Jump to content

IV Framedrops en MP crash.


Djmaddox

Recommended Posts

Ik heb 2 problemen met mijn GTA IV

Probleem 1:

Soms als ik GTA IV speel heb ik zomaar een framedrop naar 0 FPS en dan wilt hij ook niet meer omhoog. Meestal loopt mn hele PC dan vast en dan moet ik hem weer opnieuw opstarten. Weet iemand hier een oplossing voor? Normaal heb ik 25-30FPS.

Probleem 2: Als ik een multiplayer match in ga, dan loopt of mijn hele PC vast als ik erin ga of ik heb 2FPS en dan wordt ik automatisch gekickt en na die automatische kick loopt weer mijn hele PC vast en dat is weer opnieuw opstarten. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Systeemspecs:

XFX GTX260 OC.

AMD Athlon x2 6000+ @ 3,11Ghz.

2GB Corsair XMS RAM.

520Watt Corsair voeding.

Asus M2V Moederbord.

Link to comment
Delen op andere websites

Buiten het feit dat je CPU een botleneck is voor je GPU, is hier niet zo heel veel aan te doen. Half Nederland heeft deze problemen. Je hebt waarschijnlijk last van memolyleaking. Volgens mij is daar vrij weinig aan te doen.

Kijk de temperaturen van je videokaart en processor eens na. Misschien word de boel een beetje warm.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Euhm, ik snap het niet helemaal. Waar zou ik dat allemaal moeten neerzetten?

Maak een bestandje commandline.txt aan (met Kladblok/Notepad of iets anders) en zet daarin "-memrestrict 314572800" of het nummer dat goed is voor jouw settings. Dan zal GTA IV veel vlotter lopen, bij mij werkte het allesinds.

Link to comment
Delen op andere websites

En waar moet dat txt bestand komen te staan? En moet er een spatie voor '"-memrestrict 314572800'?

Gewoon in de standaard GTA IV map C:Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV, en geen spatie.

Link to comment
Delen op andere websites

dat adviseer ik niet, zet hem gewoon bij de snelkoppeling(eerst hiervan eigenschappen openen) zet hem dan bij doel achteraan buiten de haakjes, zorg dat er een spatie tussen het haakje en '-' staat.

Vanuit je snelkoppeling(als je hem zo start) word commandline niet gelezen, dat ervaar ik ten minste

Link to comment
Delen op andere websites

dat adviseer ik niet, zet hem gewoon bij de snelkoppeling(eerst hiervan eigenschappen openen) zet hem dan bij doel achteraan buiten de haakjes, zorg dat er een spatie tussen het haakje en '-' staat.

Vanuit je snelkoppeling(als je hem zo start) word commandline niet gelezen, dat ervaar ik ten minste

Ik start IV vanuit Social Club, moet hij dan nog steeds bij de snelkoppeling van IV zelf?

Link to comment
Delen op andere websites

Die daaronder werkte ook niet :N

Deze twee hebben het niet gefixt:

-memrestrict 188743680 LOW TEXTURES (256M Video Cards)

-memrestrict 209715200

-memrestrict 230686720

-memrestrict 262144000 MED TEXTURES (512M Video Cards)

-memrestrict 293601280

-memrestrict 314572800

-memrestrict 629145600 HIGH TEXTURES (1Gig+ Video Cards)

-memrestrict 650117120

-memrestrict 681574400

Oja, er staat HIGH TEXTURES, is dat voor mensen die met High Textures spelen? Want als ik AutoConfigure doe selecteert hij dat wel bij mij.

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Oja, er staat HIGH TEXTURES, is dat voor mensen die met High Textures spelen? Want als ik AutoConfigure doe selecteert hij dat wel bij mij.

Ja, dus jij kan die met High Textures proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...