Sprunk Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) Hallo, Ik heb een, in mijn ogen, mooie case op het oog. Ik word die standaard Acer case echt meer dan zat. De inhoud van de case word ook venieuwd, maar daar gaat het nu even niet om. Deze case heeft aan de zijkant een 250mm LED fan. Mijn vraag: Is dit genoeg om de boel binnen te koelen? Air-flow is niet mijn sterkste punt namelijk. en ik ben bang dat als ik nu nog 2 fans erbij neem, er geen mooie airflow is. Die 250mm fan zit er al in. Daarnaast kun je achter een 80 of 92mm fan plaatsen, en voor een 80, 92 of 120mm fan. Doe ik er goed aan om nog één of twee fans erbij te zetten? En als er maar 1 bij moet, waar moet die? Hopelijk weet iemand goed hoe je de perfecte air flow krijgt. De hardware die (in de toekomst) gekoeld moet gaan worden is een Phenom II en een HD4850, beide met boxed koelers. Ik ga NIET overclocken EDIT: De case: klik Bewerkt: 23 mei 2009 door Sprunk Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) Als je op de zijkant en achterkant een fan zet die lucht uit blaast, en een vooraan die lucht in zuigt, heb je een geloof ik een goede flow. Overigens, ben je van plan (extreem) te overklokken? Aangepast aan edit ^ Als je niet gaat overklokken is het helemaal niet nodig om een perfecte airflow te hebben. Hardware moet blijven werken als er zelfs een laag stof overheen zit, want je hebt altijd mensen die niet weten hoe ze dat moeten schoonmaken, of er nooit naar omkijken. Bewerkt: 23 mei 2009 door TaartJJ~! Reageren
MegaPilot Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Als je op de zijkant en achterkant een fan zet die lucht uit blaast, en een vooraan die lucht in zuigt, heb je een geloof ik een goede flow.Overigens, ben je van plan (extreem) te overklokken? Ik ga NIET overclocken Ik denk het niet.. Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Toevallig heeft een vriend van mij ook die case, maar die kast maakt echt een t*ring herrie.Als je goed tegen herrie kan zal ik die kast nemen. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) Toevallig heeft een vriend van mij ook die case, maar die kast maakt echt een t*ring herrie.Als je goed tegen herrie kan zal ik die kast nemen. Dat ligt niet aan de kast, maar aan de ventilatoren van de hardware.. Laat maar, niet gezien dat er aan de zijkant al een fan zit... Bewerkt: 23 mei 2009 door TaartJJ~! Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) Als je op de zijkant en achterkant een fan zet die lucht uit blaast, en een vooraan die lucht in zuigt, heb je een geloof ik een goede flow.Overigens, ben je van plan (extreem) te overklokken? Aangepast aan edit ^ Als je niet gaat overklokken is het helemaal niet nodig om een perfecte airflow te hebben. Hardware moet blijven werken als er zelfs een laag stof overheen zit, want je hebt altijd mensen die niet weten hoe ze dat moeten schoonmaken, of er nooit naar omkijken. Dus in principe heb ik genoeg aan die zij-fan. Ik haal de case regelmatig leeg van stof. Ondanks dat het hoort te blijven werken, gaan de temps wel (iets) omhoog heb ik gemerkt. En tjsa, 2 80mm fans heb je al voor 12 euro (2x6) dus waarom ook niet. @ Danoontje: Erger dan mijn huidige case kan het nooit zijn. Zelfs idle kun je hem horen terwijl je praat, of door de herrie van het typen heen En het is met fan controler, misschien staat hij bij je vriend op 100%? Bewerkt: 23 mei 2009 door Sprunk Reageren
Djmaddox Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Misschien kan je voor deze gaan: klik Zit achterin al een grote fan ingebouwd die wel zorgt voor goede koeling en hij is ook nog eens goedkoop Ik weet alleen niet of je hem mooi vind Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 lawl, bij Azerty moet je nooit een bestelling plaatsen waarvan de levertijd 14 dagen is. Ik zit nu al 2 maand op een product te wachten Reageren
Djmaddox Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) Hier kan je natuurlijk ook altijd nog een Soprano kopen, maar dat is wel wat duurder. EDIT: Hier nog de Bigtower Soprano's. Lol, URL fail Bewerkt: 23 mei 2009 door Djmaddox Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Sorry MrDJ, maar ik vind die kast echt afgrijselijk. Maar ik koop alles sowiezo op alternate. Azerty is goedkoper, maar wat Taart ook zegt: ze leveren niet bepaald snel. Dus dan betaal ik liever iets meer, maar dan heb ik het ook zekerweten de volgende dag binnen. 2 maanden wachten kunnen ik echt niet verdragen. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) Hmmm, van wat voor soort kast hou je dan? Een hele gewone rechthoekige doos of met lichtjes en mooie rondingen? Je weet geloof ik zelf wel wat een goede kast is of niet Bewerkt: 23 mei 2009 door Djmaddox Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Als je neit gaat overclocken voldoet die ene fan meer dan zat, ik draai mijn pctje zonder kastkoelers en hij heeft gene problemen met temperatuur, verre van zelfs, dus ik zou me gene zorgen maken Reageren
FerryN Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Die ene fan zal wel voldoende zijn hoor. Ik draai 1 casefan van 120mm en een cpu fan, en me cpu word onoverclocked 35 graden. Al deed een uur geleden me CPU fan het niet omdat er een kabel in was gekomen, kwam er later achter dat, toen was ie inmiddels al 95 graden geworden en had ie al 2 BSOD's gegeven. Hoe die kabel erin gekomen is, weet ik niet, dus weer eens tijd voor kabels ruimen, morgen ofzo, heb vandaag de kabels buiten me pc gedaan, dus me kamer kabel dinges gedaan, dus dat is wel ff zat voor vandaag Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 als je niet gaat overclocken kun je zelfs zonder fan's nog normale temperaturen halen hoor, zie er genoeg op me werk die gewoon geen fan's hebben maar wel gewoon dikke grafische kaarten en processor etc, no problem verder zou ik kijken voor een degelijke kast die aantal jaren mee kan zoals bv antec P180/190 etc die hele serie, dat zijn echt kwaliteit kastjes, betaal je wel voor maar dan heb je echt voor wat degelijks. Zou niet beginnen met die standaard overhyped crap zoals antec 300/900/1200 en al die shit die half benelux heeft.. Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 Nou wil ik niet heel vervelend doen. Maar ik heb een 92mm fan pal naast mijn grafische kaart gezet, zodat warme lucht die de graka fan uitblaast, direct weg word gevoerd. En nog behaal ik temperaturen van 94 graden stressed en 80 graden idle. Mijn CPU word max 57C. Ik weet ook niet precies hoe die boxed coolertjes van AMD Phenom II zijn, dus ik wil er zeker van zijn dat alles niet te heet word. En deze kast vind ik gewoon mooi. Ik kan er wel een van 100 euro kopen, maar deze vind ik nog 10x mooier dan die mislukte Atec cases. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.