Jump to content

Nieuwe pc: pimios

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil dus een nieuwe pc kopen.

Met deze kan ik bijna geen nieuwe spellen meer spelen:

nvidia 8300gs

amd athon 64x2 5000+

2 gb ram

500 gb geheugen

Dus hij gaat naar mijn zusje die anders een nieuwe pc kreeg.

En ik mag van me ouders voor ongeveer 1000 euro een nieuwe uitzoeken en ik leg zelf nog zoon 600 euro bij.

Ik kan van dit geld een goede gaming pc kopen maar ik dacht misschien kan ik een mac kopen.

Dus ik kan daar een imac 24 inch kopen, maar deze is niet heel veel beter als die ik nu heb:

* 2.93GHz Intel Core 2 Duo

* 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB

* 1000GB Serial ATA Drive

* NVIDIA GeForce GT 120 256MB

* Apple Mighty Mouse

* Apple Keyboard (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)

Is deze veel beter als die ik nu heb?

Want ik anders kan ik bij een windows pc:

een gtx 285

Intel q9650

4 Gb ram

Voor het zelfde geld.

Heeft iemand hier zelf een mac of weet iemand hier veel van af

• Reacties 150
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• pimios

34

• Djmaddox

29

• Sprunk

12

• TaartJJ~!

11

Geplaatst:

Voor 1600 euro zou ik echt i7 gaan. 1600 euro voor een Q9650 is het serieus niet waard, daar kan je zelf een veel betere computer voor samenstellen met killer specs.

Geplaatst:

Kijk hier eens na :Y

Zeer goede kwaliteit onderdelen, een van de snelste processors die er zijn en de snelste videokaart die er is.

6GB geheugen, 750W voeding, 1000GB HDD.

Vista?? <-- Misschien nog even wachten tot Windows 7 uit is...

En je houdt nog geld over ook ^_^

En de webshop, Azerty zet hem helemaal voor je in elkaar :cya:

KLIK!

Geplaatst:
Kijk hier eens na :Y

Zeer goede kwaliteit onderdelen, een van de snelste processors die er zijn en de snelste videokaart die er is.

6GB geheugen, 750W voeding, 1000GB HDD.

Vista?? <-- Misschien nog even wachten tot Windows 7 uit is...

En je houdt nog geld over ook ^_^

En de webshop, Azerty zet hem helemaal voor je in elkaar :cya:

KLIK!

ik hoef niet alle games op high te kunnen spelen.

Medium vind ik ook al goed.

Maar ik denk dat ik windows vista ultimate er nog niet opzet.

Windows 7 komt binnenkort uit, dus ik zet er denk ik tijdelijk windows ME of iets anders op.

En dan ik er later Windows 7 op zet.

Maar weet iemand of ik op een mac ook een dual boot kan zetten.

Of andersom dat ik een windows pc koop en dat ik er dan mac opzet.

Geplaatst: (bewerkt)

OMG WTH! Budget van 1600 eurie en jij wil alle games op medium spelen? xD

Bewerkt: door ArticLight
Geplaatst: (bewerkt)

ik hoef niet alle games op high te kunnen spelen .

Met medium ben ik ook al blij.

Maar ik wil wel gewoon photoshop after effects normaal kunnen draaien.

Het liefst allebei tegelijk :sigaar:

En als je een mac koopt heb je nog niet heel veel

een gt120 voor 1800 euro.

Bewerkt: door pimios
Geplaatst:

ik hoef niet alle games op high te kunnen spelen .

Met medium ben ik ook al blij.

Maar ik wil wel gewoon photoshop after effects normaal kunnen draaien.

Het liefst allebei tegelijk :sigaar:

En als je een mac koopt heb je nog niet heel veel

een gt120 voor 1800 euro.

Voor 1600 eurie zou ik niet voor jou systeem gaan. Dat is die 1600 niet waard.

Je zal beter het systeem van Taart kunnen nemen.

Geplaatst:

als jij hier voor 1600 euro ene pc laat samenstellen kun je alle spellen zonder moeite op very high spelen, dus waarom geld voor ene overpriced mac uitgevena sl jij voor ehtzelfde geld ene killer kunt kopen? je zou, eventueel voor OS10.5 erbij gaan zodat je mac en wondows kunt draaien op je systeem, want geloof me, als jij voor de mac gaat krijg je er spijt van, je gaat nei veel programmas draaien op een mac en ze zijn echt enorm overpriced.

Geplaatst:
als jij hier voor 1600 euro ene pc laat samenstellen kun je alle spellen zonder moeite op very high spelen, dus waarom geld voor ene overpriced mac uitgevena sl jij voor ehtzelfde geld ene killer kunt kopen? je zou, eventueel voor OS10.5 erbij gaan zodat je mac en wondows kunt draaien op je systeem, want geloof me, als jij voor de mac gaat krijg je er spijt van, je gaat nei veel programmas draaien op een mac en ze zijn echt enorm overpriced.

Als het kan zou ik dan een dual boot willen hebben met mac en windows .

Mac voor school etc.

En windows voor alle spellen

Maar moet ik hiervoor rekening houden met bepaalde onderdelen ?

Geplaatst:

nee hoor, in feite draait alles op beiden(of heb ik dat fout?)

Maar wil je echt alleen games draaien? zo ja, dna is xp de beter optie om te gebruiken, voor modelling en videobewerking is dnek ik 64 bits en veel geheugen handiger om t ehebben.

32 bits is tot 3.25GB gelimiteerd, 64 bits gaat daarintegen tot 16tb aan geheugen.

Geplaatst:

Mac voor school etc.

Je zou bijvoorbeeld al rekening moeten houden emt het feit dat Mac OS alleen op een Apple mac pc kan, en Windows daar nou net weer niet op past.

Geplaatst:

Mac voor school etc.

Je zou bijvoorbeeld al rekening moeten houden emt het feit dat Mac OS alleen op een Apple mac pc kan, en Windows daar nou net weer niet op past.

dat is niet waar, ze gebruiken gewoon de zelfde hardware hoor, dus op ene mac pc kan je windows installeren en op ene windows mac, anders zouden beiden al zwaar aangeklaagd zijn en windows neit eens meer bestaan

Geplaatst:
dat is niet waar, ze gebruiken gewoon de zelfde hardware hoor, dus op ene mac pc kan je windows installeren en op ene windows mac, anders zouden beiden al zwaar aangeklaagd zijn en windows neit eens meer bestaan

Dat klopt in elk geval van de kant van Mac OS X al niet (klik) die moet gekraakt worden om op een standaard pc te draaien. En ik heb ook al meerdere keren gehoord dat een MAC geen Windows aankan.

Geplaatst:

dan mag jij mij uitleggen waarom beiden dan nog steeds bestaan, dit is overduidelijk misbruik van je positie, iets waar microsoft al meerdere malen met associale boetes voor is gestraft

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...