peter-de-gekste Geplaatst: 15 mei 2009 Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Hallo mensen, Ik zit al een tijdje met deze vraag maar heb hem steeds niet gepost, dus bij deze: Ik heb sinds een tijdje ee nieuwe pc en een nieuwe monitor (Acer H223HQ) en ik zou de monitor in combinatie met de pc op HDMI moeten kunnen zetten. Als ik echter de kabel in mijn monitor doe, en dan direct (zonder verlengstuk) in mijn pc, krijg ik zwart beeld. Dit is precies hetzelfde als wanneer ik de kabel er met verlengstuk in doe. Kan iemand mij hiermee helpen? Want ik vind het toch best jammer dat ik hier geen gebruik van kan maken als ik de functie wel heb.. MvG Peter Reageren
Dieko Geplaatst: 15 mei 2009 Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Hallo mensen,Ik zit al een tijdje met deze vraag maar heb hem steeds niet gepost, dus bij deze: Ik heb sinds een tijdje ee nieuwe pc en een nieuwe monitor (Acer H223HQ) en ik zou de monitor in combinatie met de pc op HDMI moeten kunnen zetten. Als ik echter de kabel in mijn monitor doe, en dan direct (zonder verlengstuk) in mijn pc, krijg ik zwart beeld. Dit is precies hetzelfde als wanneer ik de kabel er met verlengstuk in doe. Kan iemand mij hiermee helpen? Want ik vind het toch best jammer dat ik hier geen gebruik van kan maken als ik de functie wel heb.. MvG Peter Je moet volgens mij bij je video kaart instellingen het beeld op HDMI zetten. Reageren
peter-de-gekste Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Hallo mensen,Ik zit al een tijdje met deze vraag maar heb hem steeds niet gepost, dus bij deze: Ik heb sinds een tijdje ee nieuwe pc en een nieuwe monitor (Acer H223HQ) en ik zou de monitor in combinatie met de pc op HDMI moeten kunnen zetten. Als ik echter de kabel in mijn monitor doe, en dan direct (zonder verlengstuk) in mijn pc, krijg ik zwart beeld. Dit is precies hetzelfde als wanneer ik de kabel er met verlengstuk in doe. Kan iemand mij hiermee helpen? Want ik vind het toch best jammer dat ik hier geen gebruik van kan maken als ik de functie wel heb.. MvG Peter Je moet volgens mij bij je video kaart instellingen het beeld op HDMI zetten. Dat dacht ik ook, maar ik kan daar niets vinden van HDMI. Ook als ik op mijn scherm op Input druk, dan springt hij wel naar HDMI, maar dan hou ik, zoals hier boven ook al beschreven, zwart beeld. Reageren
Dieko Geplaatst: 15 mei 2009 Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Ik bedoel bij je computer instellingen. Reageren
peter-de-gekste Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Ik bedoel bij je computer instellingen. Dat snap ik. Maar waar kan ik die dan vinden? Het enige waar ik iets van mijn beeldscherm kan veranderen, is als ik rechts op mijn bureaublad klik, en dan nVidea control panel kies Reageren
ArticLight Geplaatst: 15 mei 2009 Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Ik bedoel bij je computer instellingen. Dat snap ik. Maar waar kan ik die dan vinden? Het enige waar ik iets van mijn beeldscherm kan veranderen, is als ik rechts op mijn bureaublad klik, en dan nVidea control panel kies Eerst aanpassen aan de goede resolutie misschien? Reageren
BaasB Geplaatst: 15 mei 2009 Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Hey ik heb precies hetzelfde probleem! Ook HDMI-uitgang op PC, maar als ik die met een HDMI-kabel verbind met de HDMI-ingang van mijn scherm, gewoon zwart beeld (terwijl mijn beeld wel degelijk registreert dat er een HDMI-signaal binnenkomt). Zou hier ook graag een oplossing voor willen weten, ik heb echter een ATI-videokaart, geen Nvidia. Reageren
peter-de-gekste Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Ik bedoel bij je computer instellingen. Dat snap ik. Maar waar kan ik die dan vinden? Het enige waar ik iets van mijn beeldscherm kan veranderen, is als ik rechts op mijn bureaublad klik, en dan nVidea control panel kies Eerst aanpassen aan de goede resolutie misschien? De resolutie staat nu al op zijn hoogst, 1920 x 1080, 60 Hz Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 15 mei 2009 Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Ik bedoel bij je computer instellingen. Dat snap ik. Maar waar kan ik die dan vinden? Het enige waar ik iets van mijn beeldscherm kan veranderen, is als ik rechts op mijn bureaublad klik, en dan nVidea control panel kies Eerst aanpassen aan de goede resolutie misschien? De resolutie staat nu al op zijn hoogst, 1920 x 1080, 60 Hz Misschien is dat juist wel het probleem, de resolutie is zó hoog dat de monitor het niet meer aan kan. Schroef hem dus eens om laag naar het minimale zou ik zeggen. Reageren
ikt Geplaatst: 15 mei 2009 Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Een HD ready scherm zou een 1080p resolutie moeten kunnen downscalen naar 720p. Reageren
peter-de-gekste Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 mei 2009 Een HD ready scherm zou een 1080p resolutie moeten kunnen downscalen naar 720p. In het kader van ik weet niet zo veel van die technische termen: Heh, wat? Reageren
ikt Geplaatst: 16 mei 2009 Rapport Geplaatst: 16 mei 2009 Een TV-scherm met een HDMI aansluiting kan altijd (indien er een sticker van HD Ready op zit) altijd de resolutie 1920*1080 naar 1280*720 omzetten. Maar ik zou voor de zekerheid toch een lage resolutie proberen. Of de multi-dinges op je driver is niet aangezet. Reageren
Limbolander Geplaatst: 16 mei 2009 Rapport Geplaatst: 16 mei 2009 Een HD ready scherm zou een 1080p resolutie moeten kunnen downscalen naar 720p. In het kader van ik weet niet zo veel van die technische termen: Heh, wat? downscalen oftewel verlagen. Reageren
peter-de-gekste Geplaatst: 16 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 mei 2009 Een TV-scherm met een HDMI aansluiting kan altijd (indien er een sticker van HD Ready op zit) altijd de resolutie 1920*1080 naar 1280*720 omzetten. Maar ik zou voor de zekerheid toch een lage resolutie proberen. Of de multi-dinges op je driver is niet aangezet. Ik heb er dus een sticker van HD ready op zitten.. Hij zou dus gewoon op 1080p moeten kunnen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 16 mei 2009 Rapport Geplaatst: 16 mei 2009 Een TV-scherm met een HDMI aansluiting kan altijd (indien er een sticker van HD Ready op zit) altijd de resolutie 1920*1080 naar 1280*720 omzetten. Maar ik zou voor de zekerheid toch een lage resolutie proberen. Of de multi-dinges op je driver is niet aangezet. Ik heb er dus een sticker van HD ready op zitten.. Hij zou dus gewoon op 1080p moeten kunnen. probeer hem toch maar even te downscalen. Wie weet helpt het.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.