Jump to content

De Gamecube wil niet starten

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste forumleden,

Na mijn Gamecube een geruime tijd niet gebruikt te hebben, wilde ik het apparaat gisteren weer

eens opstarten. Toen ik de 'Power'-knop indrukte, begon de koeling wel te blazen, wat er op wijst dat de voeding werkt. Het lampje op de Gamecube zelf begon echter niet te branden, en noch het configuratiescherm, noch het spel startte op. Het eerste wat in me opkwam was dat de RGB AV Scartkabel misschien defect zou zijn. Maar nadat ik vanmiddag een bezoekje gebracht heb aan een paar elektronicazaken en daar een nieuwe scartkabel heb gekocht, vrees ik dat het probleem daar ook niet ligt. Want toen ik de nieuwe scartkabel inplugde en de Gamecube aan probeerde te zetten, gebeurde er tot mijn verbazing nog altijd niets. Na alle aansluitingen, kabels, stekkertjes en aanverwante zaken te hebben nagelopen, kwam ik niets tegen dat problemen op zou kunnen leveren. Ook heb ik de kabelingangen voorzichtig uitgeblazen, maar ook dat leverde niets op. Het vreemde vind ik dat de Gamecube gedeeltelijk dus wel aan staat, gezien het blazen van de koeling. Ook hoor je het apparaat duidelijk geluid maken. Het oranje lampje gaat echter niet aan, en ook het opstarten gebeurt niet.

Alles is correct aangesloten, en heeft jarenlang perfect gefunctioneerd.

Wie weet er raad?

(Mochten de moderators een plekje in de 'Games' fora beter geschikt vinden, dan hoor ik dat graag.)

Geplaatst:
(Mochten de moderators een plekje in de 'Games' fora beter geschikt vinden, dan hoor ik dat graag.)

En dat vinden ze, want dit forum is voor computerhardware. Bij deze verplaatst naar Consoles & Game Events. :)

Geplaatst:

Misschien heb je hem op je zolder laten liggen, of waar het ergens gewoon een beetje vochtig is. Probeer dus hem in een droge kamer te zetten voor een dagje en kijk of hij het dan doet.

Geplaatst:

Kijk anders ook even of alle kabels in je console nog wel goed zitten. Ik ken iemand die ook eens zijn GameCube van de woonkamer naar zijn slaapkamer bracht, en het toen ook niet meer bleek. Toen was er ook een kabeltje in de console uit geschoten. Gelukkig is de GameCube makkelijk open te maken. En als je niet weet hoe dat moet (wat ik echter betwijfel aangezien het zo simpel is) heb je hiernog een videotut.

Geplaatst:

Misschien moet je de slingerarm eraan zetten en hem even aanslingeren :Y

Zijn je stekker contacten nog goed? en anders draai je hem even open voor een inspectie in de spellenvierkant?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...