Jump to content

Nieuwe pc: pimios

Recommended Posts

Geplaatst:

Waarom een Mac? Wat kun je op een Mac wat je niet kan op een PC? Met een i7 kun je super snel alles doen. No problem. Daar heb je echt geen MAC OS voor nodig hoor. :N

En ik zou toch voor de i7 gaan. Een Phenom is vreselijk snel, maar i7 schiet hem voorbij. :Y

• Reacties 150
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• pimios

34

• Djmaddox

29

• Sprunk

12

• TaartJJ~!

11

Geplaatst:

Hier dan een Core i7 940 systeem.

klik

Beetje duur uitgekomen maar ipv de 940 processor kan je ook de 920 nemen :Y En dan kom je 250 euro goedkoper uit.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb zef een Mac Pro. Het is een snel systeem en je kan er games op spelen. MAAR als je alleen een computer nodig hebt om games te spelen, dan kan je beter voor een PC gaan. Dat is namelijk goedkoper. Ik zou alleen voor een Mac kiezen als je graag gebruik wil maken van Mac OS X. Maar een iMac is niet echt handig voor games. Het werkt wel, maar je hebt niet de prestaties van de game PC in dezelfde prijsklasse.

Maar aan de andere kant ben je met de PC ook zoveel kwijt aan Windows, beveiligingsoftware enz. als je alles legaal zou doen....

Bewerkt: door RHochstenbach
Geplaatst:
Ik heb zef een Mac Pro. Het is een snel systeem en je kan er games op spelen. MAAR als je alleen een computer nodig hebt om games te spelen, dan kan je beter voor een PC gaan. Dat is namelijk goedkoper. Ik zou alleen voor een Mac kiezen als je graag gebruik wil maken van Mac OS X. Maar een iMac is niet echt handig voor games. Het werkt wel, maar je hebt niet de prestaties van de game PC in dezelfde prijsklasse.

Maar aan de andere kant ben je met de PC ook zoveel kwijt aan Windows, beveiligingsoftware enz. als je alles legaal zou doen....

Ja, maar er zijn weinig mensen die NOOIT iets downloaden :puh:

Geplaatst:
Ja, maar er zijn weinig mensen die NOOIT iets downloaden :puh:

Inderdaad, daarom ga ik er niet te diep op in :schater:

Een Mac blijft gewoon pure geldverspilling, de specs zijn bagger en via Azerty heb je voor dat geld een pc die zo futurproof is dat gamers er natte dromen van krijgen. Er zijn heus Mac besturingssystemen die zelfs gratis zijn en die je offcourse op elke PC kan pleuren. Maar ik snap niet dat jullie dat gebruiksvriendelijker vinden dan Windows, want dat is het zeker niet..En zogezegd virusvrij, Mac is ook niet virusvrij, dat virussysteem is ook maar bagger, koop je een deftige virusscanner en no problems met Windows. Trouwens werken er amper programma's op Mac, leuk besturingssysteem hoor! Een Mac heeft geen goede specs en dan is Windows zogezegd een slecht besturingsysteem, 250 euro voor je Windows en 50 euro voor een virusscanner. Als dat duur is, amai hoor. Je betaalt wel 1700 euro voor een bagger systeem dat allesbehalve gebruiksvriendelijk en snel is tegenover Windows en onze supersexy i7. Ga dus vooral niet voor een Mac, argumenten genoeg tegen, argumenten voor zijn er amper..

Overigens is een dualboot geen probleem voor deze supersnelle PC, pleur er maar gerust 3 besturingssystemen op hoor, deze PC is gewoon klasse en bijna het snelste van het snelste. En videokaart? Goh, je zou wel erg genaaid zijn mocht die videokaart niet werken op Mac, volgens mij moet je nergens rekening mee houden..:)

