spike2148 Geplaatst: 17 mei 2009 Rapport Geplaatst: 17 mei 2009 (bewerkt) oke even wat anders dan problemen oplossen en problemen vragen, laten we eens een tutorial doen. deze houd in: ****voor nu alleen nog maar single-player races. Simpele checkpoint uitleg mini .pwn FS als voorbeeld. oke, eerst zet je dit bovenaan je script: new kart = 0; // zegt of het gestart of gestopt is new racecheckpoint[MAX_PLAYERS]; // zegt bij welke checkpoint je bent new Count = -1; // is de timer voor de counter new CountdownTimer; // is de timer definitie voor de counter new StartTimer; // is de definitie voor het aantal seconden het duurt voor de counter start new Seconds; // zijn het aantal seconden voor het duurt voor de counter start forward Countdown(); // om een warning te voorkomen forward RaceStartK(); // om een warning te voorkomen plaats dit bij OnPlayerSpawn (of ergens anders waar je het wilt hebben): SetPlayerRaceCheckpoint(playerid,0,X,Y,Z,VolgendeX,VolgendeY,VolgendeZ,Grootte); vergeet niet de X,Y,Z,VolgendeX,VolgendeY,VolgendeZ,Grootte te veranderen in wat je zelf wilt. Oke nu maken we de timer die je neer zet als je /join typt. die komt er als volgd uit te zien als je dit niet nodig heb, sla het dan over. public RaceStartK() { if(Seconds == 0) { KillTimer(StartTimer); CountdownTimer = SetTimer("Countdown", 1000, 1); Count = X; } else { Seconds--; } } verander X naar het aantal seconden van de counter. zet dit er onder (de counter zelf) public Countdown() { if(Count == 0) { GameTextForAll("Go go go!", 300, 3); KillTimer(CountdownTimer); kart = 1; } else { new string[128]; format(string, sizeof(string), "%d", Count); GameTextForAll(string, 1500, 3); Count--; } return 1; } de /join voor de kart race (elk vehicle) if(strcmp(cmdtext, "/join", true)==0) { StartTimer = SetTimer("RaceStartK", 1000, 1); Seconds = 3; SendClientMessageToAll(0x00FF00AA, "***Kart race starting in X seconds at /kart"); GameTextForPlayer(playerid,"DO NOT STAY INTO THE RED CHECKPOINT!", 1000,1); return 1; } nu de race zelf. We nemen als voorbeeld drie checkpoints: public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid) { if(kart == 0) { GameTextForPlayer(playerid,"Kart race~n~type /join om mee te doen~n~prijsgeld: 250.000",500,0); if(kart == 1) { DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); // haalt de vorige weg en plaatst nieuwe } else if(racecheckpoint[playerid] == 0) // kijkt of je op de goede plaats ben { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, T, X, Y, Z, NX, NY, NZ, G); // de nieuwe checkpoint racecheckpoint[playerid] = 1; // volgende.. } else if(racecheckpoint[playerid] == 1) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, T, X, Y, Z, NX, NY, NZ, G); racecheckpoint[playerid] = 2; } else if(racecheckpoint[playerid] == 2) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, T, X, Y, Z, NX, NY, NZ, G); racecheckpoint[playerid] = 3; } else if(racecheckpoint[playerid] == 3) { //Dit is de finish racecheckpoint[playerid] = 0; } return 1; } t = type - 0 = normaal, 1 = finish, 2 = blank, 3 = vlieg checkpoint, 4 = vlieg finish X Y Z is wel duidelijk NX NY NZ is volgende X Y Z (waar de pijl heen wijst met type 1) G = grootte van de checkpoint. De PWN file is ook bij bijlagen geplaatst als je het wilt downloaden. >pastebin< ________________________________________________________________________________ Ik heb het zo makkelijk mogelijk gemaakt om uit te leggen. PM me als er een fout in staat, Niet in een reactie zetten SVP. HEB ER PLEZIER MEE! Kart_Race.rar Bewerkt: 17 mei 2009 door spike2148 Reageren
Crusher!! Geplaatst: 25 mei 2009 Rapport Geplaatst: 25 mei 2009 NICE alleen sommige stukken tekst zijn groter dan de andere ik bedoel de maat Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.