Jump to content

E3 Nieuwtjes


Recommended Posts

Geplaatst:

Er is een topic waarin je kunt vertellen op welke games jij wacht, in dit topic kun je alle nieuwtjes lezen/posten over de E3.

Als jullie (De mods) dit topic onnodig vinden doe hem dan maar dicht.

Nou ik post alvast wat nieuws.

E3: Tony Hawk crosst door LA in American Wasteland

De eerste beelden van het nieuwe Tony Hawk spel zijn verschenen. In Tony Hawk's American Wasteland kun je zowel op een skateboard als op een BMX stappen. Daarmee cross je door Los Angeles heen waar je verschillende trucs kunt uitvoeren. Verder is er nog weinig over het spel bekend.

Tony Hawk's American Wasteland verschijnt in de herfst van 2005 op de PC, PlayStation 2, GameCube en Xbox. Daarnaast komt er ook een aparte versie voor de Xbox 360 en de handhelds.

Hier wat screenshots van Tony Hawk: American Wasteland.

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

Screenshot 4

E3: Meer ontwikkelaars ondersteunen Revolution

Op de Electronic Entertainment Expo (E3) hebben onderstaande ontwikkelaars aangegeven de Nintendo Revolution te ondersteunen.

  • Activision
  • Atari
  • CapCom
  • Electronic Arts
  • Hudson (Konami)
  • Koei
  • Majesco
  • Namco
  • Sega
  • Square Enix
  • THQ
  • Ubisoft
  • Vivendi Universal Games

Let op: Dit zijn niet alle ontwikkelaars die de Revolution ondersteunen. Dit zijn slechts de ontwikkelaars die dit op deze beurs hebben aangegeven.

E3: Keiharde actie in S.L.A.I. voor de PS2

S.L.A.I. is een nieuwe actie game die deze herfst op de PS2 zal uitkomen. In het jaar 2071 is de bekendste sport op TV Steel Lancer Arena International, of te wel S.L.A.I. S.L.A.I. zijn robot gevechten die in verschillende arena’s houdt over de hele wereld. Jij kruipt in de huid van één van die robots, die je volledig aan kunt passen naar jouw smaak. Na iedere winst ontvang je geld wat je kunt gebruiken om upgrades te kopen.

Niet alleen offline maar ook online kan jij je kunsten vertonen en zo je robot upgraden tot de ultieme S.L.A.I. krijger. Het mooie van online is dat zo gauw één van de robots verslagen is hij meteen door een andere tegenstander vervangen kan worden. Binnenkort meer informatie over dit spel.(GP)

Screenshot 1

E3: Multiplayer in Starcraft: Ghosts

Blizzard heeft laten weten dat Starcraft: Ghosts ook een multiplayer zal bevatten. Er zijn een groot aantal speelmodi in het spel aanwezig, waaronder Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, King of the Hill en Capture the Base.

Capture the Base is een unieke speelmodus die door ontwikkelaar Blizzard zelf is bedacht. In Capture the Base zijn er twee teams met beide een basis. In het midden van het speelveld is een derde neutrale vliegende basis. Het doel is om deze vliegende basis binnen te gaan en vanuit de machinekamer deze naar jouw eigen basis te vliegen. Het team wat als eerste de basis voor een bepaald aantal minuten in handen heeft, wint. In deze spelvariant zullen verschillende voertuigen aanwezig zijn.

E3: Eerste beelden gangsterspel Saint's Row.

THQ is momenteel bezig aan één van de eerste spellen voor de nog uit te komen Xbox 360, genaamd Saint's Row. Het spel, wat op het eerste gezicht een regelrechte GTA-kloon lijkt, zal volgens ontwikkelaar Volition (bekend van Red Faction) het genre een nieuwe dimensie gaan geven. Het verhaal van Saint's Row gaat over een kleine bende genaamd the Third Street Saints, die op de zwarte lijst staat van andere drie rivaliserende bendes in de stad Stillwater.

In het spel speel jij één van de leden van Third Street Saints en krijg je de taak om de andere gangs het leven zuur te maken. Dit zul je kunnen doen in een free roaming stad, soortgelijk aan de bekende GTA-serie.

