Jump to content

[REQ] Nieuwe pc Djmaddox

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, Ik wil een nieuw Quad Core systeem kopen. Ik had zelf dit al samengesteld:

klik

De rest haal ik allemaal uit mijn huidige systeem.

Maar ik heb een paar vragen:

Kan mijn huidige 2GB DDR2 XMS geheugen daarbij?

Kunnen jullie eventueel nog een ander (beter)systeem systeem samenstellen?

Oja, In het winkelmandje staat een Phenom2, maar het mag ook een C2Q zijn.

• Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

13

• Limbolander

9

• Djmaddox

9

• wesley123

4

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Dat geheugen past op je moederbord. En goedkoper kan wel (920) maar dan word je nieuwe PC ook wel minder snel. Anders kun je nog de 720 nemen en dan de 4e core unlocken als je weet hoe dat moet. Dan heb je dus eigenlijk een 920 voor de prijs van een 720. :7

Geplaatst: (bewerkt)
Dat geheugen past op je moederbord. En goedkoper kan wel (920) maar dan word je nieuwe PC ook wel minder snel. Anders kun je nog de 720 nemen en dan de 4e core unlocken als je weet hoe dat moet. Dan heb je dus eigenlijk een 920 voor de prijs van een 720. :7

Daar heb ik wel aan gedacht, En reviews over gelezen. Maar daarin stond dat je systeem soms instabiel word dus nee bedankt ;)

Oja, Ik had de 940 genomen omdat die snel is en ik dacht daarmee nog redelijk future proof te zijn :)

Bewerkt: door djmaddox
Geplaatst:

Future proof je ben je zeker. Met een i7 ben je nog meer future proof, maar je kan zeker wel 3 jaar vooruit met deze set. Zeker omdat Quad Core nog in opkomst is, en nog niet zo is ingeburgerd als een Dual Core.

Geplaatst:

Ik zou liever voor een AM3 mobo en processor gaan, die zijn sneller en nog meer futureproof.

Maar wat is je budget? Dan kan voor dat een goed systeempje worden samengesteld.

Voor een i7 zou ik in eerste instantie vooral NIET gaan, deze zijn zwaar overpriced, zeker in vergelijking met de Phenom2.

Geplaatst:
Ik zou liever voor een AM3 mobo en processor gaan, die zijn sneller en nog meer futureproof.

Maar wat is je budget? Dan kan voor dat een goed systeempje worden samengesteld.

Voor een i7 zou ik in eerste instantie vooral NIET gaan, deze zijn zwaar overpriced, zeker in vergelijking met de Phenom2.

Ik had phenom2 gekozen omdat ik toch alleen game/internet en mijn budget is max 250/300.

Geplaatst:

Ik zal ff kijken wat er verder mogelijk is voor ongeveer 300 euro.

ASUS M4A78 AM3 DDR2, €75

http://www.alternate.nl/html/product/Moede...cData#tabberBox

AMD PhenomII X4 955 Black Edition 3.2GHz, €239

http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_...p;l3=Socket+AM3

Bij elkaar word dit 314 euro en kun je je oude DDR2 blijven gebruiken. Ik zou ook voor een andere processor koeler erbij gaan, dan zou je eventueel kunnen overklokken en ben je er zeker(der) van dat je cpu niet te warm word

Ik zou die van wesley nemen maar dan met de PhII 945. Die is echt niet veel minder snel dan de 955 maar wel goedkoper. En dat moederbord is wel het goedkoopste AM3 moederbord, dus hoe goed zallie zijn??? ^_^

Intel zou ik echter niet nemen. Dan ben je totaal niet futureproof, en de verschillen zijn in games minimaal. Het gaat om nog geen 3 FPS, wat je niet merkt.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Ik neem aan dat hij lang meegaat aangezien het een A-Merk is? Dat hij zo goedkoop is komt wss door het feit dat het nog DDR2 geheugen gebruikt.

Geplaatst:

Is de 940 goed overklokbaar? Anders koop ik daarbij wel een goede koeler en duw ik die als het kan naar 3,3 ofzo.

Geplaatst:

Het is een BE (Black Edition). Dat wil zeggen dat de multiplier niet gelokt is. Hij is zeker naar de 3.3 Ghz te brengen met een goede koeler. :Y

prijs/kwaliteit verhouding tussen een AMD systeem en intel systeem voor ongeveer gelijke prestaties, ben je met intel atm stukken duurder uit, omdat die 1366 socket mobo's zo duur zijn vergeleken met die van AMD, ik raadt je dus sterk AMD aan. en yep die AMD's zijn heel makkelijk te overclocken, gewoon een kwestie van multiplier verhogen en klaar is kees.

Bewerkt: door Scrtz
3.3 is makkelijk, ik denk dat 4 zelfs mogelijk is, maar dat word el krap

4 Ghz, met gemak. Het record is 7.1 Ghz. Volgens mij raast hij elke i7 voorbij dan. :puh:

lees het hier

Maar voor thuisgebruik raad AMD aan niet verder te gaan dan 3.8 Ghz.

Bewerkt: door Sprunk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...