Jump to content

Mijn auto


Matiscus

Recommended Posts

Inderdaad is zo'n auto veel geld, en je kan een grotere auto kopen...

MAAR zo'n grotere auto zoals een BMW is duurder in onderhoud, brandstof en wegenbelasting (en verzekering)

Als je dat bij elkaar optelt ben je vele malen duurder uit, en dan is dit een geweldige auto...

Zo ook mijn oude auto (tijdelijk), kosten verzekering en wegenbelasting 55 euro bij elkaar, bij de auto van m'n vader bijvoorbeeld is dit al 200 euro per maand (als het niet meer is)

Dan nog de brandstof, leuk die motoren in een BMW, maar die zuipen als een stel echte duitsers

Snappie

Zoals ik al zei, een 530i is GOEDKOPER, het verschil in de prijs zou hij voor de duurdere onderhoud, brandstof, verzekering en belasting kunnen gebruiken. De belasting is nog steeds maar

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 235,00
.

Je vader had geen diesel moeten nemen ( tenzij je liegt over de belasting kosten, maar meer dan 200€ per maand aan belasting klinkt onrealistisch en absurt...). Want zelfs al zou die 2 ton wegen, je zou nog steeds slechts

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 349,00
kwijt zijn... Da's nauwelijks 120 per maand. Als het een diesel is dan zou je ook veel goedkoper uit zijn met een lpg G3 systeem.

Maarja, ik ben een beetje bevooroordeeld, ik heb een hekel aan kleine wagentjes en belastingland Nederland, ik hoop ooit naar de VS te kunnen verhuizen en in ''auto's'' te rijden en niet ''autotjes''. Ik houd gewoon van fullsize sedans en grotere wagens :). Kleine auto's zijn gewoon te oncomfortabel, te stug, gaan minder lang mee over het algemeen dan de hogere klassen auto's, je kan er te weinig dingen in doen ( op vakantie neem ik ongelofelijk veel mee altijd), en het maakt niet zo'n armoedige indruk of een treehugger indruk ( heb een hekel aan dat mileugezeik). Maarja das slechts mijn persoonlijke mening, ik weet dat het niet samengaat met het grootste gedeelte van de Europese bevolking, daarom wil ik naar de VS na mijn studie, ten minste denken mensen daar politiek wat meer in mijn richting :). Bovendien wordt je niet zo afgeperst ( met belastingen, accijns) als je iets rijker dan gemiddeld bent en heb je geen gejank met de ''balkenende norm''.

Bewerkt: door Snowdog
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Matiscus

    12

  • Bling

    5

  • FerryN

    5

  • Snowdog

    4

Top Posters In This Topic

Inderdaad is zo'n auto veel geld, en je kan een grotere auto kopen...

MAAR zo'n grotere auto zoals een BMW is duurder in onderhoud, brandstof en wegenbelasting (en verzekering)

Als je dat bij elkaar optelt ben je vele malen duurder uit, en dan is dit een geweldige auto...

Zo ook mijn oude auto (tijdelijk), kosten verzekering en wegenbelasting 55 euro bij elkaar, bij de auto van m'n vader bijvoorbeeld is dit al 200 euro per maand (als het niet meer is)

Dan nog de brandstof, leuk die motoren in een BMW, maar die zuipen als een stel echte duitsers

Snappie

Zoals ik al zei, een 530i is GOEDKOPER, het verschil in de prijs zou hij voor de duurdere onderhoud, brandstof, verzekering en belasting kunnen gebruiken. De belasting is nog steeds maar

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 235,00
.

Je vader had geen diesel moeten nemen ( tenzij je liegt over de belasting kosten, maar meer dan 200€ per maand aan belasting klinkt onrealistisch en absurt...). Want zelfs al zou die 2 ton wegen, je zou nog steeds slechts

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 349,00
kwijt zijn... Da's nauwelijks 120 per maand. Als het een diesel is dan zou je ook veel goedkoper uit zijn met een lpg G3 systeem.

