Jump to content

Elektrische gitaar beginnner

Recommended Posts

Geplaatst:

Zat te twijfelen tussen beeld/geluid en luxuries :puh:

Ik wil beginnen met elektrische gitaar spelen en wil dus mijn eerste gitaar kopen. Ik vroeg me af of jullie nog aanraders hebben en echte afraders. Ik vind persoonlijk les paul modellen erg mooi, maar heb nu geen gibson geld :schater:

Ik ga overigens natuurlijk wel liever voor een kwalitatief betere stratocaster dan voor een les paul voor hetzelfde geld.

Barst los, en hopen dat we iets leuks voor me vinden :D

Geplaatst:

Het ligt er maar net aan wat je er aan uit wil geven... Als je rond de 100 euro genoeg vind om mee te beginnen, kan je bijvoorbeeld Squier nemen. Maar als je meer aan rond de 500 euro zit kan je bijvoorbeeld beter voor een Epiphone of iets gaan.

Geplaatst:

Wat is je budget? Hoeveel wil je uitgeven voor de gitaar en hoe veel voor de versterker? En wat voor genre wil je spelen?

Geplaatst:

Ik hou zelf ook erg van de Les Paul modellen. Omdat ik ook geen geld had voor een echte, heb ik een Baltimore Les Paul gekocht. Splinternieuw en goed geluid. Makkelijk bespeelbaar dus ideaal voor beginners (wat ik zelf ook nog ben).

Koste EUR 100,- incl. stander.

Geplaatst:

Budget is +- 250 voor gitaar en versterker. Ik zat zelf te denken aan een roland cube versterker van 15watt oid? Naja dan nog 150 voor gitaar, meer mag ook (max 200 voor gitaar dan) als de kwaliteit er echt beter om is, want dan spaar ik liever even door ;)

Stijlen: beetje van alles wat, voornamelijk de wat hardere rock

Geplaatst:

ik zou een squier affinity stratocaster kopen. is een ondermerk van de fameuze fender stratocaster. dus hij is haast identiek. alleen zijn alle onderdelen iets goedkoper. je kan er al een hebben tegen de 180 euro volgens mij.

en ja de versterker, ik raad zelf een VOX DA5 aan. zitten veel opties op en het is toch een mooi dingetje :Y

Geplaatst:

Kun je ook een gitaar huren bij jouw desbetreffende muziekschool/muziekleraar bij je thuis, waar je eventueel op wilt spelen? Want dan heb je nog lang genoeg om te kijken wat je mooi en leuk vindt.

Geplaatst:

Bij thomann in Duitsland kost de Squier Affinity €155,-. Als amp lijkt mij de ROLAND CUBE15X het beste,die kost daar €98,-. Een standaard kost ongeveer €10-€15,-,die Squiers hebben volgens mij allemaal een poly lak,maar als ze een nitro lak hebben kunnen bepaald standaards schadelijk voor de lak zijn. Volgens mij moet er dan ook nog een kabel bij. De prijzen van kabels verschillen van €8 tot over de €100. De prijs hangt af van de lengte en de kwaliteit. Maar gezien de gear die jij gaat kopen is dat nog niet zo belangrijk,en voldoet een kabel van €10-€15 wel. Je hebt plectra nodig,ik zou ongeveer 5 kopen met verschillende diktes zodat je kan testen welke je het fijnste vind. En dan heb je nog een stem apparaat nodig,de BOSS TU-80 werd mij aangeraden. Die kost ongeveer €25,-.

Overzichtje van de kosten

Gitaar: €155,-

Amp: € 98,-

Standaard: €15,-

Kabel: €15,-

Plectra: €2,50

Tuner: €25,-

Totaal: €310,50

Geplaatst:

Thanks Stofzuiger, dat zijn post's waar je echt wat mee kan :tu: Een vriend van mij zei dat je beter de Classic Vibe van Squier kon nemen, zijn die ook veel duurder?

Ik heb ook nog Epiphone modellen gezien van +- 160 euro, zijn die een beetje te pruimen?

Geplaatst:

Even een vraagje tussendoor...Is Peavey een goed gitaarmerk? hun amps en speakers zijn goed(weet ik omdat ik zelf een paar speakers van Peavey heb) maar hun gitaren ook?

Geplaatst:
Thanks Stofzuiger, dat zijn post's waar je echt wat mee kan :tu: Een vriend van mij zei dat je beter de Classic Vibe van Squier kon nemen, zijn die ook veel duurder?

Ik heb ook nog Epiphone modellen gezien van +- 160 euro, zijn die een beetje te pruimen?

Graag gedaan :D Die Classic Vibe's kosten bij thomann €295,-. Ze zijn inderdaad beter heb ik me laten vertellen. En die Epiphone's van €160,- zijn special series. Dat zijn niet zo mooi afgewerkte Epi's. Ik raad die af.

@djmaddox

Veel mensen met Peavey's die ik (via internet) ken zijn er erg tevreden mee. Zelf heb ik er nog nooit mee gespeeld.

Geplaatst:

oke thanks voor de info, yamaha pacifica is dat wat? Ook niet erg duur. Weet er nog iemand goeie budget Les Paul modellen? Bij de muziekwinkel hier hebben ze een stagg staan, alleen zijn de meningen daarover verdeeld

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn lijstje van aan te raden gitaren:

gitaar 1: squier affinity stratocaster

mooie gitaar. Speelt fijn. Het is alleen nogal een standaard gitaar, dus als je echt iets ander wilt moet je deze niet nemen.

Gitaar 2: ibanez GRGR121EX

Goede gitaar. Dit is alleen meer een metal gitaar, maar je kan er ook verfijnde muziek op spelen.

Versterker: roland cube 15x

Dit is ook mijn eerste gitaarversterker. Hij is top voor een beginnende gitarist. Roland is HET merk voor budget versterkers.

Nou dit was mijn lijstje. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

p.s. alle links gaan naar musicstore.com omdat dat veruit het goedkoopste is. Het heeft ook goede service.

Hugotje112

EDIT: Ik zie dat je hierboven gepost hebt. Les pauls modellen zijn er van een goed merk niet echt te krijgen voor die prijs. Dit is het goedkoopste dat ik een goede kon vinden:

klik

Bewerkt: door Hugotje112
Geplaatst: (bewerkt)

Ik ga 90% zeker voor een Cube, dus das al makkelijk :D

Iemand nog recencie over

-Stagg L250 Les paul

-Cort X series

BVB dank :)

EDIT: Nog thanks voor die les paul hugo ;)

Bewerkt: door Sjoelie
Geplaatst:

Van die Cort weet ik niks. Maar Stagg zou ik vermijden. Het zijn bijna altijd erg slechte gitaren,met zo nu en dan een redelijk maar nog steeds niet goed exemplaar. Eigenlijk is het niet eens een merk. Het zijn gewoon goedkope gitaren geïmporteerd uit Azië met een decal van de importeur.

@Hugotje112

Als je naar mijn post keek zag je dat thomann die gitaar €14,- goedkoper heeft en die amp €1,- goedkoper,dus musikstore is net wat duurder.

O ja,die vriend van je,speelt die ook gitaar? Zo ja,dan zou ik naar een gitaar zaak met hem gaan en gewoon wat uit testen. Laat hem wat spelen en probeer zelf wat akkoorden,dan voel je wel of je de gitaar fijn vind spelen,en dan hoor je of jij het mooi vind klinken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...