Het concept voor het spel had ontwikkelaar Volition twee jaar geleden al aan THQ voorgeschoteld, maar pas bij de bekend making van de Xbox 360 vond de uitgever het de juiste tijd om dit spel op de markt te brengen. Niet slecht bedacht, aangezien er van de voorlopig bekend gemaakte launch-titels, nog geen urban gerelateerde games zijn aangekondigd.

Hier nog wat screenshots van Saint's Row.

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

Screenshot 4

Screenshot 5

Screenshot 6

Screenshot 7

Screenshot 8

E3: Zelda krijgt wereldwijde release?

Volgens analisten is The Legend of Zelda: Twilight Princess een groots opgezet project, zelfs zo groot dat zij verwachten dat de titel pas in 2006 uitkomt.

Toen men echter aan Perrin Kaplan van Nintendo vroeg of het spel nog dit jaar in Europa, Japan en Amerika uit zal komen gaf zij een bevestigend antwoord. Als Kaplan gelijk heeft is de kans groot dat het spel een wereldwijde release krijgt.

E3: Revolution verandert nog aanzienlijk?

Gisteren doken er al geruchten op dat de Xbox 360-spelcomputers op de beursvloer zouden draaien op Apple G5 computers maar nu blijkt het Revolution prototype dat we zagen op de persconferentie ook niet te zijn wat het is.

Volgens de geruchten zou Nintendo tot op het laatste moment gesleuteld hebben aan het 'plastic doosje' omdat ze tot de E3 nog niet iets heel concreets hadden. Perrin Kaplan, de woordvoerdster van Nintendo, deed de geruchten (uiteraard) af als onzin. Volgens haar wilde Shigeru Miyamoto alleen dat de coating op de prototypes er goed uitzag.

Verder blijkt dat het prototype maar een globale afspiegeling is van het uiteindelijke product. Kaplan zei dat er nog wat zaken worden aangepast en tevens dat het apparaatje nog iets kleiner uitvalt als hij eenmaal in de winkels ligt.

Bron: Gammo.

Geplaatst:

E3: Website Spore opent haar deuren

Het nieuwe spel van Sims-bedenker Will Wright, Spore, heeft vandaag haar virtuele deuren geopend in de vorm van een website.

Hoewel de website nog weinig content bevat, is het zeker de moeite waard om even te bekijken. Het bevat namelijk een introducerend flashfilmpje die het concept van het spel binnen een minuut uitlegt.

Dit concept bestaat uit het gegeven dat je begint als een microscopisch organisme en je gedurende het verloop van het spel evolueert tot een groter en sterker organisme.

E3: Eerste beelden Full Spectrum Warrior: Ten Hammers

THQ heeft de eerste afbeeldingen van de opvolger van Full Spectrum Warrior beschikbaar gesteld. Ontwikkelaar Pandemic Studios kondige onlangs aan het spel in ontwikkeling te hebben, dat de titel Full Spectrum Warrior: Ten Hammers zal dragen.

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers zal wederom voor de Xbox, PlayStation 2 en de PC verschijnen, mogelijk nog tegen het einde van dit jaar.

Bekijk hier de screenshots.

E3: Kuju ook met spellen voor DS en Revolution?

Kuju Entertainment, het bedrijf dat momenteel de laatste hand legt aan Battallion Wars (voorheen Advance Wars: Under Fire), heeft aangegeven dat Kuju in discussie is geweest met Nintendo over het eventueel ontwikkelen van spellen voor de Dual Screen (DS) of Nintendo Revolution.

GN: Is Kuju working on any projects for the Nintendo DS or Nintendo Revolution?

Teresaki: We've had discussions.

IGN: For both systems?

Teresaki: Yes.

Dit kan erop duiden dat Kuju inderdaad al is begonnen aan spellen voor deze systemen. Officieel is er echter nog geen uitspraak gedaan.

Je kunt het volledige interview met de mannen van Kuju Entertainment

hier lezen.

E3: Meer bekend over Captain Blood

1C heeft meer bekend gemaakt over Captain Blood voor de PC. Captain Blood is een actie spel die gebaseerd is op de verhalen van Rafeal Sabatini die over de beruchte Captain Blood gaan. Spelers nemen de rol over van een brave en nobele zeerover. De avonturen spelen zich af in 1685, toen de Spanjaarden nog een groot deel van de wereldzeeën overheersten.

