alex.naoumov Geplaatst: 17 mei 2009 Rapport Geplaatst: 17 mei 2009 (bewerkt) Hoi, Ik heb al een aardig goed draaiende server gemaakt al 2000 objecten. Nu ben ik bezig met de opvolger van de huidige build (1.1). Nu zou ik daar wat functies aan toe willen voegen, onderandere: 1. Een DM area waar het nacht is als je daar in komt en weer dag als je eruit gaat (Ook een functie dat je buiten de DM zone alleen kleine wapens kan gebruiken zoals 9mm en boxbeugel). Done: 2. Een knop (1-2-3-4 etc) waarmee er een ramp voor je spawnt, met CreateObject. En als je even later weer op een andere plek de knop inhoud dat die ramp dan daar voor je spawnt en dat die andere dat gedestroyed word. Word ik al mee geholpen door Remi-X op msn : 3. Een rang systeem: VIP, Moderator, Admin. Dat elke rang meer rechten heeft in de server. Ik wil het graag zelf aanleren, met voorbeelden. Zelf heb ik geen idee hoe ik zoiets kan maken. Alvast bedankt Gr, Alex Bewerkt: 21 mei 2009 door alex.naoumov Reageren
Big Boss Geplaatst: 18 mei 2009 Rapport Geplaatst: 18 mei 2009 Voor je eerste vraag kan je het best SetPlayerTime gebruiken. Voor de wapens moet ik nog eens kijken, want SetPlayerDisabledWeapons blijkt niet meer te werken. Vraag twee; Hiervoor gebruik je onder andere OnPlayerKeyStateChange. Reageren
alex.naoumov Geplaatst: 21 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 Voor je eerste vraag kan je het best SetPlayerTime gebruiken. Voor de wapens moet ik nog eens kijken, want SetPlayerDisabledWeapons blijkt niet meer te werken.Vraag twee; Hiervoor gebruik je onder andere OnPlayerKeyStateChange. Ok, de 2de is mij gelukt: forward DelObj(playerid,Obj); public DelObj(playerid,Obj)DestroyPlayerObject(playerid,Obj); public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys) { if ((newkeys & KEY_FIRE)) { if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { new Float:x,Float:y,Float:z; new Float:x2,Float:y2,Float:az; GetPlayerPos(playerid,x,y,z); GetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), az); x2 = x + (10 * floatsin(-az+5, degrees)); y2 = y + (10 * floatcos(-az+5, degrees)); new Obj=CreatePlayerObject(playerid,1655,x2,y2,z,0,0,az-0); SetTimerEx("DelObj",6000,0,"d d",playerid,Obj); } } } Bedankt, iemand nog 1ste? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.