Maarja, ik ben een beetje bevooroordeeld, ik heb een hekel aan kleine wagentjes en belastingland Nederland, ik hoop ooit naar de VS te kunnen verhuizen en in ''auto's'' te rijden en niet ''autotjes''. Ik houd gewoon van fullsize sedans en grotere wagens :). Kleine auto's zijn gewoon te oncomfortabel, te stug, gaan minder lang mee over het algemeen dan de hogere klassen auto's, je kan er te weinig dingen in doen ( op vakantie neem ik ongelofelijk veel mee altijd), en het maakt niet zo'n armoedige indruk of een treehugger indruk ( heb een hekel aan dat mileugezeik). Maarja das slechts mijn persoonlijke mening, ik weet dat het niet samengaat met het grootste gedeelte van de Europese bevolking, daarom wil ik naar de VS na mijn studie, ten minste denken mensen daar politiek wat meer in mijn richting :). Bovendien wordt je niet zo afgeperst ( met belastingen, accijns) als je iets rijker dan gemiddeld bent en heb je geen gejank met de ''balkenende norm''.

Ik weet niet of jullie het doorhebben, maar Matiscus heeft deze topic geopend om zijn Ford te showen, niet om jullie gezeik aan te horen, want dit was ook wel mogelijk in een andere topic.

Ontopic: Die schakelpookhoesje zit er een stuk beter uit, die andere leek erop alsof er een dildo hoorde te zitten ipv. een schakelpook, en je lampen zullen er ook goed uitzien, al is het op foto's moeilijk te zien ^_^

Keep it up!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...
Inderdaad is zo'n auto veel geld, en je kan een grotere auto kopen...

MAAR zo'n grotere auto zoals een BMW is duurder in onderhoud, brandstof en wegenbelasting (en verzekering)

Als je dat bij elkaar optelt ben je vele malen duurder uit, en dan is dit een geweldige auto...

Zo ook mijn oude auto (tijdelijk), kosten verzekering en wegenbelasting 55 euro bij elkaar, bij de auto van m'n vader bijvoorbeeld is dit al 200 euro per maand (als het niet meer is)

Dan nog de brandstof, leuk die motoren in een BMW, maar die zuipen als een stel echte duitsers

Snappie

Zoals ik al zei, een 530i is GOEDKOPER, het verschil in de prijs zou hij voor de duurdere onderhoud, brandstof, verzekering en belasting kunnen gebruiken. De belasting is nog steeds maar

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 235,00
.

Je vader had geen diesel moeten nemen ( tenzij je liegt over de belasting kosten, maar meer dan 200€ per maand aan belasting klinkt onrealistisch en absurt...). Want zelfs al zou die 2 ton wegen, je zou nog steeds slechts

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 349,00
kwijt zijn... Da's nauwelijks 120 per maand. Als het een diesel is dan zou je ook veel goedkoper uit zijn met een lpg G3 systeem.

Maarja, ik ben een beetje bevooroordeeld, ik heb een hekel aan kleine wagentjes en belastingland Nederland, ik hoop ooit naar de VS te kunnen verhuizen en in ''auto's'' te rijden en niet ''autotjes''. Ik houd gewoon van fullsize sedans en grotere wagens :). Kleine auto's zijn gewoon te oncomfortabel, te stug, gaan minder lang mee over het algemeen dan de hogere klassen auto's, je kan er te weinig dingen in doen ( op vakantie neem ik ongelofelijk veel mee altijd), en het maakt niet zo'n armoedige indruk of een treehugger indruk ( heb een hekel aan dat mileugezeik). Maarja das slechts mijn persoonlijke mening, ik weet dat het niet samengaat met het grootste gedeelte van de Europese bevolking, daarom wil ik naar de VS na mijn studie, ten minste denken mensen daar politiek wat meer in mijn richting :). Bovendien wordt je niet zo afgeperst ( met belastingen, accijns) als je iets rijker dan gemiddeld bent en heb je geen gejank met de ''balkenende norm''.

Tis alleen jammer dat je met het prijsverschil net een grote beurt kan betalen van een BMW. Denk je nu echt dat als je net je rijbewijs hebt gelijk al een dikke BMW kunt rijden? Droom maar zacht verder. Dat is echt niet te betalen voor een 18/19 jarige. En daarnaast heb je voor dat geld echt geen BMW in topstaat. Daar mankeert 9 van de 10 keer iets aan. En dan mag je je portomonee weer opentrekken. Dus ik denk dat je binnen een half jaar al 2 keer dat "uitgespaarde" bedrag hebt betaalt aan onderhoud, verzekering en belasting. En waarschijnlijk aan bekeuringen.. want je gaat oiok niet netjes 120 rijden op de snelweg in een bmw.

