Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hoe kan je nou zien welke Gta Sa 1,0 of 1,1 of 2,0 is?

kunnen jullie mijn dat dan effen uitleggen.

want ik weet niet waar je dat kan zien!!!

MVG timo :cab:

Geplaatst:

Versie Informatie

Er worden toch wel erg veel vragen in de SA subfora geplaatst over versies en modding, de GTA San Andreas fora zijn niet voor bedoeld voor vragen over modding. Toch wil ik wel even wat informatie geven over de versies, savegames en wanneer je wel en geen modificaties kan aanbrengen.

Modden is alleen mogelijk met versie 1 van het spel GTA SA. Of een versie 2 die 'moddable' gemaakt is. Hoe kom je erachter welke versie jij in je bezit hebt: in het hoofdmenu van SA, waar je 'Start Game', 'Options' en 'Quit Game' hebt staan kun je even rechtsonder kijken. Staat daar V2 of V1.1, dan is je SA niet 'moddable'. Uitzondering heeft V1.1, daarmee kan je wel zogenaamde 'CLEO mods' toepassen. Staat er helemaal niets dan heb je V1 en kan je dus modificaties aanbrengen. Staat er wel V2 of V1.1, gebruik dan [deze patch] als je toch wilt modden. Er bestaan nog veel meer soorten patches en downgraders, maar dit is de enige die op GTAForum te vinden is.

Een veelvoorkomend misverstand!

De zogenaamde 'downgrader' die op dit forum te downloaden is (zie de link hierboven) veranderd niet de versie van je spel: als je dus je versie 2 hiermee 'downgrade' zal je nog steeds versie 2 hebben, echter kan je nu wel modificaties toepassen. Het misverstand dat je dus van versie 2 naar versie 1 gaat is dus pertinent niet waar en een veelvoorkomend misverstand.

Welke versie Savegame kan ik downloaden?

Savegames komen voor in twee versies: V1 en V2, mits er geen modificaties zijn toegepast. Om er achter te komen welke versie savegame jij nodig hebt moet je even kijken in de map

Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\script, klik daar met de rechtermuisknop op het bestand Script.IMG en selecteer 'Eigenschappen'. Kijk nu naar de grootte van dat bestand.

Is het bestand 568 Kb groot dan kan je alleen versie 1 savegames laden.

Is het bestand 562 Kb groot dan kan je alleen versie 2 savegames laden.

Nu weet je dus welke versie savegames jij nodig hebt.

Nu weet je dus welke versie savegames jij gebruikt, en of jij modificaties kan toepassen.

Zie ook de tut van Jow Tommy Verceti: [Hoe kan je van beide versies de savegame spelen]

Bron.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...