Jump to content

[REQ] Nieuwe pc Mr. Psycho


Mr. Psycho

Recommended Posts

Om een of andere reden word de 720 niet verkocht bij Azerty.

En als de OP geen overklokpotenties heeft maakt het toch niets uit?

En de X4 920 word niet verkocht op Alternate. :7

Het maakt 0.2Ghz uit, en in weze misschien wel 600+ Mhz.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TaartJJ~!

    13

  • Mr. Psycho

    10

  • wesley123

    7

  • Sprunk

    4

:o Ik wist niet dat de 720 200MHz sneller is. Ik dacht dat het gewoon een 710 was met een unlocked multiplier.

Nope. De 710 loopt op 2600Mhz en de 720 op 2800Mhz. En met overclocken heb ik al dingen gelezen rondom de 3400Mhz, en dat is nog niet eens heel extreem. Record is geloof ik 6500Mhz door AMD zelf met een X4 model. :7

Link to comment
Delen op andere websites

als jij over 2 jaar ene pc wilt gana kopen voldoet 400 watt echt neit, de meeste kaarten vragen al minimaal een 550W voeding, dus heb je echt minstesn 650W nodig

Onzin. Een kaart alleen verbruikt niet meer dan ongeveer een 200W.

Een goede A merk 500W voeding voldoet al om een behoorlijke pc te draaien.

700W of meer is echt overkill, je gebruikt lang niet de volledige kracht.

Belangrijkste is de 12V rail op de voeding. Die wordt met name door de graka gebruikt.

Daarom is een goede voeding van belang. OCZ bijvoorbeeld, Corsair, Tagan, ASUS, FSP Group.

Geen Sweex, Qtec of no name voedingen, dat is klinkklare rommel. voedingen van sweex en Qtec hebben een zwakke 12v rail.

je leest de helft neit of weet er wienig van. Voor zulke kaarten heb je ene 500Watt voeding nodig, er word daarmee namelijk ook rekening gehouden met ander hardware.

Over 2 jaar eet la de ahrdware wss veel meer stroom, dus is er ook een betere voeding nodig, over 2 jaar is 650Watt wss vrij normaal, zeker als je bedenkt dat een paar jaar geleden de pc's met 300Watt voeding worden geleverd omdat ze neit mer nodig hadden

Je weet er blijkbaar zelf vrij weinig van. Aan de ene kant zeg je dat je enkel voor een videokaart 500W nodig hebt en ondertussen zeg je dan ook dat je rekening moet houden met andere hardware. Ook lees je m'n post niet goed. Ik zeg juist dat een goede 500W voldoet voor het systeem in zijn totaal. Hooguit 650W in je systeem, maar meer ook niet. 700W, 800W of zelfs eentje van 1000 is overdreven. Al helemaal als je een enkele kaart draait. En zelfs met SLI of crossfire benut je de volledige kracht nog niet. 500 a 600W is echt voldoende met een goede A merk voeding.

En wat heeft 2 jaar nu te maken met het heden. het gaat over nu en niet over 2 jaar. Je husselt wat dingen door elkaar.

sorry voor het wat offtopic gedeelte, maar wilde hier toch even wat op inhaken.

Bewerkt: door candesco
Link to comment
Delen op andere websites

en kan iemand me wat meer uitleg geven over overclocken en hoe het in z'n werk gaat?

@taartjj PS: spreek me niet de hele tijd met 'TS' aan, ik hoor liever men nickname.

"Topic starter"

Sorry hoor meneer, maar dat is iets wat vaak gebruikt word :duh:

Het hele idee van overclocken (BIJ INTEL, ik heb geen idee hoe het bij AMD in z'n werk gaat) is het verhogen van de FSB, dan gaat de kloksnelheid omhoog. Een goede koeler is belangrijk bij het overklokken.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

in de bios kun je dat veranderen maar dat verschilt per bios, in de AMIBIOS is het bij advanced options en dan CPU Options. Elke bios is anders en vaak veranderen de fabriaknten zelf het 1 en ander om het naar hun eigen wens aan te passen, dus bij elke bios verschilt dat weer. Sommige BIOS versies hebben een overclock modus de de overclock in procenten aanduidt.

Link to comment
Delen op andere websites

aha, dus gewoon es zoeken in de bios, maar ik denk dat ik daar al es iets heb gezien van overclocking on/off, had ik ingeschakeld en pc maakt nu lijk meer lawaai ... vroeger fluisterstil, nu luidruchtig

Link to comment
Delen op andere websites

ah ja, dus bij overclocking nie vergete die aan te laten ofzo ...

'k ga es effe zien welke bios versie deze pc heeft, kunnen jullie miss even helpen voor het overclocken voor de tijd dat ik hem nog heb ^^

damn, heb me broer eve laten checken en bios kan niet overclocken/processor kan niet overclocked worden

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...