Jump to content

Welk besturingssysteem gebruik jij?

Welk besturingssysteem gebruik jij?  

93 leden hebben gestemd

1. 1. Welk besturingssysteem gebruik jij?

• Windows 95 of ouder
      1
    • Windows 98, ME of 2000
      1
    • Windows XP
      52
    • Windows Vista
      38
    • Windows 7
      17
    • Linux
      6
    • Mac OS
      10
    • Anders, namelijk...
      1

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Jammergenoeg Windows Vista

Heel veel van mijn Games warken niet 100% correct. Het missen van geluid in Battlefield vietnam zou volgens anderen aan windows Vista liggen.

Bewerkt: door Rinaldootje
  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Exoit

5

• Crypteq

4

• Limbolander

3

• Djmaddox

3

Geplaatst:

Is Windows 7 al uit? Zuigt dat net zo hard als Vista al doet? Ik had eerst een 98, toen een 2000 en nu een XP, die ik denk ik nog wel even trouw ga blijven.

Geplaatst:
Is Windows 7 al uit? Zuigt dat net zo hard als Vista al doet? Ik had eerst een 98, toen een 2000 en nu een XP, die ik denk ik nog wel even trouw ga blijven.

Van Windows 7 is er op dit moment een bèta die je kunt gebruiken. En het loop Vista niet zo heel erg mis.. Het is sneller dan Vista, dat zonder meer, maar om nou te zeggen dat er daverende verschillen tussen zitten..

Geplaatst:

Technisch gezien is Windows 7 een versie van Vista die helemaal geüpgraded is. Ik leg het even uit aan de hand van een auto: Eerst heb je een irritante Lada die steeds kapotgaat en helemaal niets kan. (Vista). Dan besluit je die te laten fixen (MS) en krijg je je Lada terug, maar dan beter. (Windows 7). Zo hebben de monteurs alles onder de motorkap gefixed en opgepoetst en hebben ze het interieur een beetje ge-pimp-my-ride'd. Meer gebruiksgemak. Ook zijn de steeds vallende knopjes waardoor je vroeger 10000 keer op moest drukken gemaakt zodat het deze keer maar 1 keer wordt ingedrukt. Daarnaast hebben ze het karretje een ander kleurtje en een mooie smoel gegeven. Niet een robuuste legerwagen (XP) en ook niet een mooie sportieve auto (...) maar gewoon een goed functionerend karretje waar alles in werkt.

Het is vooral de omgeving die meer XP is, en minder Vista, zodat je beter kunt navigeren ofzo. Weet ik veel. Windows 7 is gewoon fijner.

Nu ik toch bezig ben:

Linux: Ruimteschip met 100000000000+1 knoppen.

Mac: Een gepimpte nette Volkswagen in chroom.

Geplaatst:

Windows 7 is helemaal vanaf scratch opgebouwt en niet een opgepoetste Vista, zoals Vista een opgespoetste XP was en XP weer een opgepoetste versie van ME.

Geplaatst:
Windows 7 is helemaal vanaf scratch opgebouwt en niet een opgepoetste Vista, zoals Vista een opgespoetste XP was en XP weer een opgepoetste versie van ME.

Hahaha, grapjas... Het is en blijft een oude NT-kernel, het is een blijft een verschrikkelijk ouderwetse en onflexibele UI, het is en blijft Windows :'(

Voor mensen die Windows 7 geweldig vinden: heeft het al een fatsoenlijke CLI? De laatste keer dat ik cmd.exe draaide, moest ik bijna huilen. Wat een triest zooitje was dat. Verder zou ik het zeer prettig vinden om eens een widget (een klok, het weer, enz) op een paneel te plaatsen, zelf panelen aan te maken en aan te passen (of hoe heet dat, taakbalk ofzo), gemakkelijk thema's installeren, een andere window manager te kiezen zodat ik geen crappy dingen zoals Aero (Compiz, hallo?) meer heb én ik virtuele bureaubladen heb. Zónder daarvoor nare tooltjes van het internet te downloaden die ik dan weer moet scannen met een virusscanner (doe wat aan het beveiligingsmodel, MS!) en vervolgens halve functionaliteit geven. Zo kan ik nog wel 99 dingen opnoemen. Nee, Windows heeft nog een lange weg te gaan eer het zich weer op mijn desktop durft te verschijnen.

En daarbij draait GTA: SA heel behoorlijk in Wine. De introfilmpjes in het menu doen het niet, het geluid is van iets mindere kwaliteit, maar daar neem ik genoegen mee. Mods enzo doen het prima én het draait sneller dan in mijn alweer een jaar verdwenen XP.

