Sublime Geplaatst: 22 mei 2009 Rapport Geplaatst: 22 mei 2009 Kan je windows server op ps3 installeren? linux kan wel... en btw heb je wat aan de 8 core's als je een hele snelle server wil hebben (mijn upload speed is 50KB) Reageren
gta master 1 Geplaatst: 22 mei 2009 Rapport Geplaatst: 22 mei 2009 Je geeft zelf aan antwoord: Linux kan het wel. Op de ps3 kun je Linux als 2de OS installeren. Je hebt dan wel een toetsenbord en muis voor je PS3 nodig. Hier is een filmpje die uitlegd hoe je Linux op je PS3 installeerd: En over de Cores: Je PS3 gebruikt 6 cores voor games, 1 voor het menu ect. en 1 voor andere OSen (Linux dus) Veel succes! Reageren
Dieko Geplaatst: 22 mei 2009 Rapport Geplaatst: 22 mei 2009 Pas op als je Linux installeert dat je niet kunt switchen van PS3 naar Linux. Als je Linux eraf moet halen moet je je hardeschijf formateren. Dat was namelijk mij overkomen. En nu zijn al mijn demo's en savegames weg Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 22 mei 2009 Rapport Geplaatst: 22 mei 2009 Pas op als je Linux installeert dat je niet kunt switchen van PS3 naar Linux.Als je Linux eraf moet halen moet je je hardeschijf formateren. Dat was namelijk mij overkomen. En nu zijn al mijn demo's en savegames weg Had je de schijf dan niet in je pc kunnen zetten en die data op kunnen zoeken? Of was dat al voor het formatteren verwijderd? Reageren
GTA Monster Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Het bestandsysteem dat Sony voor de PS3 gebruik is Linux powered(?) en dat kan je dus alleen op de Mac of Linux openen Reageren
T@rget Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) Bij het draaien van een server is meestal de internet verbinding een groter probleem dan de server zelf (Ik heb een Quad-Core PC en ik kan makkelijk een CoD4 server draaien, en dan zelf mee spelen) aangezien je een upload snelheid van 50kb hebt zul je een server met 5 tot 10 slots (plaatsen voor spelers, verschilt nogal per game) kunnen hosten voordat je lag krijgt, hoe snel je PS3 of PC ook is Bewerkt: 23 mei 2009 door T@rget Reageren
GTA Monster Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Als je Glasvezel hebt (hier in België gaan ze het gebruiken in het jaar 198759) zal je geen problemen ondervinden. Reageren
Dieko Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Pas op als je Linux installeert dat je niet kunt switchen van PS3 naar Linux.Als je Linux eraf moet halen moet je je hardeschijf formateren. Dat was namelijk mij overkomen. En nu zijn al mijn demo's en savegames weg Had je de schijf dan niet in je pc kunnen zetten en die data op kunnen zoeken? Of was dat al voor het formatteren verwijderd? De hardeschijf had ik als eerste eruit gehaald. Daarna wist ik niet wat ik er mee moest doen Ik had hem weer teruggezet en had intussen tijd op internet gelezen dat je je Aan knopje 5 seconden aan moest houden. Dus dat had ik gedaan en daarna kwam ik bij een menu met verschillende opties waaronder formatteren. Daarna kon ik weer gewoon PS3'en wel zonder savegames Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 De hardeschijf had ik als eerste eruit gehaald.Daarna wist ik niet wat ik er mee moest doen Ik had hem weer teruggezet en had intussen tijd op internet gelezen dat je je Aan knopje 5 seconden aan moest houden. Dus dat had ik gedaan en daarna kwam ik bij een menu met verschillende opties waaronder formatteren. Daarna kon ik weer gewoon PS3'en wel zonder savegames Aansluiten als slave schijf in je pc,en in Windows de verkenner starten. Na een tijdje zoeken(eventueel met CTRL F) had je het volgens mij wel kunnen vinden en naar je gewone schijf kunnen kopiëren,en daarna weer (Als de schijf geformatteerd was) op de PS3 kunnen zetten. Reageren
ArticLight Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 De hardeschijf had ik als eerste eruit gehaald.Daarna wist ik niet wat ik er mee moest doen Ik had hem weer teruggezet en had intussen tijd op internet gelezen dat je je Aan knopje 5 seconden aan moest houden. Dus dat had ik gedaan en daarna kwam ik bij een menu met verschillende opties waaronder formatteren. Daarna kon ik weer gewoon PS3'en wel zonder savegames Aansluiten als slave schijf in je pc,en in Windows de verkenner starten. Na een tijdje zoeken(eventueel met CTRL F) had je het volgens mij wel kunnen vinden en naar je gewone schijf kunnen kopiëren,en daarna weer (Als de schijf geformatteerd was) op de PS3 kunnen zetten. Klopt, savegames kan ik bijvoorbeeld gewoon via een externe USB schijf kopieren. Reageren
FerryN Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Pas op als je Linux installeert dat je niet kunt switchen van PS3 naar Linux.Als je Linux eraf moet halen moet je je hardeschijf formateren. Dat was namelijk mij overkomen. En nu zijn al mijn demo's en savegames weg Had je de schijf dan niet in je pc kunnen zetten en die data op kunnen zoeken? Of was dat al voor het formatteren verwijderd? De hardeschijf had ik als eerste eruit gehaald. Daarna wist ik niet wat ik er mee moest doen Ik had hem weer teruggezet en had intussen tijd op internet gelezen dat je je Aan knopje 5 seconden aan moest houden. Dus dat had ik gedaan en daarna kwam ik bij een menu met verschillende opties waaronder formatteren. Daarna kon ik weer gewoon PS3'en wel zonder savegames Slimmerik, in die linux staat ergens een knop(weet niet uit me kop welke) en daarmee schakelde je van Linux naar de PS3 OS, dus formatteren was niet nodig behalve als je linux er af wou hebben maar dan kon je alsnog je savegames eraf halen Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Pas op als je Linux installeert dat je niet kunt switchen van PS3 naar Linux.Als je Linux eraf moet halen moet je je hardeschijf formateren. Dat was namelijk mij overkomen. En nu zijn al mijn demo's en savegames weg Je kan wel switchen hoor. Houd de power-knop ongeveer 10 sec. ingedrukt (totdat je twee piepjes hoort), en je bent weer terug in het OS van de PS3 Reageren
Dieko Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Ik had Ubuntu gebruikt Nu weet ik het voor de volgende keer. Reageren
Sublime Geplaatst: 27 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juni 2009 (bewerkt) welke linux versie moet ik gebruiken? de nieuwste? en ik maak altijd backups als ik ga kloten En in het spoedige, welke knop moet je dan in linux gebruiken om te switchen? ik heb xubuntu 8.1 gekozen.. goede keuze? Bewerkt: 27 juni 2009 door Maikle Reageren
GTA Monster Geplaatst: 27 juni 2009 Rapport Geplaatst: 27 juni 2009 welke linux versie moet ik gebruiken? de nieuwste?en ik maak altijd backups als ik ga kloten En in het spoedige, welke knop moet je dan in linux gebruiken om te switchen? ik heb xubuntu 8.1 gekozen.. goede keuze? Xubuntu = fail voor een server Ik zelf gebruikte een tijdje terug op mijn dediserver altijd Debian Linux Etch 4.0, kan je DA naast zetten, ik weet alleen niet of je dat ook op je PS3 kan krijgen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.