Jump to content

Winamp


pascal.nijhuis

Recommended Posts

Hallo mensen ik ben een eige radio begonnen www.radio730.nl en ik wil graag dat alles mensen vanaf mijn site willen luisteren maar nu moeten ze eerst winamp downloaden en dan bestand en dan url afspelen en dan de url van mij intypen hoe kan ik al vanaf mijn site afspelen?

want ik krijg het maar niet op de site van mij:S

Link to comment
Delen op andere websites

Het wil nog niet lukken snap niet zoveel van HTML:S

Maar kan iemand mij miss helpen?

Lijkt mij dat het duidelijk staat beschreven in de post van K.O.:

Plaats onderstaande code in je <body></body> tags.

<OBJECT id="VIDEO" width="320" height="240" 
style="position:absolute; left:0;top:0;"
CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6"
type="application/x-oleobject">

<PARAM NAME="URL" VALUE="your file or url">
<PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="True">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
<PARAM name="uiMode" value="none">
<PARAM name="PlayCount" value="9999">
</OBJECT>

In de bovenstaande code staat een zin:

<PARAM NAME="URL" VALUE="your file or url">

Nou de link van jou radio (om hem te beluisteren) zet je in plaats van de zin your file or url.

Link to comment
Delen op andere websites

Het wil nog niet lukken snap niet zoveel van HTML:S

Maar kan iemand mij miss helpen?

Lijkt mij dat het duidelijk staat beschreven in de post van K.O.:

Plaats onderstaande code in je <body></body> tags.

<OBJECT id="VIDEO" width="320" height="240" 
style="position:absolute; left:0;top:0;"
CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6"
type="application/x-oleobject">

<PARAM NAME="URL" VALUE="your file or url">
<PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="True">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
<PARAM name="uiMode" value="none">
<PARAM name="PlayCount" value="9999">
</OBJECT>

In de bovenstaande code staat een zin:

<PARAM NAME="URL" VALUE="your file or url">

Nou de link van jou radio (om hem te beluisteren) zet je in plaats van de zin your file or url.

Ja de code snap ik maar als ik de url intoets en dan de websit bekijk dan staat hij er niet tussen en is al opgeslagen en al:S

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, deze methode werkt inderdaad niet. Ik heb net ff gekeken dat jullie stream in .pls formaat is, een formaat dat niet standaard door Windows Media Player ondersteund wordt (zonder extra plugins/scripts). Het is daarom nutteloos om een embedded WMP te gebruiken. Een mogelijkheid is het aanraden van de WinAmp Toolbar, maar ik weet niet of je daar veel gebruikers blij mee maakt. Een directe embedded WinAmp versie bestaat volgens mij niet, dus je zult op zoek moeten naar een aparte .pls audioplayer in Java of Flash. Misschien dat je hier of hier of hier iets tegenkomt dat werkt. Hier staat een mogelijke oplossing, om via een tussenstap (in PHP) de audio op te vragen en deze kun je dan als URL opgeven in elke media player. Ik weet alleen niet of je na een tijdje dan met geheugenproblemen komt te zitten en of het snel genoeg werkt. Anders moet je zelf maar verder zoeken, maar een directe makkelijke oplossing is er niet echt. .PLS is niet echt één van de meest toegankelijke bestandsformaten...

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, deze methode werkt inderdaad niet. Ik heb net ff gekeken dat jullie stream in .pls formaat is, een formaat dat niet standaard door Windows Media Player ondersteund wordt (zonder extra plugins/scripts). Het is daarom nutteloos om een embedded WMP te gebruiken. Een mogelijkheid is het aanraden van de WinAmp Toolbar, maar ik weet niet of je daar veel gebruikers blij mee maakt. Een directe embedded WinAmp versie bestaat volgens mij niet, dus je zult op zoek moeten naar een aparte .pls audioplayer in Java of Flash. Misschien dat je hier of hier of hier iets tegenkomt dat werkt. Hier staat een mogelijke oplossing, om via een tussenstap (in PHP) de audio op te vragen en deze kun je dan als URL opgeven in elke media player. Ik weet alleen niet of je na een tijdje dan met geheugenproblemen komt te zitten en of het snel genoeg werkt. Anders moet je zelf maar verder zoeken, maar een directe makkelijke oplossing is er niet echt. .PLS is niet echt één van de meest toegankelijke bestandsformaten...

Maar dat wordt toch door shoutcast uitgebracht?

en er zijn wel meer mensen die shoutcast hebben

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij heb ik de oplossing gevonden. Het lijkt het makkelijkste om toch de embedded WMP te gebruiken. WMP ondersteunt echter geen .PLS files, maar wél .ASX bestanden. En nu blijkt dat het maken van zo'n .asx bestand heel eenvoudig is. Voor meer informatie kun je op deze pagina terecht. Klik daar op 'Creating ASX and PLS files'.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...