Jump to content

[REQ] Nieuwe pc Mr. Psycho


Mr. Psycho

Recommended Posts

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TaartJJ~!

    13

  • Mr. Psycho

    10

  • wesley123

    7

  • Sprunk

    4

als jij over 2 jaar ene pc wilt gana kopen voldoet 400 watt echt neit, de meeste kaarten vragen al minimaal een 550W voeding, dus heb je echt minstesn 650W nodig

Onzin. Een kaart alleen verbruikt niet meer dan ongeveer een 200W.

Een goede A merk 500W voeding voldoet al om een behoorlijke pc te draaien.

700W of meer is echt overkill, je gebruikt lang niet de volledige kracht.

Belangrijkste is de 12V rail op de voeding. Die wordt met name door de graka gebruikt.

Daarom is een goede voeding van belang. OCZ bijvoorbeeld, Corsair, Tagan, ASUS, FSP Group.

Geen Sweex, Qtec of no name voedingen, dat is klinkklare rommel. voedingen van sweex en Qtec hebben een zwakke 12v rail.

Link to comment
Delen op andere websites

en zou 'CPU AMD64 X2 AM2 Dual Core 5600+ 2.9GHz 64bit 1Mb BOX' een goede keuze zijn als cpu?

en POWER SUPPLY OCZ MODXSTREAM 700W RETAIL als power supply?

Voeding is wel goed. Maar die 1MB staat toch niet voor de L2 Cache? Want dan is ie niet echt super. :puh:

Dat slaat inderdaad op L2 cache. De Ahtlon 64 X2's zijn inmiddels al redelijk uitgerangeerd.

Link to comment
Delen op andere websites

als mobo G157 GIGABYTE GA-M52L-S3 AMD ATX DDR2 800 SOUND/LAN? ziet er een goede uit, maar ik weet nie veel over mobo's

en waarom geen quad core? omdat ik een beetje moet kijke naar budget ^_^ en een dual core al goed genoeg is voor de spelletjes die ik speel ^_^

en voor cpu heb ik nog es gezocht in de website van de winkel waar ik het ga kopen, en daar vond ik: CPU AMD64 X2 AM2+ DUAL CORE 7750 BLACK EDITION 2.7GHZ 95W

cache info:

L1 Cache Size (KB) 128

L1 Cache Count 2

L2 Cache Size (KB) 512

L2 Cache Count 2

L3 Cache Size (KB) 2048

de 2by2 websites is gewoon met info, niet van de winkel zelf ^^

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

als mobo G157 GIGABYTE GA-M52L-S3 AMD ATX DDR2 800 SOUND/LAN? ziet er een goede uit, maar ik weet nie veel over mobo's

en waarom geen quad core? omdat ik een beetje moet kijke naar budget ^_^ en een dual core al goed genoeg is voor de spelletjes die ik speel ^_^

Dat gaat wel lukken, maar als je dit pas over een maand of 6 wil gaan bestellen kan het best zijn dat het al lang uit de handel is.

Link to comment
Delen op andere websites

als jij over 2 jaar ene pc wilt gana kopen voldoet 400 watt echt neit, de meeste kaarten vragen al minimaal een 550W voeding, dus heb je echt minstesn 650W nodig

Onzin. Een kaart alleen verbruikt niet meer dan ongeveer een 200W.

Een goede A merk 500W voeding voldoet al om een behoorlijke pc te draaien.

700W of meer is echt overkill, je gebruikt lang niet de volledige kracht.

Belangrijkste is de 12V rail op de voeding. Die wordt met name door de graka gebruikt.

Daarom is een goede voeding van belang. OCZ bijvoorbeeld, Corsair, Tagan, ASUS, FSP Group.

Geen Sweex, Qtec of no name voedingen, dat is klinkklare rommel. voedingen van sweex en Qtec hebben een zwakke 12v rail.

je leest de helft neit of weet er wienig van. Voor zulke kaarten heb je ene 500Watt voeding nodig, er word daarmee namelijk ook rekening gehouden met ander hardware.

Over 2 jaar eet la de ahrdware wss veel meer stroom, dus is er ook een betere voeding nodig, over 2 jaar is 650Watt wss vrij normaal, zeker als je bedenkt dat een paar jaar geleden de pc's met 300Watt voeding worden geleverd omdat ze neit mer nodig hadden

Link to comment
Delen op andere websites

je leest de helft neit of weet er wienig van. Voor zulke kaarten heb je ene 500Watt voeding nodig, er word daarmee namelijk ook rekening gehouden met ander hardware.

Over 2 jaar eet la de ahrdware wss veel meer stroom, dus is er ook een betere voeding nodig, over 2 jaar is 650Watt wss vrij normaal, zeker als je bedenkt dat een paar jaar geleden de pc's met 300Watt voeding worden geleverd omdat ze neit mer nodig hadden

Klopt niet, producten worden ook steeds meer power-efficient, en CPU's/GPU's worden op een ander architectuur gebakken. Werden ze 2 jaar geleden op 95nm en 65nm gebakken, zitten we nu op hoofdzakelijk 45nm. Binnen 2 jaar zijn wel wel aan de 32nm toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Klik

Kast + DVD-brander is naar eigen smaak.

Niet slecht, zeker niet. Maar aangezien het budget 400-500 euro is raad ik toch wel aan de X3 720 te pakken. Dat is een Black Edition en is heel makkelijk te overclocken. Je hebt daarvoor helemaal geen ervaring nodig en met die tut's lukt het echt wel. het is die 10 euro zeker waard. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...