Jump to content

Auto die verdwijnt na opnieuwspawn of quit


alex.naoumov

Recommended Posts

Hey,

Ik heb deze "key command" gemaakt:

	if ((newkeys & KEY_WALK))
{
	new Float:X,Float:Y,Float:Z,Float:Angle;
	GetPlayerPos(playerid,X,Y,Z);
	GetPlayerFacingAngle(playerid,Angle);
	GetPlayerVehicleID(playerid);
	CreateVehicle(411,X,Y,Z,Angle,-1,-1,600);
}

Als je op ALT drukt spawnt er een infernus. Nu wil ik ervoor zorgen dat die infernus weer wordt gedestroyed nadat playerid weer een andere infernus spawnt met ALT of als playerid uitlogd. Anders komt er iemand met zelfde playerid in de server en dan staat heel de server met infernussen.

Help please :).

Moest deze GM al eergister gebruiksklaar maken :7 .

Gr, Alex

Alvast bedankt,

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had eerder al zoiets gemaakt voor Remi-X geloof ik. Ik zoek het even op.

Edit: Klik. Het id van de NRG kan je dan veranderen in dat van de Infernus (411).

Bedankt _O_ .

Helaas zit er wel een paar fouten op regel "if(VehicleSpawned[playerid] == true)" :

...\gamemodes\rta2.pwn(942) : error 017: undefined symbol "VehicleSpawned"
...\gamemodes\rta2.pwn(942) : warning 215: expression has no effect
...\gamemodes\rta2.pwn(942) : error 001: expected token: ";", but found "]"
...\gamemodes\rta2.pwn(942) : error 029: invalid expression, assumed zero
...\gamemodes\rta2.pwn(942) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.

Het ziet er nu als volgt uit:

	if ((newkeys & KEY_WALK))
{
	new Interior;
	new vehicleid;
	vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
	if(VehicleSpawned[playerid] == true)
	{
		DestroyVehicle(Vehicle[playerid]);
		VehicleSpawned[playerid] = false;
	}
	VehicleSpawned[playerid] = true;
	if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1)
	{
		GetVehicleZAngle(vehicleid, pr);
	}
	else
	{
		GetPlayerFacingAngle(playerid,pr);
	}
	GetPlayerPos(playerid, px, py, pz);
	Interior = GetPlayerInterior(playerid);
	Vehicle[playerid] = CreateVehicle(522, px, py, pz, pr,-1, -1, 60);
	LinkVehicleToInterior(Vehicle[playerid], Interior);
	PutPlayerInVehicle(playerid, Vehicle[playerid], 0);
	SendClientMessage(playerid, GREEN,"Spawned a NRG-500!");
	format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Heeft een NRG-500 gespawned. [%02d:%02d:%02d]", Name, playerid, Hour, Minute, Second);
	print(string);
}

Bye,

Bewerkt: door alex.naoumov
Link to comment
Delen op andere websites

new VehicleSpawned[MAX_PLAYERS];

Nu krijg ik dit:

...\gamemodes\rta2.pwn(962) : warning 213: tag mismatch
...\gamemodes\rta2.pwn(964) : error 017: undefined symbol "Vehicle"
...\gamemodes\rta2.pwn(964) : warning 215: expression has no effect
...\gamemodes\rta2.pwn(964) : error 001: expected token: ";", but found "]"
...\gamemodes\rta2.pwn(964) : error 029: invalid expression, assumed zero
...\gamemodes\rta2.pwn(964) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.

Ook al "new Vehicle[MAX_PLAYERS];" (ja, ik zet die dingen boven in mijn GM ;)) geprobeert, werkt niet:

...\gamemodes\rta2.pwn(963) : warning 213: tag mismatch
...\gamemodes\rta2.pwn(971) : error 017: undefined symbol "pr"
...\gamemodes\rta2.pwn(975) : error 017: undefined symbol "pr"
...\gamemodes\rta2.pwn(977) : error 017: undefined symbol "px"
...\gamemodes\rta2.pwn(979) : error 017: undefined symbol "px"
...\gamemodes\rta2.pwn(983) : error 017: undefined symbol "string"
...\gamemodes\rta2.pwn(983) : error 017: undefined symbol "string"
...\gamemodes\rta2.pwn(983) : error 029: invalid expression, assumed zero
...\gamemodes\rta2.pwn(983) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


8 Errors.

Bewerkt: door alex.naoumov
Link to comment
Delen op andere websites

als je het zo doet dan?

new Vehicle[MAX_VEHICLES];

Nope,

...\gamemodes\rta2.pwn(1014) : error 017: undefined symbol "VehicleSpawned"
...\gamemodes\rta2.pwn(1014) : warning 215: expression has no effect
...\gamemodes\rta2.pwn(1014) : error 001: expected token: ";", but found "]"
...\gamemodes\rta2.pwn(1014) : error 029: invalid expression, assumed zero
...\gamemodes\rta2.pwn(1014) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.

:(

Link to comment
Delen op andere websites

Het moet zijn:

new bool:VehicleSpawned[MAX_PLAYERS];

http://wiki.sa-mp.com/wiki/Scripting_Basics_NL#Boolean

C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\RTA 1.1.1\sa-mp server\gamemodes\rta.pwn(1024) : error 017: undefined symbol "Vehicle"
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\RTA 1.1.1\sa-mp server\gamemodes\rta.pwn(1024) : warning 215: expression has no effect
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\RTA 1.1.1\sa-mp server\gamemodes\rta.pwn(1024) : error 001: expected token: ";", but found "]"
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\RTA 1.1.1\sa-mp server\gamemodes\rta.pwn(1024) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\RTA 1.1.1\sa-mp server\gamemodes\rta.pwn(1024) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.

:schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...