Jump to content

GTA 4 Resolutie probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb nu al enkele dagen mijn Acer Aspire 7735ZG, maar GTA 4 draait enkel goed op resolutie 1024x769. ik kan 'm tot de hoogste settings doen, maar dan heeft-ie veel framedrops.

Ik heb patch 3, en al de settings staan op high omdat ik geen zin heb ik lelijke reflecties en schaduwen.

Mijn pc :

Pentium Dual-Core CPU T4200 2.00 Ghz

ATI Radeon HD 4570 Graphics 512 mb

Windows Vista Home Premium

PS Kan je GTA 4 naar een windows modus zetten? (dus een schermpje op het bureaublad)?

• Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Djmaddox

15

• -Arnetjeuh-

14

• .Senne

5

• wesley123

2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Ik heb nu al enkele dagen mijn Acer Aspire 7735ZG, maar GTA 4 draait enkel goed op resolutie 1024x769. ik kan 'm tot de hoogste settings doen, maar dan heeft-ie veel framedrops.

Ik heb patch 3, en al de settings staan op high omdat ik geen zin heb ik lelijke reflecties en schaduwen.

Mijn pc :

PS Kan je GTA 4 naar een windows modus zetten? (dus een schermpje op het bureaublad)?

Je CPU is niet veel bijzonders, evenals je GPU. Hoe groot is je monitor?

En met dat P.S., bedoel je daarmee Snelkoppeling(zo een icoontje waar je op kan klikken en dat het spel dan start)?

Geplaatst:

Mijn pc :

Je CPU is niet veel bijzonders, evenals je GPU. Hoe groot is je monitor?

En met dat P.S., bedoel je daarmee Snelkoppeling(zo een icoontje waar je op kan klikken en dat het spel dan start)?

Ik bedoel een schermpje, net zoals het scherm van internet, het scherm van msn...

Geplaatst:

Het is een laptop (?.. T series processor.. ), en voor een laptop is je GPU en CPU niet zo heel slecht. Maar voor GTA IV is 't nog steeds vrij weinig, en dus logisch dat 't niet optimaal draait. Je GPU is niet heel slecht en zou GTA IV nog wel mogen draaien, maar een Dual core op laptop (= slechtere prestaties dan desktop) @ 2.00 ghz is niet voldoede voor GTA IV fatsoenlijk te spelen. Er zit dus niet veel anders op dan je instellingen wat te verminderen, om geen last meer te hebben van framedrops.

En ik dacht niet dat je windowed kan spelen, tenzij je dit doet:

Reckterklik op GTA IV (op bureaublad) en daar bij het doel van de .exe achteraan toevoegen: -windowed met daarachter -width=#### -height=####.

Dan krijg je bijvoorbeeld dit:

“C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe” -windowed -width=1680 -height=1050

Niet geprobeerd, maar ik dacht dat 't zoiets was.

Geplaatst:
Euhm nee, dat kan geloof ik niet, dat heet windowed mode. Maar hoe groot is je monitor(beeldscherm)?

17.3 inch

Geplaatst: (bewerkt)

Oehh, ik zie net dat het een laptop is. Voor een laptop is een 4570 nog redelijk goed en de CPU ook ;)

Ik zal even dat Windowed mode testen voor je.

EDIT: Bij mij gaat het niet, ik had dit erachter gezet bij Doel: -windowed -width=1024 -height=768

ik probeer het even op een andere manier ik zeg zo of het is gelukt.

EDIT2: Het is gelukt

Bewerkt: door Djmaddox
Oehh, ik zie net dat het een laptop is. Voor een laptop is een 4570 nog redelijk goed en de CPU ook ;)

Ik zal even dat Windowed mode testen voor je.

Ik zei 't toch. :7 En normaal werkt 't, even gegoogled om 't te checken.

Overigens, als je niet snapt waar je 't moet plaatsen kan het ook anders:

Ga naar de installatiefolder van gta iv en maak daar een nieuwe notepad file, genaamd 'commandline'. Daarin zet je die -windowed -#### -#### command line, en dan leest GTA IV de commands en zou 't moeten werken.

Bewerkt: door senneken

Het is gelukt, ik had dit gedaan:

Klik met rechtermuisknop op het GTAIV icoontje op je desktop, dan eigenschappen. Achter doel zet je dit:

-windowed -width=1024 -height=768 -texturequality=2 -renderquality=4 -detailquality=99 -viewdistance=34

Met een spatie voor -windowed!!!

Met Width en Height kan je de grootte van het schermpje bepalen en met viewdistance de Viewdistance en hetzelfde met de andere 3.

Als je dat gedaan hebt start je RockstarGamesSocialClub, maar je klikt NIET op play.

Als je dat opgestart hebt, klik dan op het GTA IV icoontje dan start hij als het goed is :)

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Die andere codes moeten er niet eens tussen, en je geeft 'm dan nog de hoogste instellingen ook. Met een zware pc kan je daarvan gebruik maken, met een laptop is dat een minder goed idee.

-windowed -width=1024 -height=768 moet dus zeker volstaan.

Geplaatst:

Als ik hem was zou ik dan dit erachter plakken:

-windowed -width=1024 -height=768 -texturequality=2 -renderquality=3 -detailquality=25 -viewdistance=20

spatie zit er nu al voor!

Kijk maar of hij zo een beetje lekker loopt.

Oja, Ik had zonder dat

-texturequality=2 -renderquality=3 -detailquality=25 -viewdistance=20

gedaan en toen deed hij het niet(Windowed dan) :N

Geplaatst:

Aangezien hij last heeft van framedrops, is 't niet aangeraden om voor kwaliteit te gaan, maar beter voor prestatie.

Dus dan kies je beter eerst het minimale, of laat je ze gewoon weg.

Ik snap overigens niet waarom 't niet werkt als je die commands weglaat. Misschien werkt 't wel met notepad, of zat er ergens een foutje in.

Geplaatst:
Aangezien hij last heeft van framedrops, is 't niet aangeraden om voor kwaliteit te gaan, maar beter voor prestatie.

Dus dan kies je beter eerst het minimale, of laat je ze gewoon weg.

Ik snap overigens niet waarom 't niet werkt als je die commands weglaat. Misschien werkt 't wel met notepad, of zat er ergens een foutje in.

Ik zet het ook achter Doel hé.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...