Geplaatst:

Hahaha, grapjas... Het is en blijft een oude NT-kernel, het is een blijft een verschrikkelijk ouderwetse en onflexibele UI, het is en blijft Windows :'(

Voor mensen die Windows 7 geweldig vinden: heeft het al een fatsoenlijke CLI? De laatste keer dat ik cmd.exe draaide, moest ik bijna huilen. Wat een triest zooitje was dat. Verder zou ik het zeer prettig vinden om eens een widget (een klok, het weer, enz) op een paneel te plaatsen, zelf panelen aan te maken en aan te passen (of hoe heet dat, taakbalk ofzo), gemakkelijk thema's installeren, een andere window manager te kiezen zodat ik geen crappy dingen zoals Aero (Compiz, hallo?) meer heb én ik virtuele bureaubladen heb. Zónder daarvoor nare tooltjes van het internet te downloaden die ik dan weer moet scannen met een virusscanner (doe wat aan het beveiligingsmodel, MS!) en vervolgens halve functionaliteit geven. Zo kan ik nog wel 99 dingen opnoemen. Nee, Windows heeft nog een lange weg te gaan eer het zich weer op mijn desktop durft te verschijnen.

En daarbij draait GTA: SA heel behoorlijk in Wine. De introfilmpjes in het menu doen het niet, het geluid is van iets mindere kwaliteit, maar daar neem ik genoegen mee. Mods enzo doen het prima én het draait sneller dan in mijn alweer een jaar verdwenen XP.

Aah, linux freak.. waarom haten jullie windows toch altijd zo :7

Anyway, ik draai nu zo'n 2¼ jaar Vista (net iets na de release, februari 2007 dach ik). Draait lekker, ik vind hem er wel goed uit zien (helemaal als je thema's gaat patchen en rocketdock installeerd, moet dan wel weer toegeven dat dit dan weer onder de categorie 'virusscanner' valt :duh: ) Games draaien lekker op DirectX 10 (alhoewel dat ook op een of andere manier op XP blijkt te kunnen) en die zoekbalk in het startmenu is opeens onmisbaar voor mij.

Sinds een halve maand draai ik nu op Vista x64, en ook dat bevalt me prima. Vooral de ondersteuning voor x64 viel me mee, ik dacht eerst van 'oh shit, die randapperatuur gaat nie draaien nie..', maar alles bleek perfect te werken! Nu zit ik dus ook nog eens te genieten van 6GB RAM (jaja, tijdens installaties krijg ik die nog vol ook ^_^ ).

Linux heb ik ooit geprobeerd toen ik Windows even helemaal zat was (lees: 'venit vidi perdidi' -> het kwam, ik zag, en ik verwoestte het weer ^_^ ), maar ik zal waarschijnlijk nog lang een trouwe 'klant' van M$ blijven!

RoL0

Geplaatst:

Ik kreeg ineens schijt aan Windows 7, het was gewoon niet wat ik wou :{

Toen maar weer Xp geinstalleerd, en wel de Blacklizard versie, en tot nu toe vind ik het fijner :Y

Morgen ga ik Fedora installeren :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Wat velen mensen zeggen van linux ubuntu is ook niet waar.

Ik heb ook Linux (ubuntu), omdat me HD van me laptop kapot is, maar het werkt voor geen meter...

Heb heel vaak dat je een film ofso zit te kijken en sluit het programma zonder reden, en krijg een melding dat het programma onverwachts gesloten is. :7

Heb het ook vaak in de webbrowser, Vaak als je op youtube zit te kijken dan valt ie ineens uit...

Nee, de stabiliteit van linux (ubuntu) laat ook de wensen over...

Heb toch liever Windows...

En ik heb ook de pech dat alleen Ubuntu de driver voor me netwerk kaart pakt, de rest, zoals suse enzo die kent het niet, dus kan ik er ook niet mee op internet. En er worden ook (bijna) geen drivers ondersteunt voor Linux...

@cumulus007

Wine werkt lang niet perfect.

De meeste programma's draaien niet goed en de meeste spellen die stotteren alleen maar.

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:
Wat velen mensen zeggen van linux ubuntu is ook niet waar.

Ik heb ook Linux (ubuntu), omdat me HD van me laptop kapot is, maar het werkt voor geen meter...

Heb heel vaak dat je een film ofso zit te kijken en sluit het programma zonder reden, en krijg een melding dat het programma onverwachts gesloten is. :7

Heb het ook vaak in de webbrowser, Vaak als je op youtube zit te kijken dan valt ie ineens uit...

Nee, de stabiliteit van linux (ubuntu) laat ook de wensen over...

Heb toch liever Windows...

En ik heb ook de pech dat alleen Ubuntu de driver voor me netwerk kaart pakt, de rest, zoals suse enzo die kent het niet, dus kan ik er ook niet mee op internet. En er worden ook (bijna) geen drivers ondersteunt voor Linux...

@cumulus007

Wine werkt lang niet perfect.

De meeste programma's draaien niet goed en de meeste spellen die stotteren alleen maar.

Linux Mint is 10x zo goed als Ubuntu, die moet je gebruiken!

Geplaatst:

Volgens mij ondersteunt die niet de netwerkkaart van me laptop :N

Geplaatst:

Volgens mij ondersteunt die niet de netwerkkaart van me laptop :N

Je kunt het altijd proberen, toch? Maar hij werkt iig. beter dan ubuntu ;)

Geplaatst:
Je kunt het altijd proberen, toch? Maar hij werkt iig. beter dan ubuntu ;)

Eerst deed het internet het niet, maar nadat ik hem nog een keer had opgestart deed ie het wel :) .

Ben m nu op m'n USB aan het installeren...

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...