Jump to content

Nieuwe pc: pimios

Recommended Posts

Geplaatst:
Maar ik heb nog nooit iets overclockt, dus ik doe dat denk ik maar niet.

Ik weet ook niet of het moeilijk is.

Tegenwoordig kun je bij de nieuwe BIOS'en de BIOS een overklok van bijvoorbeeld 10 tot 20% laten doen, dan kan je gewoon een overklokprofiel kiezen. Kinderspel tegenwoordig :Y

Maar je moet natuurlijk wel letten op instabiliteit van je PC (Uitgaan, blauwe schermen) en de temperaturen van de processor-cores. (Goede koeling is zeker noodzakelijk)

• Reacties 150
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• pimios

34

• Djmaddox

29

• Sprunk

12

• TaartJJ~!

11

Geplaatst:
Maar ik heb nog nooit iets overclockt, dus ik doe dat denk ik maar niet.

Ik weet ook niet of het moeilijk is.

Tegenwoordig kun je bij de nieuwe BIOS'en de BIOS een overklok van bijvoorbeeld 10 tot 20% laten doen, dan kan je gewoon een overklokprofiel kiezen. Kinderspel tegenwoordig :Y

Maar je moet natuurlijk wel letten op instabiliteit van je PC (Uitgaan, blauwe schermen) en de temperaturen van de processor-cores. (Goede koeling is zeker noodzakelijk)

Dus mijn proccesor kan er niet altijd kapot van gaan ?

Want dan zet ik er beter koeling op, en dan overclock ik hem tot een i7940

Geplaatst:

Als je het slecht doet en hem in 1x naar 10Ghz doet gaat hij waarschijnlijk wel kapot. Dus doe dat niet :)

Maar als je het voorzichtig en mhz'je voor mhz'je doet lukt het je wel. Of als je het de BIOS laat doen :)

Geplaatst:

Nieuwe processoren (Vanaf de Core 2 serie bij Intel geloof ik) is de processor beschermt. Zodra hij te warm word schakelt hij zichzelf uit.

Geplaatst:

Als je het slecht doet en hem in 1x naar 10Ghz doet gaat hij waarschijnlijk wel kapot. Dus doe dat niet :)

Maar als je het voorzichtig en mhz'je voor mhz'je doet lukt het je wel. Of als je het de BIOS laat doen :)

Tegenwoordig kun je in de bios in een speciaal sectortje iets vinden van overclocken.

Zo kun je in procenten hem overclocken, zo is dat bij mij, ik kan 3%, 5%, 8% en 10% overclocken.

Dus geen drol moeilijk aan.

Enigste waar je naar moet kijken is idd de temperatuur, BSOD' s en uitvallen.

En goeie koeling is nooit een overbodige luxe ;)

Geplaatst:

Tegenwoordig kun je in de bios in een speciaal sectortje iets vinden van overclocken.

Zo kun je in procenten hem overclocken, zo is dat bij mij, ik kan 3%, 5%, 8% en 10% overclocken.

Dus geen drol moeilijk aan.

Enigste waar je naar moet kijken is idd de temperatuur, BSOD' s en uitvallen.

En goeie koeling is nooit een overbodige luxe ;)

Dus als ik een goede koeling koop kan ik hem van 2.666 ghz naar 3 ghz krijgen ?

Geplaatst:

Vast wel ja, je moet alleen niet direct zo hoog klokken, maar in stapjes.

Zo ben ik ook 9 dagen bezig geweest tot ik de ideale overklok voor mijn Core 2 Quad vond zonder extra voltage (2.33GHz naar 2.66GHz)

Geplaatst:
Vast wel ja, je moet alleen niet direct zo hoog klokken, maar in stapjes.

Zo ben ik ook 9 dagen bezig geweest tot ik de ideale overklok voor mijn Core 2 Quad vond zonder extra voltage (2.33GHz naar 2.66GHz)

Oke :D

Welk programma moet ik daarvoor gebruiken, ik heb nu speedfan hier al best lang opstaan maar ik weet niet of ik daarmee iets kan.

Geplaatst: (bewerkt)
Nieuwe processoren (Vanaf de Core 2 serie bij Intel geloof ik) is de processor beschermt. Zodra hij te warm word schakelt hij zichzelf uit.

Dat zit er al in sinds Pentium III. Daarbij freesde de processor als je de cooler eraf haalt. klik voor een filmpje ervan. Dit in tegtenstelling tot AMD, waarbij het er pas in zat in de Athlon X2.

Met een goede koeling word bedoelt:

- Een case met 2 of meer fans die een goede airflox hebben. Bijvoorbeeld achter een fan die lucht aanzuigt, en voorin de case een fan die de lucht eruit blaast. Zo krijg je een luchtstroom die alle warme lucht afvoert. En sowieso is het nooit overbodig om aan de zijkand van je case een 80mm fan te hebben t.h.v. je CPU. Die voer warme lucht die de CPU cooler afblaast meteen door naar buiten. Of je neemt een case met een 250mm fan aan de zijkand, ben je gelijk klaar.

- Een goede CPU cooler. Denk aan de Shynte Mugen 2. Al weet ik niet op die op LGA1366 sockets past, maar er zullen vast goede coolers zijn.

- Eventueel RAM cooling. Of koop dit doort geheugen van OCZ.

Maar met zo'n buget, zou ik gaan voor waterkoeling! :Y (hoewel ik nog vrij weinig tot geen waterkoeling sets zie voor LGA1366

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

De i7 clocked langzaam naar beneden als je over de TDP van 130watt heen gaat. Dat is in coretemp 100 graden of een biostemp van ongeveer 67 graden. En uiteindelijk kan het systeem volgens mij freezen als hij niet afkoelt en als je boven de 100 graden blijft, kan je CPU sowieso beschadigt raken.

Geplaatst: (bewerkt)
Maar met zo'n buget, zou ik gaan voor waterkoeling! :Y (hoewel ik nog vrij weinig tot geen waterkoeling sets zie voor LGA1366

Hier heb je een hele hoop Socket 1366 waterkoelblokken :)

EDIT: En hier heb je heel veel waterkoelingscomponenten. Je kan natuurlijk ook in een keer een set kopen.

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Ik heb nog even een nieuwe pc samengesteld op alternate.

Waterkoeling kan ik later nog altijd bij kopen.

fdx8up.jpg

Geplaatst:

[plaatje]

Houdt er wel rekening mee dat een fatsoenlijk waterkoelingssysteem redelijk wat kost.

Geplaatst:

[plaatje]

Houdt er wel rekening mee dat een fatsoenlijk waterkoelingssysteem redelijk wat kost.

zoon 200 euro voor een compleet systeem.

Ik kan hem nog altijd over een jaartje kopen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...