Jump to content

Nieuwe pc: pimios

Recommended Posts

Geplaatst:

De topicstarter kan denk ik beter gewoon een 920 halen en die niet overklokken, want dat ding behoort niet overklokt nog steeds tot de snelste. Als hij later wat meer weet van overklokken, dan kan hij het proberen.

• Reacties 150
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• pimios

34

• Djmaddox

29

• Sprunk

12

• TaartJJ~!

11

Geplaatst:
De i7 doet nou ook niet veel meer dan een Quad Core...

De i7 is ook een Quad Core. Maar de snelheid is echt veel hoger dan de Intel Q-serie, maar er zijn meerdere in de i7 serie (weet zo niet even uit mijn hoofd welke dat zijn).

Ben niet op mijn achterhoofd gevallen.

De "quad cores" om het zo te noemen, doen niet onder voor een "i7 core" in de benchmarks.

En hoeveel hoger vraag ik me dan weer af.. want dat valt nog vies tegen.

de enigste die net echt onderdoet voor een i7 is een Q9550, praat dan ook niet over quadcores in het geheel, noem dan ook specifieke quadcores, nu lijkt het net of je zelfs de mid end quadcores bedoeld, die echt wel aardig onderdoen voor een i7.

Volgens mij weet je niet echt waar je over praat.

Ik heb het hier over de benchmark, er zijn "Quad-cores" die een hogere benchmarks halen dan een gemiddelde "i7-core".

Wat je nu loopt te beweren is;

Dat de "i7-core" boven alles staat.. terwijl hij wel even hard op de bek valt door een gemiddelde AMD processor geclocked op 7 Ghz.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=556849

Heel slim om processors te gaan vergelijken die extreem zijn overgeclockt door speciale teams met speciale koeling ( stikstof wat galiorix al zei )

Als je wil vergelijken doe dat dan met de standaard snelheden, want dit slaat natuurlijk totaal nergens op. Verder ligt het trouwens ook maar aan de stepping/batch hoe ver je een processor kan overclocken, elke processor is daar weer uniek in, dusja ook van precies dezelfde.

Idd, ik denk niet dat die PII erg stabiel loopt.

stabiel of niet heb ik het ook totaal niet over, verder is het grappig om te weten hoever een processor overgeclockt kan worden, maar als je zelf gaat overclocken heb je er verder totaal niks aan, aangezien je vaak geeneens op de helft gaat komen..

Geplaatst:

Ik had nog een vraag over het verschil tussen raid 1 en raid 0.

Ik weet dat raid 0 alles verdeeld over 2 harde schijven en dat raid 1 op allebei de schijven het zelfde zet( als ik het goed heb)

Want ik wil graag een snellere schijf dan een normale dat windows sneller boot etc.

Maar moet ik dan raid 1 of 0 nemen :D

Geplaatst:

Als je echt het geld ervoor hebt, moet je een SSD nemen. Die zijn veel sneller dan HDD's.

Verder weet ik niet welke RAID sneller is. Ik denk RAID 0 maar ik heb zelf nog nooit mer RAID gewerkt.

Geplaatst:
Als je echt het geld ervoor hebt, moet je een SSD nemen. Die zijn veel sneller dan HDD's.

Verder weet ik niet welke RAID sneller is. Ik denk RAID 0 maar ik heb zelf nog nooit mer RAID gewerkt.

er zijn verschillende soorten RAID's (http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundant_Arr...dependent_Disks voor uitleg) verder is RAID 0 idd degene die je het meeste prestatiewinst geeft, dan werken 2 hdd's met elkaar samen wat je dus een aardige prestatiewinst geeft.

Geplaatst:

dan ben ik al 300 euro kwijt voor 250 gb.

Nu heb ik voor 2000gb 180 euro kwijt.

Ik denk dat ik ze allebij in raid 0 zet met een backup schijf er bij.

Geplaatst:

dan ben ik al 300 euro kwijt voor 250 gb.

Nu heb ik voor 2000gb 180 euro kwijt.

Ik denk dat ik ze allebij in raid 0 zet met een backup schijf er bij.

Klopt, die dingen zijn super duur. Maar wel super snel. :Y

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik had nog een vraag :7.

Ik heb bijna genoeg geld bij elkaar om een nieuwe pc te gaan kopen.

Maar ik heb gehoord dat de I7 920 werd vervangen eind augusten (heb ik op een paar site's gelezen ik weet niet of het waar is. Maar weet iemand hier meer van want anders wacht ik denk ik.

Geplaatst:

Maar ik heb gehoord dat de I7 920 werd vervangen eind augusten (heb ik op een paar site's gelezen ik weet niet of het waar is. Maar weet iemand hier meer van want anders wacht ik denk ik.

Hij wordt in ieder geval niet EOL verklaard, zoals eerst aangenomen werd. In augustus komt wel de eerste lichting i5 processoren, die er ook als quad core processors zullen komen en die zullen qua performance niet veel onder i7's zitten. Daarom werd aangenomen dat de i7 920 zou verdwijnen, maar dat gebeurt volgens Intel zelf toch niet.

Geplaatst:

Hij wordt in ieder geval niet EOL verklaard, zoals eerst aangenomen werd. In augustus komt wel de eerste lichting i5 processoren, die er ook als quad core processors zullen komen en die zullen qua performance niet veel onder i7's zitten. Daarom werd aangenomen dat de i7 920 zou verdwijnen, maar dat gebeurt volgens Intel zelf toch niet.

is weer veranderd, de 920 blijft, maar de 940 wordt vervangen voor de 950.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik had nog even rondgekeken en nu heb ik dit:

219rpj9.jpg

Zit er veel verschil tussen een i7 950 en een 920 ?

kan ik hier over 3 jaar nog mee gamen ?

Geplaatst:

[afbeelding]

Dat kan ik dus echt niet zien.

Geplaatst:

Ik kom er even tussen, ik weet niet of het nodig was, want ik heb niet veel van t topic doorgelezen, maar: Als je voor een Mac gaat, kan je via Virtual pc met Windows. En mijn vader heeft een Mac, Het is leuk voor een x. Ik zou eerder voor Windows gaan, want dan kan je nog Gamen.. Of via Virtual PC, maar dat is ***

Geplaatst:

[afbeelding]

Dat kan ik dus echt niet zien.

had even niet op de groote gelet.

Hier is beter:

1zz50co.jpg

@ fedmas:

Als je op pagina 2 of 3 kijkt dan wou ik al geen mac meer :puh:

Als ik kan zet ik er een dual boot op met mac en windows :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...