Jump to content

[HELP] Van FAT32 naar NTFS!

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo mensen,

Is er ook een mogelijkheid om je schijf van FAT32 naar NTFS te kunnen veranderen? Zo ja, is dit veilig en makkelijk?

Mvg, CH

Geplaatst:

denk dat het enigste mogelijke is, partitie verwijderen en dan opnieuw een partitie aanmaken als FAT32

Geplaatst:

Jazeker! Dit kan je bijv. doen met het programma ''Partition Magic''. Denk er wel om dat als je het convert, je al je data van die partitie kwijt bent!

HIER kun je een trail downloaden. Waarbij je vast en zeker ook wel kan converten.

Geplaatst:
Jazeker! Dit kan je bijv. doen met het programma ''Partition Magic''. Denk er wel om dat als je het convert, je al je data van die partitie kwijt bent!

HIER kun je een trail downloaden. Waarbij je vast en zeker ook wel kan converten.

Ik was wat vergeten te zeggen, het gaat namelijk om een externe hardeschijf.

Geplaatst:

Ik was wat vergeten te zeggen, het gaat namelijk om een externe hardeschijf.

Kan vast wel. Hij herkent zelfs Linux schijven op windows. Probeer het maar gewoon. Nooit geschoten is altijd mis ;)

Geplaatst:

Let op dat je ook bij een externe schijf al je data kwijt bent, omdat je namelijk de schijf naar NTFS formatteert. Maak dus eerst een back-up.

Geplaatst:
Let op dat je ook bij een externe schijf al je data kwijt bent, omdat je namelijk de schijf naar NTFS formatteert. Maak dus eerst een back-up.

Maar er staan geen belangrijke bestanden op, ja 1 maar die zet ik wel even over naar mijn pc? Is dat al genoeg?

Geplaatst:

Als je converteert naar NTFS, dan zal je geen prestatieverschil merken, maar als je formateert naar NTFS, dan zal je het prestatieverschil merken. :)

Geplaatst:
Als je converteert naar NTFS, dan zal je geen prestatieverschil merken, maar als je formateert naar NTFS, dan zal je het prestatieverschil merken. :)

Onzin. Het maakt qua prestaties echt niet uit of je FAT32 of NTFS geformatteerde schijf hebt. Het is niet zo dat NTFS een stuk sneller is dan FAT32. Het enige nadeel aan FAT32 is dat je geen bestanden van 4 GB of hoger kan opslaan. Maar dat is dan ook het enige. "If it ain't broken don't fix it", een zeer belangrijke term in de computerbranche. Dus als je externe HDD het gewoon doet, zou ik het zo laten.

Maar als je het toch nodig vind, dat heb je hier misschien wat aan.

Geplaatst:
Onzin. Het maakt qua prestaties echt niet uit of je FAT32 of NTFS geformatteerde schijf hebt. Het is niet zo dat NTFS een stuk sneller is dan FAT32. Het enige nadeel aan FAT32 is dat je geen bestanden van 4 GB of hoger kan opslaan. Maar dat is dan ook het enige. "If it ain't broken don't fix it", een zeer belangrijke term in de computerbranche. Dus als je externe HDD het gewoon doet, zou ik het zo laten.

Niet onzin, maar zin.(klikkie)

Geplaatst: (bewerkt)

Niet onzin, maar zin.(klikkie)

Lekker betrouwbare site ook weer.

Het gaat erom of het sneller is. Nee, NTFS is niet merkbaar sneller dan FAT32. Dat er meer beveiliging op zit snap ik zelf ook nog wel. Maar daarom is het nog niet sneller.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
Lekker betrouwbare site ook weer.

Het gaat erom of het sneller is. Nee, NTFS is niet merkbaar sneller dan FAT32. Dat er meer beveiliging op zit snap ik zelf ook nog wel. Maar daarom is het nog niet sneller.

Geloof mij, NTFS is veel sneller. Als ik mijn USB-stick formateer met FAT32 dan haal ik maximum snelheden van 8mb/s en bij NTFS is het ongeveer 50mb/s.

Ga naar Start -> Uitvoeren en typ cmd.

Je zult nu een zwart scherm krijgen, typ daar: convert X: /fs:ntfs (vervang X met je schijfletter) en druk op Enter. Dan even wachten en het zou moeten lukken.

De voordelen van NTFS zijn o.a. dat je grotere bestanden (meer dan 2GB) kunt plaatsen, ook is het ietsjes sneller omdat moderne besturingssystemen er beter mee om kunnen gaan. Een nadeel is dat je minimaal Windows 2000 moet hebben voor NTFS.

Succes! :tu:

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker

Het is heel simpel en je zult geen data verliezen als je dit intypt bij Uitvoeren:

convert [stationsletter]: /fs:ntfs

Je krijgt dan het zwarte schermpje dat om bevestiging vraagt. Druk dan op de aangegeven toets en hij gaat converteren!

;)

Bewerkt: door Dvt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...