat laat waarschijnlijk, maar nummers zoals The Final Countdown? Of Ey of The Tiger? Zijn beide niet zo heel moeilijk en best leuk.

Geplaatst:

Speel het nummer Hey Jude van The Beatles, daar zit een piano in en ook gitaar, en iedereen kent het nummer natuurlijk, en op het eind kan je ook het publiek erbij betrekken omdat je die hele naaaananananana Hey Jude, stuk kan doen

Geplaatst:
Speel het nummer Hey Jude van The Beatles, daar zit een piano in en ook gitaar, en iedereen kent het nummer natuurlijk, en op het eind kan je ook het publiek erbij betrekken omdat je die hele naaaananananana Hey Jude, stuk kan doen

Jep, Ik ben een half jaar geleden naar de Bootleg Beatles geweest, geweldig, Natuurlijk Hey Jude op het einde, daarna nog een toegift, erg leuk toen :tu:

Geplaatst:

Speel Nintendocore?

Bevoorbeeld Horse The Band.

Lekker wild & prachtig voor aan je leerkrachten te spelen, ze zullen niet geloven wat ze horen.

^^

Geplaatst:

Jep, Ik ben een half jaar geleden naar de Bootleg Beatles geweest, geweldig, Natuurlijk Hey Jude op het einde, daarna nog een toegift, erg leuk toen :tu:

Ik was niet zo lang geleden ook naar zo een soort band gegaan, ze heetten The Beatles Revival. En ze deden ook Hey Jude als laatste. Ik snap het wel hoor, het is toch wel het ideale afsluitings-lied.

Geplaatst:

Supertramp - School (erg mooi! Vooral het midden.)

Deep Purple - Child in time

Queen - Bohemian Rhapsody

Zoek ze maar is op via youtube je kent vast wel een paar hiervan.

Geplaatst:

Heel erg bedankt voor de suggesties, maar we zijn inmiddels al gegaan voor Sweet Home Alabama van Lynyrd Skynyrd. :sigaar:

Geplaatst:
Heel erg bedankt voor de suggesties, maar we zijn inmiddels al gegaan voor Sweet Home Alabama van Lynyrd Skynyrd. :sigaar:

Ook een mooi nummer daarvoor...

Nog succes met je optreden alvast Galiorix :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...