Bewerkt: door MegaPilot
Een Mac blijft gewoon pure geldverspilling, de specs zijn bagger en via Azerty heb je voor dat geld een pc die zo futurproof is dat gamers er natte dromen van krijgen. Er zijn heus Mac besturingssystemen die zelfs gratis zijn en die je offcourse op elke PC kan pleuren. Maar ik snap niet dat jullie dat gebruiksvriendelijker vinden dan Windows, want dat is het zeker niet..En zogezegd virusvrij, Mac is ook niet virusvrij, dat virussysteem is ook maar bagger, koop je een deftige virusscanner en no problems met Windows. Trouwens werken er amper programma's op Mac, leuk besturingssysteem hoor! Een Mac heeft geen goede specs en dan is Windows zogezegd een slecht besturingsysteem, 250 euro voor je Windows en 50 euro voor een virusscanner. Als dat duur is, amai hoor. Je betaalt wel 1700 euro voor een bagger systeem dat allesbehalve gebruiksvriendelijk en snel is tegenover Windows en onze supersexy i7. Ga dus vooral niet voor een Mac, argumenten genoeg tegen, argumenten voor zijn er amper..

Jij moet precies toch nog steeds leren wat 'mening' is hoor. In elke vetgedrukte zin vet zou er 'ik vind' moeten komen, dan komt je post al wat beter over. Overigens is het een feit dat Mac besturingssystemen veel minder virussen oplopen, om de simpele reden dat zo goed als niemand zich bezig houdt met mac virussen te maken. Windows wordt nog steeds meer gebruikt over de hele wereld, en hackers geven enkel om het aantal pc's dat ze vernaaien. Het systeem is overigens helemaal niet bagger, het is alleen reuze overpriced. Overigens is dat niet enkel bij mac, maar bij elke door-een-merk-samengestelde pc. Kijk maar naar die acer predator of alienware pc's, die kosten ook meer dan dat je 't op internet zou kopen.

EDIT: dit zeg ik trouwens vanop een windows pc, maar ik heb ook al met mac gewerkt en ik vind 't niet bagger, slecht, geldverspilling, sloom enzovoort...

Bewerkt: door senneken

Ja hoor, Windows zal sneller gaan op een i7 dan Mac op(wat doen ze er weer ook in? Ohja!) een Core 2 Duo..Ik heb nog geen enkele keer een hacker of een erg virus op m'n PC gehad, slechts eenmaal, dat heette AVG, maar sinds ik Norton heb, heb ik geen enkel virus. Naar mij mening dus niets te klagen over virussen en dergelijke..Je hoeft alleen niet zo stom te zijn om zonder virusscanner rond te lopen..(en dat doen vele mensen..)Ja, er zit nogal een mening in, maar feit is dat ie beter voor de Windows gaat met die i7 en die mooie videokaart.

Ja hoor, Windows zal sneller gaan op een i7 dan Mac op(wat doen ze er weer ook in? Ohja!) een Core 2 Duo..Ik heb nog geen enkele keer een hacker of een erg virus op m'n PC gehad, slechts eenmaal, dat heette AVG, maar sinds ik Norton heb, heb ik geen enkel virus. Naar mij mening dus niets te klagen over virussen en dergelijke..Je hoeft alleen niet zo stom te zijn om zonder virusscanner rond te lopen..(en dat doen vele mensen..)Ja, er zit nogal een mening in, maar feit is dat ie beter voor de Windows gaat met die i7 en die mooie videokaart.

Dat windows op een i7 sneller gaat lopen dan mac op een C2D is logisch, maar wat als je een mac hebt op een Core i7? Overigens heeft 90% van de mensen met pc's wel een virusscanner geïnstalleerd staan, het probleem is eerder dat mensen er teveel tegelijk installeren (denk aan m'n nonkel, die had er drie tegelijk lopen). En het is ook maar wat je doet met je pc en hoeveel je ervan afweet. Bij mij volstaat AVG nog steeds (al vind ik het een kut programma), en als er een virus doorkomt fix ik het wel.

En over dat laatste zinnetje: Als hij graag mac heeft, koopt hij diezelfde i7 met o zo mooie videokaart, en zet hij er daarna Mac OSX op. En voila, je hebt een pracht van een pc zonder Windows. Windows bepaalt dus helemaal niets aan de prestaties van je pc.