Het spel speelt zich zowel op land als op zee af. Een speler kan zelf richten met de kannonen of laat dit automatisch doen door de computer. Maar let er wel op dat de windrichting, windkracht, weersomstandigheden en de afstand allemaal van groot belang zijn. De land-missies speelt de speler voor een groot deel met Captain Blood. Voor elk gewonnen gevecht krijgt de speler speciale punten, vechttechnieken en goud om wapens en ander materiaal voor te kopen.

Captain Blood zal ergens in 2006 verschijnen. Verse screenshots vanaf de E3 kun je hier vinden.

E3: Ninja Gaiden 2 voor Revolution of PlayStation 3?

Ontwikkelaar Team Ninja kan de opvolger van Ninja Gaiden niet bevestigen voor de Xbox 360. Tomonobu Itagaki van Team Ninja heeft dit aangegeven tegenover IGN. Op de vraag hoe Ninja Gaiden zou kunnen worden verbeterd op de Xbox 360 heeft Itagaki toegegeven dat hij niet kan zeggen of het spel op de Xbox 360 zal verschijnen.

Lang werd gedacht dat Ninja Gaiden 2 voor de opvolger van de Xbox 360 zal verschijnen. Nu blijft er echter een mogelijkheid open dat dit spel op de PlayStation 3 of Nintendo Revolution verschijnt, al is dit niet bevestigd. Op dit moment werkt Team Ninja dan ook met man en macht aan Dead or Alive 4 voor de Xbox 360, om zich daarna volledig te concenteren op Ninja Gaiden 2.

Opvallend is dat Itagaki vorig jaar had aangegeven dat Team Ninja aan het kijken is naar mogelijkheden om spellen naar de Nintendo Revolution of PlayStation 3 te brengen. Team Ninja heeft in het verleden voornamelijk voor Nintendo gewerkt in het NES en SNES tijdperk. Daarna werden grote franchises van Team Ninja naar de PlayStation gebracht, om vervolgens te eindigen op de Xbox.

Wat Itagaki overigens wel wist te melden was dat Ninja Gaiden 2 niet minder moeilijk zal zijn dan zijn voorganger op de Xbox.

E3: 70.000 bezoekers E3 2005

De E3 van 2005 heeft meer dan 70.000 bezoekers over de vloer gehad. Dat meldt de organisator, Entertainment Software Association (ESA). Vorig jaar had de E3 zo'n 65.000 bezoekers; in 2003 62.000; in 2002 60.000 en in 2001 en 2002 62.000. Douglas Lowenstein, president van ESA:

"E3Expo has consistently been the exclusive venue to launch the products and showcase the groundbreaking innovations that shape interactive entertainment. E3Expo has once again delivered the latest industry advances, across thousands of feet of exhibit space where attendees conduct business, showcase the newest products, network and connect with industry leaders."

Tevens werd bekend gemaakt dat de E3 van 2006 gepland staat op 10-12 mei 2006, uiteraard weer in Los Angeles.

E3: In-game beelden Stargate SG-1: The Alliance

We hebben al het een en ander artwork van Stargate SG-1: The Alliance gezien, maar JoWooD heeft vlak na de E3 nog nieuwe screenshots vrijgegeven. Stargate SG-1: The Alliance is natuurlijk gebaseerd op de gelijknamige televisieserie, Stargate SG-1. Op dit moment wordt er ook gewerkt aan een verfilming van de serie.

In het spel ben je natuurlijk lid van het SG-1 team, wat onder leiding staat van kolonel Jack O'neill (Richard Dean Anderson). Samen met de andere leden, waaronder Teal'c, zullen jullie andere planeten bezoeken.

Stargate SG-1: The Alliance zal dit jaar nog in de winkels liggen voor de PC, PlayStation 2 en Xbox.

Screenshots kun je hier vinden.

E3: Meer beelden van Black

Er zijn meer beelden verschenen van Black. Black is een schietspel die zich met name richt op de realistische werking van de wapens.

