Jump to content

Genoeg aan cooling?


Sprunk

Recommended Posts

zou hem juist erop laten blazen, probeer dat eens.

Je moet weten dat onderin de koude lucht zit en boven gaat de warme lucht zitten, aangezien je grafische kaart aardig onderin zit in een normale kast kun je het dus beter erin laten blazen anders blaas je de koude lucht juist eruit wat dus een slecht effect geeft, zoals wat bij jou gebeurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het eens proberen, thanks. _O_

Nou, nu nog even wachten tot ik genoeg geld heb, en dan upgraden die handel. Dan kan ik die 12 euro van die fans weer uitgeven aan iets anders. :7

EDIT: Het werkt. Van 80C idle naar 64C idle. Nog steeds erg warm maar een stuk minder :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

dit is trouwens ook een leuke kast voor redelijk weinig geld: http://tweakers.net/pricewatch/160716/cool...html#tab:prices

Op foto's ziet hij er helaas nieteens zo mooi uit, in het echt kan ik je verzekeren dat die er echt degelijk uitziet, google er anders eens op voor echte gebruikersfoto's zijn wss beter.

Die case is inderdaad niet verkeerd nee.

Maar ik ben er al helemaal uit. Het word de Sharkoon Desperado Economy, met 2 leuke Sharkoon LED fans. Een 3e fan, die ik vooraan plaats (die LED's komen aan de zei- en achterkant, aan de voorkant vind ik het een plee gezicht) haal ik uit mijn oude case. Stukje kosten besparing. :7 Dit omdat ik me heb laten overhalen door de vele tuts om misschien te gaan OC'en. En ik neem de Phenom II X3 720 (X3 is toch nog beter in games t.o. de X4 810 die duurder is) erbij, en dat is een BE dus zal het als eerste overclock vast wel goed gaan komen. Dan kijken hoever ik komen ga. Stock loopt hij op 2.8 Ghz, maar 3.3/4 moet toch gewoon gaan lunnen :puh:

Bedankt! ik weet genoeg

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

dit is trouwens ook een leuke kast voor redelijk weinig geld: http://tweakers.net/pricewatch/160716/cool...html#tab:prices

Op foto's ziet hij er helaas nieteens zo mooi uit, in het echt kan ik je verzekeren dat die er echt degelijk uitziet, google er anders eens op voor echte gebruikersfoto's zijn wss beter.

Die case is inderdaad niet verkeerd nee.

Maar ik ben er al helemaal uit. Het word de Sharkoon Desperado Economy, met 2 leuke Sharkoon LED fans. Een 3e fan, die ik vooraan plaats (die LED's komen aan de zei- en achterkant, aan de voorkant vind ik het een plee gezicht) haal ik uit mijn oude case. Stukje kosten besparing. :7 Dit omdat ik me heb laten overhalen door de vele tuts om misschien te gaan OC'en. En ik neem de Phenom II X3 720 (X3 is toch nog beter in games t.o. de X4 810 die duurder is) erbij, en dat is een BE dus zal het als eerste overclock vast wel goed gaan komen. Dan kijken hoever ik komen ga. Stock loopt hij op 2.8 Ghz, maar 3.3/4 moet toch gewoon gaan lunnenlukken :puh:

Bedankt! ik weet genoeg

Lijkt mij een mooie case :tu: Ik wil hem wel zien als je fans erin zitten. Post je dan ff een foto?

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt mij een mooie case :tu: Ik wil hem wel zien als je fans erin zitten. Post je dan ff een foto?

Voorlopig zal ik die case pas over een paar weken (of maanden) hebben. Ik verwacht nog een hoop geld binnen te krijgen en ben bijna jarig, dus het zal geen eeuwen zijn. Maar ik heb gewoon alvast wat uitgezocht. Voorpret heet dat. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Lijkt mij een mooie case :tu: Ik wil hem wel zien als je fans erin zitten. Post je dan ff een foto?

Mijn nieuwe onderdelen zijn binnen en geassembleerd. Hier een foto van de case. Echt heel scherp is de camera van een LG Chocolate niet, maar je doet het er maar mee. Ook de helderheid laat te wensen over. :D

post-35628-1244241886.jpg

post-35628-1244241895.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Hij maakt opzich niet echt heel veel herrie. Het is geen super stille PC, maar door de fancontroller kun je wel het een en ander regelen. De fan zit overigens aan een molex stekker. Je plaatst hem dus niet op je moedebord, maar aan je voeding. Dan is die fancontroller erg fijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is zo'n AMD stock cooler toch een lelijk geval. Anyway, ik zou voor een appel en een ei een 120mm of 80mm fan kopen om de warme lucht uit je PC te blazen, want ik zie dat je daar nog een mogelijkheid voor hebt. Verder een erg leuk systeem! :sigaar:

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik weet het. Een aluminium blok en en fan eop, en dat noemt met dan een koeler. Maaja, hij koelt goed. Niet boven de 30C idle. Ik moet nog gaan "stressen", maar IV is nog niet geïnstalleerd.

en ik heb zowel voor als achter nog ruimte idd. Ik kijk nog even aan wat ik ga doen, en wat de temps zijn als ik een nieuwe kaart erin heb gezet. Want die 8800GTS is ook zo langzamerhand een beetje EOL.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik weet het. Een aluminium blok en en fan eop, en dat noemt met dan een koeler. Maaja, hij koelt goed. Niet boven de 30C idle. Ik moet nog gaan "stressen", maar IV is nog niet geïnstalleerd.

en ik heb zowel voor als achter nog ruimte idd. Ik kijk nog even aan wat ik ga doen, en wat de temps zijn als ik een nieuwe kaart erin heb gezet. Want die 8800GTS is ook zo langzamerhand een beetje EOL.

Wat betekent EOL eigenlijk?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...