Jump to content

Verschillende vragen over een computersysteem

Recommended Posts

Geplaatst:
LED fans kun je bijvoorbeeld even bij de Paradigit gaan halen, en installeren is niet moeilijk. Gewoon een kwestie van vastschroeven en 3-pin stekkertje in je moederbord pluggen. :) Maar dit moet je wel doen vóór je je PC in je kast bouwt. 0_0

kan ook erna hoor :)

Ik wou net reageren of dit ook niet erna kon! Ik laat de kast namelijk door gistron.com in elkaar zetten, omdat ik (zoals gezegd) twee linkerhanden heb ;)

Maar verder is het dus gewoon de fans vastschroeven en een stekkertje naar je moederbord? Moet je moederbord en/of bijv. voeding ook nog aan speciale eisen voldoen?

Geplaatst:
LED fans kun je bijvoorbeeld even bij de Paradigit gaan halen, en installeren is niet moeilijk. Gewoon een kwestie van vastschroeven en 3-pin stekkertje in je moederbord pluggen. :) Maar dit moet je wel doen vóór je je PC in je kast bouwt. 0_0

kan ook erna hoor :)

Ik wou net reageren of dit ook niet erna kon! Ik laat de kast namelijk door gistron.com in elkaar zetten, omdat ik (zoals gezegd) twee linkerhanden heb ;)

Maar verder is het dus gewoon de fans vastschroeven en een stekkertje naar je moederbord? Moet je moederbord en/of bijv. voeding ook nog aan speciale eisen voldoen?

Het kan er wel na, maar dat is gewoon vaak heel lastig omdat je HDD/voeding/andere onderdelen in de weg zitten. En over je moederbord, deze moet natuurlijk voldoende 3-pin fan aansluitingen hebben. :puh: Maar als je deze niet hebt is dat niet zo'n ramp, er wordt vaak bij een fan een 3-pin naar 4-pin molex kabeltje meegeleverd. Nadeel van die kabels is wel dat je fan altijd 100% draait. :(

Geplaatst: (bewerkt)
Het kan er wel na, maar dat is gewoon vaak heel lastig omdat je HDD/voeding/andere onderdelen in de weg zitten. En over je moederbord, deze moet natuurlijk voldoende 3-pin fan aansluitingen hebben. :puh: Maar als je deze niet hebt is dat niet zo'n ramp, er wordt vaak bij een fan een 3-pin naar 4-pin molex kabeltje meegeleverd. Nadeel van die kabels is wel dat je fan altijd 100% draait. :(

Ik heb net mijn voeding en moederbord moeten veranderen, omdat ze deze beide uit het assortiment hebben gehaald :duh: Dit moederbord heeft iig genoeg aansluitingen (3x 3-pin koeler), maar worden hierop ook de standaard koelers (1x 12cm en 1x 14cm) van de kast op aangesloten? Anders zit er iig altijd nog een ''1x 4-pin PWM koeler'' op. Ze draaien dan wel op 100%, maar is dat sowieso aan te passen? Ik wil deze gaan halen: http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10009189

Nog een vraagje over het (nieuwe) moederbord; er staat bij ''voeding'' EPS (24-polig + 8-polig) maar bij mijn voeding zelf staat ATX2 24-pin. Gaat dit wel samenwerken?

En dat alles achteraf in de weg zit is helaas niet anders.. ik ga wel gewoon een beetje rommelen met de kabels en stekkers :puh:

Bewerkt: door Tjapie
Geplaatst:

Ik heb net mijn voeding en moederbord moeten veranderen, omdat ze deze beide uit het assortiment hebben gehaald :duh: Dit moederbord heeft iig genoeg aansluitingen (3x 3-pin koeler), maar worden hierop ook de standaard koelers (1x 12cm en 1x 14cm) van de kast op aangesloten? Anders zit er iig altijd nog een ''1x 4-pin PWM koeler'' op. Ze draaien dan wel op 100%, maar is dat sowieso aan te passen? Ik wil deze gaan halen: http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10009189

Nog een vraagje over het (nieuwe) moederbord; er staat bij ''voeding'' EPS (24-polig + 8-polig) maar bij mijn voeding zelf staat ATX2 24-pin. Gaat dit wel samenwerken?