Zoals je al in een eerder bericht van InsideGamer kon lezen is er veel aandacht besteed aan de kogels die een tegenstander niet raken.

Black is op dit moment in ontwikkeling bij Criterion Games en zal uitgegeven worden door Electronic Arts. Het spel zal draaien op een (nieuwe) 3D-engine die door Criterion zelf ontwikkeld is. De eerste prachtige screenshots kun je hier vinden.

Speciaal voor The Godfather :puh: :

E3: The Godfather.

Vraag mensen naar hun favoriete film, en een groot aantal zal The Godfather noemen. Het is de klassieker onder de klassiekers, een film die je gezien moét hebben. Als je van die film een spel gaat maken, kun je rekenen op veel aandacht. Want ja: iedereen die de film gezien heeft, wil zien hoe Marlon Brando er in het spel uitziet, hoe alle andere karakters zijn, enzovoorts.

Om maar met de deur in huis te vallen: de techniek is fenomenaal. In de Xbox 360-demo vielen de gezichtsanimaties van de verschillende karakters vooral op, en natuurlijk de echte stem van Marlon Brando, die zijn deel in het spel vlak voor hij kwam te overlijden nog heeft gedaan. Ook de achtergrondmuziek en veel locaties zijn afkomstig uit de films, dus ook dat geeft het spel het authentieke Godfather-sfeertje.

In het spel heb je de controle over een losstaand figuur. Je bent wel met de Corleone-familie, maar je bent er zelf van oorsprong geen deel van. Je speelt dus niet, zoals onterecht werd gesuggereerd, de rol van Michael Corleone. Desondanks zul je je wel veel bezighouden met dingen waar Michael zelf niet vies van was: afpersing, duistere zaakjes regelen en af en toe flink veel geweld gebruiken. De missies in het spel zijn logischerwijs allemaal in de maffiasferen en bieden redelijk wat afwisseling.

Bij de meeste missies zul je vroeg of laat geweld moeten gebruiken. Wapens zijn daarbij vaak onontbeerlijk. Welke wapens precies beschikbaar worden zullen we later nog te weten komen. Enkele standaardwapens, zoals twee verschillende pistolen en een honkbalknuppel, waren al wel te gebruiken. Daarbij valt dan al meteen op hoeveel vrijheid de gameplay van The Godfather biedt. Je kunt door de twee triggers in de drukken de controlemodus in gaan, waardoor je je vijand in allerlei onaangename posities kunt wringen. Zo kun je hem tegen een muur op flikkeren, van een dag af gooien, op een tafel meppen, onnoemelijk harde stoten verkopen, en ga zo maar door. Dit is dé sleutel in dingen als afpersing: een beetje muurknuffelen doet wonderen voor koppige winkeleigenaren.

Toch zou het zo kunnen dat het vechten, wat je toch vaak doet, een beetje gaat vervelen. Zou kunnen, maar gebeurt niet. The Godfather biedt genoeg afwisseling om het geheel levendig te houden. Je zult namelijk ook stukken verhaal doorspelen zonder te vechten. Het verhaal bevat overigens raakpunten met de films, maar is wel een verhaal op zich. In dat verhaal werk je jezelf dus op. Dat doe je via het hoofdverhaal, maar ook door bepaalde missies op een bepaalde manier af te sluiten. In de E3-demo die wij speelden kon je, als je het goed speelde, een klein, illegaal gokpaleis overnemen. Dat zou je dan extra respect opleveren. Ik verkoos echter de snellere manier (gewoon iedereen daarbinnen afknallen). Dat is op dat moment makkelijker, maar levert op langere termijn niets op.

Dus, wat wordt The Godfather voor spel? Je zou het misschien kunnen omschrijven als een soort van Grand Theft Auto. Echter: als je in GTA verveeld raakt, is er niet echt iets om op terug te vallen. En als dat in The Godfather gebeurt… één keer Don Vito Corleone of Luca Brasi horen praten en je hebt er meteen weer helemaal zin in. Hopelijk kunnen we in de komende maandag nog een en ander van The Godfather verwachten. Ik dacht het al, maar nu weet ik het zeker: The Godfather gaat iets héél moois worden!

Screenshots.

Bron: Gammo.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...