Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hoe zit het eigenlijk met jullie? als ik een virus heb (wat heel vaak gebeurt) schreeuw ik soms dit forum in brand maar dat komt meestal omdat mijn browsers fucked up raken (niet inloggen, foutmeldingen erorrs etc).

daarom zal ik trouwens nog een keer exuseren voor het onderspammen van het forum :puh:

maar hebben jullie nooit last van virussen die gewoon recht door de virusscanner heen gaan?

ik gebruik NOD32, Spybot search and destroy, malware antibytes en Northon antivirus bla bla bla... maarja schijnbaar kunnen ze de meeste virussen wel detecteren maar niet verwijderen..

Geplaatst: (bewerkt)

niet echt, maar ik heb redelijke ervaring ermee, ik weet ongeveer wat uit te voeren bij een virus of ander gespuis en hij is meestal binnen een dag weer weg.

Vandaag vond Avira echter een trojan die het de hele tijd over het hoofd zag in een nummer dat op mijn pc stond, deze heb ik een aantal keren gedraait en mogelijk heeft sdat nu mijn pc beschadigd aangezien de trojan gewoon uitgevoert kon worden.

Je kunt virussen enzo herkennen als je pc;

vastloopt

trager word

raar gaat doen met reboots enzo

Als zoiets voorkomt is het ook handig om ff een scan uit te voeren en mogelijk daarna een hijack this uitvoeren om de malware te fixen

EDIT: ik vind eht ook neit erg raar dat je scanners hem neit kunnen verwijderen, je hebt zo te lezen achterlijk veel anti virus programmas tegelijk lopen, dat gaat elkaar echt enorm tegenwerken.

Bewerkt: door wesley123
Geplaatst:

Ik heb weinig virussen, omdat ze mijn computer gewoon niet opgaan. (Of ik ben gewoon voorzichtig zonder dat ik het weet). Eens een scan met alle zooi levert ook een schone computer op. maar als ik er een heb is die binnen een uur weg. of als ik eens een hele hardnekkige heb (niet kunnen booten, automatisch afsluiten, input zooi dood), binnen 2 uur. (backupje terugzetten).

Geplaatst:

Ik heb nooit virussen, maar alleen van die tracking cookies. Maar als je die eenmaal hebt kom je er niet meer vanaf heb hier dan ook geen problemen mee. Maar verder geen Trojans ofzo.

Geplaatst:

Zelf gebruik ik er twee

Windows Defender: Gewoon voor het scannen

Norman: Scannen en zegt het als er een Virus, Trojan in het bestand zit, en sinds ik het eigenlijk ook echt ging gebruiken (Regelmatig scannen, Updaten enz.) Is er misschien wel een virusje binnengekomen maar die heb ik er meteen weer uitgeflikkerd ;)

ALs ik een virus heb, dan ga ik naar de huisarts.

Nee even serieus, ik heb zelf 2 Macs, en dus geen last van virussen (ben natuurlijk wel voorzichtig, want het grootste gevaar wordt veroorzaakt door het voorwerp dat tussen de stoel en het toetsenbord zit).

Op het werk hebben we een hardwarematige virusfilter van Trend Micro aan het netwerk hangen. Spaart een hoop aan licentiekosten voor anti-virus software.

Maar het belangrijkste is altijd een gezond verstand hebben. Als een website niet erg veilig uitziet, dan kan je het beste goed uitkijken en alles scannen wat je binnenhaalt.

Bewerkt: door RHochstenbach
Geplaatst:
Ik heb nooit virussen, maar alleen van die tracking cookies. Maar als je die eenmaal hebt kom je er niet meer vanaf heb hier dan ook geen problemen mee. Maar verder geen Trojans ofzo.

tja die krijg je bij wijze van spreke als je een internet browser opstart al, oftewel iedereen heeft dat, maar boeit verder ook niet zoveel.

Verder krijg je 99% van de virussen pas als je gaat downloaden via minder bekende sites, spyware/malware krijg je vaak binnen in de vorm van cookies etc.

@ topicstarter, hoop niet dat je al die programma's tegenlijk draaiende hebt want dat molt je hele PC pas..