En dat alles achteraf in de weg zit is helaas niet anders.. ik ga wel gewoon een beetje rommelen met de kabels en stekkers :puh:

Die fan heb ik ook en ze zijn erg fel en stil. :) Maar een 4-pin PWM koeler aansluiting is niet wat ik bedoelde. :puh: Wat ik bedoelde is dit:

4126624.jpg

(die kabel wordt ook bij de fan die je wil gaan kopen meegeleverd ;) ).

Zo sluit je je fan zegmaar direct op je voeding aan. En op je moederbord worden ook de standaard fans van de kast aangesloten. Verder zou dat moederbord ook geen problemen moeten opleveren met je voeding, maar dit weet ik niet helemaal zeker. :puh:

Geplaatst:
Die fan heb ik ook en ze zijn erg fel en stil. :) Maar een 4-pin PWM koeler aansluiting is niet wat ik bedoelde. :puh: Wat ik bedoelde is dit:

4126624.jpg

(die kabel wordt ook bij de fan die je wil gaan kopen meegeleverd ;) ).

Zo sluit je je fan zegmaar direct op je voeding aan. En op je moederbord worden ook de standaard fans van de kast aangesloten. Verder zou dat moederbord ook geen problemen moeten opleveren met je voeding, maar dit weet ik niet helemaal zeker. :puh:

Oh, okee! Dus normaal krijgen de fans stroom van de voeding VIA het moederbord, maar met dat kabeltje worden ze DIRECT aangesloten op de voeding. Nou maar hopen dat die voeding ook echt wil samenwerken met het moederbord, anders heb ik unos problemos :{ Thanks iig!

Geplaatst:
Oh, okee! Dus normaal krijgen de fans stroom van de voeding VIA het moederbord, maar met dat kabeltje worden ze DIRECT aangesloten op de voeding. Nou maar hopen dat die voeding ook echt wil samenwerken met het moederbord, anders heb ik unos problemos :{ Thanks iig!

Kun je anders even een link naar je voeding en mobo geven? :) De meeste moederborden hebben namelijk zulke aansluitingen:

Een 24-pin:

06-24pin_atx_install.jpg

En een 8-pin (of 4-pin):

intel_power1.jpg

Geplaatst: (bewerkt)
Kun je anders even een link naar je voeding en mobo geven? :)

In de beginpost staan linkjes naar de site waar ik het uiteindelijk wil bestellen, maar ik gebruik alternate voor meer achtergrondinformatie, want daar staat het uitgebreider. Helaas staat de voeding niet op alternate, dus daar heb ik alleen het linkje van gistron van.

Moederbord: http://www.alternate.nl/html/product/Moede...3=Socket+AM2%2B

Voeding: http://www.gistron.com/info/31038/info.html

EDIT: Ik heb de gok maar gewaagd, en het systeem maar gewoon besteld. De dag na bestelling (!) kreeg ik het complete systeem geasembleerd en al thuis bezorgd!! Ik wist dat ik van gistron een snelle en goede service kon verwachten, maar DIT had ik totaal niet verwacht!

Alles doet het iig, ik heb alleen nog problemen met de aftermarket fans aansluiten. Er zijn wel twee 3pin fan openingen vrij, alleen 1 opening zit helemaal aan de andere kant van het moederbord, en dat redt het fankabeltje van 30cm nooit :schater: Nu wil ik voor de dichtsbijzijnde opening een Y-adapter halen zodat ik twee fans op 1 openingen kan aansluiten. Helaas verkopen ze deze geloof ik alleen online, en daar komen belachelijk veel verzendkosten bij :N

Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp iig! :Y

Bewerkt: door Tjapie

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...