Jump to content

PC start telkens opnieuw op


Basssss

Recommended Posts

Hallo, ik heb een probleem met mijn computer. De laatste paar dagen start hij de hele tijd opnieuw op, echter gebeurde dit enkel als ik een webbrowser geopent had. Het probleem komt voor bij IE én FF, en daarnaast kan ik wel telkens eventjes internetten en na een tijdje restart de pc. Weet iemand wat het probleem is? Ik heb Windows XP.

Alvast bedankt. _O_

Edit: Norton geeft ook een foutmelding aan, maar als ik hem dat vraag te repareren moet ie een webbrowser openen waarna de pc vervolgens direct opnieuw opstart... :{

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Malwarebytes Anti-MalWare, serieus, scannen die handel! Opstarten in Veilige Modus(zorg dat Malware al geïnstalleerd is) en scannen. Ohja, opstarten in veilige modus is niet moeilijk, voor dat dat schermpje van Windows komt, moet je een tijdje op F8 drukken, dan zal je een nieuw scherm krijgen waarin je kan kiezen voor opstarten in veilige modus. Naja, succes ermee. Maar als Maleware het niet vindt, dan vrees ik ervoor dat iets anders het dan wel zou vinden.

Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Euhm, niet slim nagedacht. Om andere scanners te downloaden moet hij toch eerst naar internet en dan crashed zijn PC xD. Dus misschien kan je hem van een andere PC op een USB-Stick zetten en die dan in jou PC duwen en vanaf daar installeren?

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien wordt je voeding te heet.

Dan gebeurde er wel meer dan alleen opnieuw opstarten.

Kan spyware zijn of een virus of een fout in windows zelf.

Scan eens met Hijack this en post je log.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt hoor, maar welke van de drie scanners is nu de beste? Ze alledrie downloaden duurt denk ik een beetje lang...

En daarnaast, ik kan gewoon op internet. Alleen na een tijdje (soms 10 minuten, soms een uur) op internet te hebben gezeten restart ie dan. :S

Link to comment
Delen op andere websites

hmmm ik denk aan de dingen te zien, dat ermisschien een krasje op je HDD zit, waar je browser de 'temporary internet files' plaatst. kijk es of je kan instellen waar de temp internet files worden geplaatst? en als je er meerdere hebt, probeer het dan te richten op een andere partitie.

ik had een tijdje geleden ook dat probleempje met men laptop vandaar ...

Link to comment
Delen op andere websites

hmmm ik denk aan de dingen te zien, dat ermisschien een krasje op je HDD zit, waar je browser de 'temporary internet files' plaatst. kijk es of je kan instellen waar de temp internet files worden geplaatst? en als je er meerdere hebt, probeer het dan te richten op een andere partitie.

ik had een tijdje geleden ook dat probleempje met men laptop vandaar ...

Wil je het ook even vertalen naar het nederlands? :$

@Wesley: Dat kan de oplossing zijn, maar het vreemde is... Dat ik er geen last van heb als ik ook niet op internet zit... :{

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk heb je een leuk virusje. Doe eens control-alt-delete en verwijder alle onnodige processen en ga daarna pas internetten.

een beetje virus schakeld zichzelf zo weer in hoor

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk heb je een leuk virusje. Doe eens control-alt-delete en verwijder alle onnodige processen en ga daarna pas internetten.

een beetje virus schakeld zichzelf zo weer in hoor

Virussen die zichzelf inschakelen mollen meestal niet je halve computer, maar je hele computer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...