Jump to content

PC wordt steeds trager

Recommended Posts

Geplaatst:

Dag iedereen,

Ik heb nogal een probleem met m'n pc. Hij wordt namelijk steeds trager en ik heb geen idee waar dat aan ligt. Ik gebruik Windows XP. Ik heb al verschillende acties ondernomen om de pc sneller te laten gaan. Helaas werkte geen van die acties. Wat ik allemaal al heb gedaan:

- PC scannen met Antivir, ik scan wekelijks en ik heb nog nooit echt een virus gehad dus daar kan het niet aan liggen.

- AdAware, die vindt elke week wel wat spyware en dingen enzo, maar m'n pc is goed beveiligd en het is niet zo dat m'n pc er helemaal vol van zit.

- CCleaner, die heb ik gedownload toen mijn pc ineens erg traag werd. Hij heeft een enorme lading aan zooi verwijderd, maar ook dat hielp niet.

- Enkele processen uitgeschakeld die ik toch nooit gebruik en waarvan ik weet dat het geen gevolgen heeft voor de pc.

- PC stofzuigen, er zat weinig stof in de kast, ook al staat hij op de grond. En ook daar ligt het niet aan.

- Programma's verwijderd die ik toch nooit gebruik. Ik weet dat dit niet echt helpt, maar ik heb het toch maar gedaan.

Ik heb al gezocht in dit forum naar een oplossing. Ik las ergens iets van BIOS en HKEM_Software ofzo. Echter, ik heb daar nog nooit gekeken. Ik weet geen eens hoe je daar komt en wat je wel en niet mag verwijderen. Daarom heb ik daar maar niet aan gesleuteld. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt :tu:

Geplaatst:

CCleaner gebruiken.

>>> Door Thundercover: Gelieve de beginpost ook te lezen voordat je een bericht plaatst.<<<

Of je kan je HDD back-uppen en dan win xp opnieuw installeren.

Zelf heb ik xp er ook opnieuw opgezet en mijn Pentium 4 is al binnen 8 sec opgestart.

Geplaatst:

Even je Harde Schijf defragmenteren, dat kan al enorm veel helpen. Gebruik eens het programma TuneUp, daarmee kan je je harde schijf zeer goed mee defragmenteren, en nog veel meer tools om je computer mee sneller te maken.

Ik heb dit programma bij Vista gebruikt toen het traag werd, en na het gebruiken leek het alsof mijn computer weer net nieuw was ;)

Succes.

Geplaatst:

Schone Windows installatie. Het liefts echt een schone installatie (C is helemaal leeg voor Windows) en dan pas alles erop pleuren. En deze keer opletten op autostart opties, altijd uitzetten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...