Jump to content

PC start geen opstart cd/dvd


Reinier93

Recommended Posts

Hallo,

Mijn pc start geen boot cd's en dvd's ondanks dat ik de goede volgorde wel heb ingesteld in het bios. Op 1 staat de dvd brander en de 2e de harddisk.

De cd en dvd's (Officiele Windows XP) zijn goed want op andere pc's werken ze wel.

Wat kan het probleem zijn?

mvg Reinier

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk zijn de jumpers niet goed ingesteld. Kijk even op je DVD drive hoe je die moet instellen zodat je wel kan booten vanaf de DVD. Meestal staat dat namelijk aangegeven op je drive.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk zijn de jumpers niet goed ingesteld. Kijk even op je DVD drive hoe je die moet instellen zodat je wel kan booten vanaf de DVD. Meestal staat dat namelijk aangegeven op je drive.

Ik zal kijken, t is namenlijk een nieuwe dvd drive.

edit: wat zijn jumpers precies? Heb een beetje gegoogelt maar ik snap er niet veel van.

Bewerkt: door Reinier93
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Mijn pc start geen boot cd's en dvd's ondanks dat ik de goede volgorde wel heb ingesteld in het bios. Op 1 staat de dvd brander en de 2e de harddisk.

De cd en dvd's (Officiele Windows XP) zijn goed want op andere pc's werken ze wel.

Wat kan het probleem zijn?

mvg Reinier

Als je in je boot menu bent moet je naar iets van BOOT gaan ofzo en dan kan je bij de eerste DVDRom of CDRom instellen en dan boot ie als het goed is.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Mijn pc start geen boot cd's en dvd's ondanks dat ik de goede volgorde wel heb ingesteld in het bios. Op 1 staat de dvd brander en de 2e de harddisk.

De cd en dvd's (Officiele Windows XP) zijn goed want op andere pc's werken ze wel.

Wat kan het probleem zijn?

mvg Reinier

Als je in je boot menu bent moet je naar iets van BOOT gaan ofzo en dan kan je bij de eerste DVDRom of CDRom instellen en dan boot ie als het goed is.

Het boot setup ofzoow ja, volgens het bios is de dvd drive de secondary master slave. Als ik die via het boot menu open krijg ik een scherm voor retry of naar het bios.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...