MegaPilot Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 (bewerkt) Hoi forummertjes! Hier wat vragen waarmee ik hulp nodig heb.. - Hoe splits ik een film in een geluidsbestand en een videobestand? Ik wil het volume van de film namelijk verhogen. - Hoe zet ik deze twee bestanden waar aan elkaar? - Hoe maak ik van twee video's 1 video? [Video A speelt en als deze video gedaan is begint meteen Video B, dit in 1 bestand.] Alvast bedankt. Groetjes, MP. Edit: Nog 1 vraagje: - Hoe rek ik een film in de breedte(de hoogte moet hetzelfde blijven)? Bewerkt: 27 mei 2009 door MegaPilot Reageren
Sprunk Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Welke videobewerkingsoftware gebruik je hierbij? Dat is niet geheel onhandig om erbij te vermelden. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Het maakt niet uit wat ik moet gebruiken van software, als al m'n problemen maar opgelost worden. Ik heb Sony Vegas Pro 0.9, maar een programma downloaden is heus geen grote moeite hoor. Het maakt me dus geen flikker uit. Alvast bedankt. Groetjes, MP. Reageren
.Stan Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 (bewerkt) Ik kan je wel helpen met het programma Windows Movie Maker, staat standaard op iedere Windows PC. 1. als je het onder in de balk sleept kan je het los van elkaar maken en dus ook los opslaan. 2. het film bestand inporteren en onderin zetten, dan het muziekbestand inporteren en over het geluid van het film bestand zetten. 3. 2 video bestanden kan je gewoon achter elkaar zetten: eerst het eerste inporteren en onderin zetten, dan het 2e inporteren en erachter zetten, je kan ze ook nog met een 'leuk' overgangetje laten overgaan. 4. (de EDIT vraag...) het rekken gaat niet met dit programma, maar wel met 'Imovie', dit is een programma (volgensmij gratis) van Apple, wat gratis bij iedere Apple MAC zit, en volgensmij werkt alles wat hierboven staat ook met Imovie, en ik denk dat je Imovie ook wel kan downloaden. Ik hoop dat je er wat aan hebt, laat het even weten. Stanboy96 Bewerkt: 27 mei 2009 door stanboy96 Reageren
ikt Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Als je de video wilt rekken, moet je aangepaste esoluties gaan gebruiken. Als je een filmpje hebt van bijvoorbeeld 500 bij 250 hebt, (500x250), moet je het eerste getal (dat is de breedte) grote maken. Rekenen kun je zelf wel. Ohja, standaard resoluties voor verhoudingen vind je hier: Reageren
MegaPilot Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Windows Movie Maker leest geen AVI-bestanden, ZUCHT... Dat ding lult dat ik een of andere codec niet heb, ja vast, het K Lite Codec Pack(Full Version), zal echt wel geen AVI hebben...Is er geen andere optie? Reageren
Crypteq Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Aangezien je sony vegas hebt lijkt mij dat de verstandigste keus. hoe: Q: Hoe splits ik een film in een geluidsbestand en een videobestand? Ik wil het volume van de film namelijk verhogen. A: sleep je media bestanden in de tijdlijn. en sleep bij "vol" de trackbar naar voren. Note: Om het geluid 2X zo hard te maken, 3 dB erbij doen! Q: Hoe zet ik deze twee bestanden waar aan elkaar? A: dat hoef niet als je stap 1 volgt. Q: Hoe maak ik van twee video's 1 video? [Video A speelt en als deze video gedaan is begint meteen Video B, dit in 1 bestand.] A: dat doe je door ze achter elkaar in de tijdlijn te zetten, desnoods met een effect ertussen. Q: Hoe rek ik een film in de breedte(de hoogte moet hetzelfde blijven)? A: -klik op de knop, zoals bij 1 is aangegeven. - zorg dat je de instellingen van in het venster heb staan zoals 2 - zie de pijl rechtsboven, door deze hoek naar rechts te slepen zal ook netzoveel naar links worden uitgerekt. en zal het beeld niet naar boven worden uitgerekt, mits je de instellingen net zo heb staan als bij afb 2 Als je vragen heb of iets niet snap hoor ik het wel Reageren
MegaPilot Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 (bewerkt) Dankje BC7, die Windowszooi deugt niet(toch bedankt voor de uitleg, jammer genoeg voor niets), heil aan Sony en aan BC7! Edit: Sorry, maar ik loop helemaal vast, heb jij een andere versie van Sony Vegas? In ieder geval, ik vind niks van wat jij allemaal uitlegt, sorry.. Bewerkt: 27 mei 2009 door MegaPilot Reageren
Crypteq Geplaatst: 27 mei 2009 Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 Dankje BC7, die Windowszooi deugt niet(toch bedankt voor de uitleg, jammer genoeg voor niets), heil aan Sony en aan BC7! Edit: Sorry, maar ik loop helemaal vast, heb jij een andere versie van Sony Vegas? In ieder geval, ik vind niks van wat jij allemaal uitlegt, sorry.. Ik heb sony vegas 8.0, maar waar loop je vast? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2009 (bewerkt) Eerlijk gezegd: Overal..:$ Ik zal eens 0.8 downloaden, eens zien of het dan beter gaat. Edit: Sorry, maar die is nergens meer te downloaden.. Bewerkt: 27 mei 2009 door MegaPilot Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.