Jump to content

Elektrische gitaar beginnner


Sjoelie

Recommended Posts

Ik zou niet aan een cort of een stagg beginnen. Dit zijn gewoon net geen goede merken. Ze zijn weliswaar goedkoop,

je ziet en hoort het meteen. Een epiphone is gewoon veel beter afgewerkt dan deze gitaren.

Wat de Roland betreft: maak van die 90% maar 100% want roland is gewoon het allerbeste voor jou.

geen twijfel over mogelijk.

@ stofzuiger: je hebt gelijk ik moet geloof ik maar bij een andere winkel mijn gitaren kopen :puh:

O ja en zoals de stofzuiger ook al zei: je moet een gitaar voelen. Ik heb mijn gitaren zelf ook niet op internet besteld omdat je dan niet zeker weet of die gitaar wel helemaal lekker speelt. Je moet dus bij een winkel langs gaan die die gitaar heeft, of hem van iemand lenen.

Bewerkt: door Hugotje112
Link to comment
Delen op andere websites

Over de Cube,daar mee ben ik het 100% met je eens. Maar die Epiphone,dat is ook niet zo een goede. Als je een Epiphone wilt,een Les Paul model dan beginnen de goede pas bij een €400,-. Je zou ook voor een Epiphone SG G-400 kunnen gaan,die kosten bij thomann €279,-. Het is maar net wat jouw het meest aanspreekt.

@Hugotje112

Je zegt wel van iemand lenen,maar bij gitaren zijn de verschillen onderling heel erg groot. Zo kan je een erg slechte Squier Affinity hebben,terwijl de andere weer erg goed is. Als je gaat testen moet je de gitaar die je test(als je hem daar wilt kopen) ook mee nemen,en niet het zelfde model maar dan een ander exemplaar.

Dus als gitaar A een Squier Affinity is,en gitaar B ook een Squier Affinity is. Je test giaar A,die speelt fijn. Maar je koopt gitaar B,dan kan er kwaliteit verschil onder die 2 zijn,ondanks dat het hetzelfde model is.

Bewerkt: door De Stofzuiger
Link to comment
Delen op andere websites

Oke, dan wordt het waarschijnlijk toch een stratocaster, dan kan ik later altijd nog een les paul kopen ;)

Les paul moet je ook later kopen want die zijn best duur. Heb je eigenlijk ook nog nagedacht over een akoestische gitaar. Ik weet dat het kut klinkt en zo, maar je leert er wel beter gitaar op spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mwa, ik vind dat het ook wel mooi klinkt, maar het is anders. Elektrische gitaar trekt me gewoon meer, wilde ik oorspronkelijk ook als 1ste instrument spelen maar door omstandigheden werd dit toen drums ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je elektrisch wilt moet je dat doen. Je kan dan wel op akoestisch beginnen,maar dan raak je minder gemotiveerd. Vaak gaan mensen die een elektrische wouden en een akoestische kochten er eerder mee stoppen omdat ze er niks aan vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...