GolfG60 Geplaatst: 27 december 2010 Rapport Geplaatst: 27 december 2010 Je betaald bij deze extreem hoge prijzen deels voor kwaliteit, maar het meeste gaat weg in het design, zo heb je ook een gouden mobiel van Nokia, software matig prut, maar belegd met goud en diamanten, en hierdoor raakte de prijs toch een abnormaal hoge grens. Ik haat jouw signature echt Maar dat klopt, dat is vaak met zulke dure spullen, om andere mensen de ogen uit te prikken. Maar die oordopjes zijn wel vet, en was best wel van plan om die aan te schaffen, totdat ik die prijs zag. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 27 december 2010 Rapport Geplaatst: 27 december 2010 Bij dit betaal je dus niet voor het design. Deze oordopjes zijn dan ook niet voor consumenten bedoeld. Maar voor b.v. artiesten, die ze tijdens de optredens in hebben. Goede oordopjes starten rond de €100,-, die Sennheisers van €30-50 zijn wel redelijk, maar echt goed zijn ze niet. Niet dat dat zoveel uitmaakt als je kijkt wat voor kwaliteit mp3'tjes de meesten op hun speler hebben . Reageren
flippie13 Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2010 Bij dit betaal je dus niet voor het design. Deze oordopjes zijn dan ook niet voor consumenten bedoeld. Maar voor b.v. artiesten, die ze tijdens de optredens in hebben. Goede oordopjes starten rond de €100,-, die Sennheisers van €30-50 zijn wel redelijk, maar echt goed zijn ze niet. Niet dat dat zoveel uitmaakt als je kijkt wat voor kwaliteit mp3'tjes de meesten op hun speler hebben . Klopt, maar het is zonde als je echte kwaliteits oordopjes hebben (die lage en hoge frequenties pakken, ens.) terwijl je al je liedjes gedownload hebt. Zo benut je imo de oordopjes niet maximaal, waar je eigenlijk wel op mikt wil je zo'n prijs ervoor neer leggen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 27 december 2010 Rapport Geplaatst: 27 december 2010 Bij dit betaal je dus niet voor het design. Deze oordopjes zijn dan ook niet voor consumenten bedoeld. Maar voor b.v. artiesten, die ze tijdens de optredens in hebben. Goede oordopjes starten rond de €100,-, die Sennheisers van €30-50 zijn wel redelijk, maar echt goed zijn ze niet. Niet dat dat zoveel uitmaakt als je kijkt wat voor kwaliteit mp3'tjes de meesten op hun speler hebben . Ja, of de gemiddelde MP3/MP4 speler kan geen fatsoenlijk geluid geven. Word gek van mijn iPod oortjes, kraken inmiddels al best hard. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 27 december 2010 Rapport Geplaatst: 27 december 2010 Klopt, maar het is zonde als je echte kwaliteits oordopjes hebben (die lage en hoge frequenties pakken, ens.) terwijl je al je liedjes gedownload hebt. Zo benut je imo de oordopjes niet maximaal, waar je eigenlijk wel op mikt wil je zo'n prijs ervoor neer leggen. Dat zeg ik ook (ongeveer). Hoewel je natuurlijk ook muziek in top kwaliteit kan downloaden, maar dat doet bijna niemand. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 27 december 2010 Rapport Geplaatst: 27 december 2010 Bij dit betaal je dus niet voor het design. Deze oordopjes zijn dan ook niet voor consumenten bedoeld. Maar voor b.v. artiesten, die ze tijdens de optredens in hebben. Goede oordopjes starten rond de €100,-, die Sennheisers van €30-50 zijn wel redelijk, maar echt goed zijn ze niet. Niet dat dat zoveel uitmaakt als je kijkt wat voor kwaliteit mp3'tjes de meesten op hun speler hebben . Klopt, maar het is zonde als je echte kwaliteits oordopjes hebben (die lage en hoge frequenties pakken, ens.) terwijl je al je liedjes gedownload hebt. Zo benut je imo de oordopjes niet maximaal, waar je eigenlijk wel op mikt wil je zo'n prijs ervoor neer leggen. Klopt, daarom haal ik goeie muziek vaak af in FLAC Reageren
Flitskikker Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Niet dat dat zoveel uitmaakt als je kijkt wat voor kwaliteit mp3'tjes de meesten op hun speler hebben . Je bedoelt YouTube rips, rips van mix cd's met oplopende beat aan het einde en dan opeens stil, rips van radiozenders met geklets of jingles erdoor, geripte samples van muziekshops van 96 Kbps, amateuristisch geripte vinylplaten die kraken en dof klinken; maar vooral YouTube rips? Eens. Ik gebruik, desondanks 320 Kbps mp3'tjes, gewoon merkloze importoordopjes van nog geen 2 euro. Voor mij klinken ze goed. Goeie bass. Ik heb nooit dure oordopjes geprobeerd, dus het weet het verschil eigenlijk niet. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 29 december 2010 Rapport Geplaatst: 29 december 2010 Je bedoelt YouTube rips, rips van mix cd's met oplopende beat aan het einde en dan opeens stil, rips van radiozenders met geklets of jingles erdoor, geripte samples van muziekshops van 96 Kbps, amateuristisch geripte vinylplaten die kraken en dof klinken; maar vooral YouTube rips? Eens. Ongeveer, of die pipo's die hun 320kb/s mp3'tjes omzetten naar 64kb/s zodat er meer mp3'tjes op hun speler past . Ik gebruik, desondanks 320 Kbps mp3'tjes, gewoon merkloze importoordopjes van nog geen 2 euro. Voor mij klinken ze goed. Goeie bass. Ik heb nooit dure oordopjes geprobeerd, dus het weet het verschil eigenlijk niet. Ik zou zeggen, probeer het eens . En als je niet meteen heel veel uit wil geven zal ik een setje EP-630's kopen. Dat is al een wereld van verschil met zulke spotgoedkope dopjes. Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 30 december 2010 Rapport Geplaatst: 30 december 2010 Heb nu de Sennheiser CX 300 II. Over het algemeen erg fijne oordopjes en geven mooi geluid. Deze gebruik ik in combinatie met Blackberry Curve 9300g. Moet daarbij dan wel zeggen dat bij de Nokia Xpressmusic 5800 die ik een tijd terug had gekocht een paar in-ear (dus die met die rubbertjes) oortjes zaten die een perfecte kwaliteit gaven. Toen ik deze op mijn Blackberry aansloot was het geluid niet om aan te horen, vandaar de CX 300 II. Echter vind ik deze oortjes ook een minpuntje hebben. Het geluid kan soms wat koud klinken en bij hardere volumes nogal scherp. Soms komen hihats in goede nummers en 'S'-tonen in stemmen erg scherp naar voren. Heb daarom al gekeken naar de CX 400 II. Nu zijn deze rond de 60 euro (vind ik geen probleem, zolang ik die scherpe tonen kwijtben). Maarrrrr... Nu was er iemand die een paar posts terug zei dat de goedekopere 'versie' van deze Sennheiser CX 300 II een Creative EP-630 is. Duss... Weet iemand dan toevallig ook wat de goedkopere versie van de CX 400 II is? Als deze er is natuurlijk. xD Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 30 december 2010 Rapport Geplaatst: 30 december 2010 Volgens mij zijn er geen andere oordopjes met dezelfde hardware als de CX 400 (II). Wel heeft Creative in die klasse de EP 830. Deze zouden vergelijkbaar moeten zijn, dus niet het zelfde. De één zou dus wat beter zijn dan de ander, hoewel dat ook ligt aan welke muziek je luistert, en wat je voorkeuren zijn. Zelf heb ik geen ervaring met deze dopjes . Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 31 december 2010 Rapport Geplaatst: 31 december 2010 Volgens mij zijn er geen andere oordopjes met dezelfde hardware als de CX 400 (II). Wel heeft Creative in die klasse de EP 830. Deze zouden vergelijkbaar moeten zijn, dus niet het zelfde. De één zou dus wat beter zijn dan de ander, hoewel dat ook ligt aan welke muziek je luistert, en wat je voorkeuren zijn. Zelf heb ik geen ervaring met deze dopjes . Heb ze even bekeken en de reviews zijn over het algemeen positief... Overigens, mijn muzieksmaak loopt erg uitteen.. De ene keer dance/trance en de andere keer rock zoals Queen. Ik vind het gewoon belangrijk dat het geluid vol en warm klinkt en daarbij de lage en hoge tonen niet TE zijn. En zeker niet van die scherpe hoge tonen bij hardere volumes. Reageren
Ferre Geplaatst: 31 december 2010 Rapport Geplaatst: 31 december 2010 Ja, of de gemiddelde MP3/MP4 speler kan geen fatsoenlijk geluid geven. Je hebt 3 factoren: - Het muziek bestand. Is zeker van belang, of je nu een YouTube liedje hebt of een 1411 kbps cd rip. - De muziekspeler. Standaard kunnen deze wel alles aan qua formaten en bit rates. Sommige kunnen zelfs direct flac afspelen, iPods ondersteunen Apple lossless. - De koptelefoon. De standaard oordopjes zijn niet veel bijzonders. Het frequentiebereik is van belang: dit betekent hoe hoog en hoe laag de muziek kan worden weergegeven. De geluidskwaliteit hangt erg samen met de koptelefoon die je gebruikt. Heb je een goede koptelefoon maar een radio rip dan moet je ook niet gaan klagen. En ook andersom, als je een lossless-bestand hebt maar standaard geleverde oortjes dan kun je niet zo goed een gemiddeld mp3tje nemen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 januari 2011 Rapport Geplaatst: 1 januari 2011 Ja, of de gemiddelde MP3/MP4 speler kan geen fatsoenlijk geluid geven. Je hebt 3 factoren: - Het muziek bestand. Is zeker van belang, of je nu een YouTube liedje hebt of een 1411 kbps cd rip. - De muziekspeler. Standaard kunnen deze wel alles aan qua formaten en bit rates. Sommige kunnen zelfs direct flac afspelen, iPods ondersteunen Apple lossless. - De koptelefoon. De standaard oordopjes zijn niet veel bijzonders. Het frequentiebereik is van belang: dit betekent hoe hoog en hoe laag de muziek kan worden weergegeven. De geluidskwaliteit hangt erg samen met de koptelefoon die je gebruikt. Heb je een goede koptelefoon maar een radio rip dan moet je ook niet gaan klagen. En ook andersom, als je een lossless-bestand hebt maar standaard geleverde oortjes dan kun je niet zo goed een gemiddeld mp3tje nemen. Neem aan dat je verschil hoort tussen een simpele MP3 speler en bv. een Ipod/Creative of andere kwalitatieve MP3/4 speler? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.