Dus de Fiesta is een goede keus. En € 9200 is niet veels te veel geld voor deze auto met deze helemaal niet lage kmstand vergeleken met zijn leeftijd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik wil verder gaan met mijn project hier te posten. Maar op 1 voorwaarde dat er niet meer gekibbelt word over BMW's of over de prijs die ik betaald had voor mijn Fiesta. Want iedereen zijn mening is namelijk anders.

Mijn auto heeft ondertussen al een paar modificaties meegemaakt. Heb namelijk wit blauwe lampen gestoken in mijn voorlichten en dit is het effect:

IMG_6435.jpg

IMG_6437.jpg

IMG_6440.jpg

IMG_6498.jpg

IMG_6501.jpg

IMG_6504.jpg

Ook heeft hij al een led nummerplaat verlichting:

Voor:

IMG_6482.jpg

Na: (Het toont wel blauwer dan dat het echt is).

IMG_6894.jpg

Dan wou ik eigenlijk dat mijn auto wat meer lawaai maakte als ik gas gaf dus had ik van mij neef zijn wagen een luchtfilter gekregen, maar die was bijna zo goed als versleten.

IMG_6654.jpg

Door het warme weer was die oude luchtfilter toch maar gesneuveld geraakt en dan werd het maar eens tijd om een goede performance kit te kopen voor mijn wagen. Het is de K&N 57i kit geworden.

IMG_6897.jpg

DSC00726.JPG

DSC00727.JPG

En filmpjes vind je hier.

Voor mijn verjaardag een nieuwe radio:

IMG_7122.JPG

Link to comment
Delen op andere websites

Hartstikke leuke auto om mee te beginnen! Kan je echt wat leuks van maken. ^_^ Ik keek net ook even bij Ziptuning (chiptuning bedrijf). Helaas valt er maar 10 pk winst te halen uit een Ford Fiesta S (als je uberhaupt een snellere en zuinigere auto wilt natuurlijk) en een klein beetje beter verbruik. Als je het zelf even wilt bekijken kan dat hier ;)

Ga je ook nog grotere velgen kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie mods, het klinkt nu een beetje alsof ie ITB's heeft :Y

Keep it up!

ITB's? :D

Mooie auto,

maar wel jammer van het weinige pk's

Zelf had ik ene Golf GTI Genomen,

Maarja er moet variatie zijn hè :Y

Weinig PK's? Mijn 100pk is al meer dan genoeg. Ook om te betalen qua verzekering. Zij gerust, het is niet altijd allemaal zo zoals je voor ogen hebt.

Hij wordt er zeker nog mooier op. :Y K&N is een befaamd merk voor zijn kits en luchtfilters, dus daar zit je ook zeker goed mee. Ga je nog iets doen aan de carosserie (kleine lipkit, of widebodykit erop :puh:) of 'm gewoon standaard laten?

Neen, standaard blijft hij niet. Maar wat ik er net ga met doen weet ik nog niet. Maar zeker wel geen Widebody. Ik denk dat ik eerder wat de gecleande stijl ga kiezen.

Hartstikke leuke auto om mee te beginnen! Kan je echt wat leuks van maken. ^_^ Ik keek net ook even bij Ziptuning (chiptuning bedrijf). Helaas valt er maar 10 pk winst te halen uit een Ford Fiesta S (als je uberhaupt een snellere en zuinigere auto wilt natuurlijk) en een klein beetje beter verbruik. Als je het zelf even wilt bekijken kan dat hier ;)

Ga je ook nog grotere velgen kopen?

De kans dat ik chip tune is heel klein. Dat zegt me namelijk niet echt iets... Maar toch bedankt voor de link. :tu:

Grotere velgen kunnen nog wel eens komen ja. Ik denk ook om hem nog 3CM te verlagen. Dan is hij intotaal 6cm verlaagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie mods, het klinkt nu een beetje alsof ie ITB's heeft :Y

Keep it up!

ITB's? :D

Indivudial Throttle Bodies.

Bij 1:15 komt het pas.

Enne, Jouk, een GTI is een 'variatie'?

Veel van de jeugd van deze tijd wilt een GTI of een GSI :7 dus echt variatie is er niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Whehe, wat een playboy-auto is je Fiesta nu. Ik vind hem wel stoer nu, en natuurlijk geil ik op die led verlichting... Ook al mag het dacht ik niet in Nederland? Ga je ermee ook naar meetings ofniet? :D

Ik woon in Belgie, en dit is namelijk wel toegestaan in Belgie.

Nu ga ik nog niet naar meetings. Maar dat komt heus nog wel, als ik wat grotere veranderingen heb uitgevoerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...