Jump to content

ATi videokaart/driver probleempje

Problemen met ATi en YT HD/flash?  

9 leden hebben gestemd

1. 1. Problemen?

• nVidia kaart en stotterende flash/youtube dingen
      0
    • nVidia kaart geen en stotterende flash/youtube dingen
      3
    • ATi kaart en stotterende flash/youtube dingen
      3
    • ATi kaart en geen stotterende flash/youtube dingen
      3

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Goeieavond,

sinds ik mijn HD 4830 heb, is YouTube HD langzaam (en ook de rest van het systeem). Hetzelfde probleem met bewegende reclame dingen (geen gif afbeeldingen maar flash zooi). Met mijn ouwe 8600GT was dit niet. Ik denk dat dit alles te wijten is aan de energie-bespaarfunctie van ATI. Heeft ook iemand dit?

Ohja, alleen nieuwere budget/high-end kaarten, niet dingen die je bijvoorbeeld voor 2 euro uit de grabbelton kunt vissen.

@ Mod-edit: Hmm, hier klink je wel aardig...

Bewerkt: door ikt
Onnodige poll verwijderd. ~~ Thundercover || Nieuwe poll goedgekeurd, maar stuur voortaan PB. ~~ Thundercover
Geplaatst:
Goeieavond,

sinds ik mijn HD 4830 heb, is YouTube HD langzaam (en ook de rest van het systeem). Hetzelfde probleem met bewegende reclame dingen (geen gif afbeeldingen maar flash zooi). Met mijn ouwe 8600GT was dit niet. Ik denk dat dit alles te wijten is aan de energie-bespaarfunctie van ATI. Heeft ook iemand dit?

Dit klinkt als een typische driver fout, maar ik neem aan dat je al het mogelijke aan je drivers hebt gedaan om alles goed te krijgen?

Want verder weet ik het ook niet, ik denk niet dat de energie besparing zo ver gaat dat je videokaart niet eens meer genoeg vermogen overhoudt om een flash bestandje af te spelen..

Dus wel.Ik heb de drivers zo goed mogelijk geïnstalleerd, beter dan de meesten hier het doen.

@ Thundercover: Poll was niet onnodig leeghoofd. Plaats hem terug. Zo kunnen we kijken of ATi gebruikers er last van hebben of niet. En als je gaat zeggen dat mensen het wel posten meot je eens die zooi in je hoofd gebruiken (als die die hebt), mensen zijn eerder geneigd om een poll in te vullen dan een lang kutbericht te posten.

>>> Door Thundercover: Leer eerst zelf een fatsoenlijke poll maken én fatsoenlijk te communiceren. Dit is een heel andere poll.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:
Je kunt deze functie(s) in en uitschakelen via het Catalyst Control Center.

Dat kan niet voorzover ik weet :N

@ Thundercover: Kort lontje heb jij.

Bij mij (Radeon X1650) haperen ook enkele Flash dingen. De normale filmpjes bij YouTube werken gewoon, maar bij HD gaat alles met 1 FPS. Ook bij nieuwe Flash (CS3/4 neem ik aan) animaties gaat de boel haperen, zoals de Chinatown Wars Guardian Lions flash-header en de Sims 3 website (Klik).

De Vice City Stories site (Flash 8 ) werkt wel zonder problemen.

Catalyst Control Center heb ik nooit geïnstalleerd, alleen de Display Driver.

Ik denk dat het gewoon aan mijn en jouw computer ligt, zoals een verouderde processor. Ik heb een Pentium 4 HT 2,8 GHz. ;)

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:

Het ligt toch echt aan je eigen pc dan, ik heb nergesn last van.

Update sowieso java, flash en al die zooi, dat kan maarzo helpen

Geplaatst:

Hmm, volgens vele mensen ligt het probleem bij YouTube, omdat YouTube's HD h.264 verwerkt met de CPU, en niet met de GPU. Maar wel vreemd dat het probleem met een ATi GPU erger wordt. :|

Geplaatst:

heb ATi en nergens last van, idd zoals wesley al zegt update je shockwave player, flashplayer, en al die andere adobe prut eens, misschien handig ook je browser te updaten als dat niet gedaan is, andere browser eens proberen? kan aan zoveel dingen liggen maar ik denk niet dat het iets hardwarematig zal zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...