Verder moet je gewoon weten wat je download, en als je het download en het is klaar, eerst scannen en dan pas openen als je het niet zo vertrouwd.

Heb zelf heel soms weleens last van een trojan ofzo, dat zijn de enigste die vaak niet verwijdert wordt maar wel gevonden wordt door virusscanners, die verwijder ik dan vaak gewoon handmatig :)

Geplaatst:

Ikzelf heb net gescand met Avira, en zoals gewoonlijk de Warning die er altijd is :puh:

Maar ik had laatst een virus dat er gewoon NIET meer afging. Hij cancelde alle .exe's die ik opstartte, ik heb met iets van 6 virusscanners gescand(die elke keer gecanceld werden en toen kon ik weer opnieuw beginnen met scannen) En het was er ook zomaar van het een op het andere moment. Ik deed mijn computer uit, er was toen nog niks aan de hand. Doe ik hem in de avond weer aan, staat er rechtsonder naast de tijd VIRUS ALERT!!!!! en bevolen ze mij de hele tijd aan iets te kopen. Ergens op dit forum is ook een topic van hoe je virussen eraf kon halen en daar stond deze ook bij, ik dacht dat je met Malwarebytes hem eraf kon halen, maar dat lukte niet bij mij :N

En toen kon ik weer opnieuw XP erop zetten en weer al mn games installeren :duh:

Geplaatst:

gewoon kijken waar het bestand zich bevind, proberen te verwijderen wat vaak niet zal gaan omdat het proces doet alsof het een "belangrijk bestand" is, opstarten via safe mode/veilige modus en het dan verwijderen is hoe ik het meestal doe.

Geplaatst:
Ikzelf heb net gescand met Avira, en zoals gewoonlijk de Warning die er altijd is :puh:

Maar ik had laatst een virus dat er gewoon NIET meer afging. Hij cancelde alle .exe's die ik opstartte, ik heb met iets van 6 virusscanners gescand(die elke keer gecanceld werden en toen kon ik weer opnieuw beginnen met scannen) En het was er ook zomaar van het een op het andere moment. Ik deed mijn computer uit, er was toen nog niks aan de hand. Doe ik hem in de avond weer aan, staat er rechtsonder naast de tijd VIRUS ALERT!!!!! en bevolen ze mij de hele tijd aan iets te kopen. Ergens op dit forum is ook een topic van hoe je virussen eraf kon halen en daar stond deze ook bij, ik dacht dat je met Malwarebytes hem eraf kon halen, maar dat lukte niet bij mij :N

En toen kon ik weer opnieuw XP erop zetten en weer al mn games installeren :duh:

die ken ik wel hoor :puh:

Safemode en dan met mbam scannen, zo heb ik hem weer clean gekregen, het is eigenlijk heel makkelijk, je moet alleen maar weten hoe je eht meot fixen...

Geplaatst:

Dat van hierboven had ik ook, alleen nog wat uitgebreider. Taakbeheer werkte niet, configuratiescherm, bureaublad enzo konden niet gewijzigd worden, witte achtergrond en een boel fake virusscanner logo's erbij. één scan van malwarebytes (niet eens in safe mode) en alles was weer normaal. :tu:

die ken ik wel hoor :puh:

Safemode en dan met mbam scannen, zo heb ik hem weer clean gekregen, het is eigenlijk heel makkelijk, je moet alleen maar weten hoe je eht meot fixen...

Hij wou bij mij niet eens in Safemode gaan :duh: Want dan liep mn hele pc vast.

EDIT: Ik had hetzelfde als Senneken, alleen wist ik niet dat het weg kon met Malwarebytes :duh:

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Ik heb één keer last gehad van jokeware, Ik kon niets meer aan mijn achtergrond doen en om de minuut startte de screensaver. Uitgezocht wel proces het veroorzaakte, en dit proces via Linux van mijn PC afgehaald (via Safemode was het programmaatje onvindbaar..).

Geplaatst:

Ik weet niet of dit ook een virus is, maar sinds ik eergister op een youtube link klikte, kwam ik op een searchme site uit, die gelijk een hele toolbar heeft geinstaleerd, en searchme als standaard zoekmachine heeft geinstaleerd. IS dit nou ook een virus of gewoon een k*ut site? :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...