Bewerkt: door senneken

Tja, je hebt nu eenmaal mensen die OS X zien draaien in een Apple Store (lees: zien, niet gebruiken), en dan meteen een vergelijking maken met andere besturingssystemen. Mac OS X werkt beter dan andere besturingssystemen, omdat het maar compatibel hoeft te zijn met maar een kleine groep computers. Daarom kunnen ze meer aan de stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid werken.

Als je bij een besturingssysteem niet op Start hoeft te klikken om af te sluiten, en er anders uitziet, dan wil het niet zeggen dat het minder gebruiksvriendelijk is.

Mac OS X heeft overigens geen virusbeveiliging, dus kan die bescherming ook niet bagger zijn. Er zijn gewoon geen virussen omdat het nog niet zo veel gebruikt wordt als Windows.

En over die "Mac Besturingsststemen" gesproken, er is er maar 1 en om dat op een willekeurige PC te zetten is niet zo eenvoudig. Jij bedoelt zeker Linux, dat kan je op een willekeuringe PC zetten. Maar je kan toch niet denken dat een thuisgebruiker met zo'n geavanceerd systeem gaat werken.

En geldverspilling is het al helemaal niet. Een Mac kan ongeveer 5 jaar mee, als het niet langer is. Je kan Mac OS X 10.5 (dat in eind 2007 was uitkomen) installeren op een iMac g4 uit 2001, en dat draait vloeiend. Probeer dat maar eens met Vista!

Maar zoals al hierboven gezegt, die uitspraken zijn meningen. De een vindt een Mac beter, de ander vind een PC beter. Als dus iemand vraagt of een Mac of PC beter is als je alleen games gaat spelen, dan is dit natuurlijk een PC vanwege de prijs en de upgrademogelijkheden. De meningen van anderen spelen hiertoe geen rol.

Bewerkt: door RHochstenbach
Geplaatst:
En over dat laatste zinnetje: Als hij graag mac heeft, koopt hij diezelfde i7 met o zo mooie videokaart, en zet hij er daarna Mac OSX op. En voila, je hebt een pracht van een pc zonder Windows. Windows bepaalt dus helemaal niets aan de prestaties van je pc.

Dat beweer ik ook niet, het is meer de hardware van Mac waarop ik zit te zeiken dan op het besturingsysteem(al vind ik het maar bagger en totaal niet gebruiksvriendelijk..:puh:).

Geplaatst:

Dat beweer ik ook niet, het is meer de hardware van Mac waarop ik zit te zeiken dan op het besturingsysteem(al vind ik het maar bagger en totaal niet gebruiksvriendelijk..:puh:).

Ok, maar die hardware is ook niet van mac zelf, en nog steeds van grote merken. Feit is wel dat mac ze optimaliseert voor hun systeem, en er een gigantische prijs op plakken. Dus je gaat inderdaad beter voor een losse pc (zelf samengesteld) dan voor een merk-pc (want elk merk (acer, alienware, hp) vraagt buitensporige prijzen voor pc's). En het besturingssyteem maakt daarbij dus niets uit.

Geplaatst:

We moeten hem gewoon laten kiezen en als hij per sé een Mac wilt of OS X dan moet hij dat nemen. Maar hij weet nu wel dat wij weten wat we zeggen.

Er zijn gewoon geen virussen omdat het nog niet zo veel gebruikt wordt als Windows.

Geen argumenten nodig, gebruik Google..

Dus je gaat inderdaad beter voor een losse pc (zelf samengesteld) dan voor een merk-pc (want elk merk (acer, alienware, hp) vraagt buitensporige prijzen voor pc's). En het besturingssyteem maakt daarbij dus niets uit.

Daar hamer ik dus op..:)

We moeten hem gewoon laten kiezen en als hij per sé een Mac wilt of OS X dan moet hij dat nemen. Maar hij weet nu wel dat wij weten wat we zeggen.

Een Mac nemen is dom, daarom benadrukken we dat ook..

@ hieronder: Woeps sorry! Miscommunicatie..:engel:

Geplaatst:

Een Mac nemen is dom, daarom benadrukken we dat ook..

Daarom schreef ik ook "maar hij weet nu wel dat wij weten wat we zeggen" :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...